Mercedes: 100 χρόνια από το θρίαμβο στο Targa Florio

Mercedes: 100 χρόνια από το θρίαμβο στο Targa Florio

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Mercedes: 100 χρόνια από το θρίαμβο στο Targa Florio
O θρίαμβος της Mercedes σαν σήμερα πριν από έναν αιώνα, ήταν μία επιτυχία και για τόσο για τη γερμανική εταιρεία, όσο και για τη μηχανολογία.

Στην προπολεμική εποχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, υπήρξαν αγώνες που άφησαν τη δική τους ιστορία και ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα ώστε οι αγώνες ταχύτητας να πάρουν τη μορφή που έχουν σήμερα. Ένας από αυτούς ήταν το Targa Florio που διεξαγόταν στη Σικελία της Ιταλίας. Στον αγώνα αυτό, πριν από ακριβώς 100 χρόνια, 2 Απριλίου του 1922, πήρε την πρώτη της νίκη η Mercedes.

H Daimler-Motoren-Gasellschaft αποφάσισε εκείνη τη χρονιά να κατεβάσει τρεις Mercedes 115 PS Grand Prix και γνώρισε τεράστια επιτυχία. Ο οδηγός της, Κόουντ Τζούλιο Μασέτι ήταν ο πρώτος οδηγός που πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 1η θέση με χρόνο 6 ώρες, 50 λεπτά και 50,4 δευτερόλεπτα. Ο Ιταλός πήρε τη νίκη και στην κατηγορία των αγωνιστικών αυτοκινήτων και τερμάτισε μπροστά από τους εργοστασιακούς οδηγούς Κρίστιαν Λαουτενσλάγκερ και Ερνστ Χέμινγκερ.

Mercedes Targa Florio

Η Mercedes 115 PS Grand Prix βασίστηκε σε ένα αμάξωμα του 1914 που είχε κατακτήσει τη νίκη στο GP Γαλλίας στις 4 Ιουλίου εκείνης της χρονιάς. Το 1922 ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία του Targa Florio που επετράπη η χρήση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Ο νικητής στην κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής ήταν ο Μαξ Σάιλερ με μία Mercedes 28/95 PS 4,5 λίτρων, έχοντας την έκτη θέση στη γενική κατάταξη. Στη δεύτερη θέση της κατηγορίας βρέθηκε ο Κρίστιαν Βέρνερ με ίδιου τύπου αυτοκίνητο, όμως ο κινητήρας του είχε χωρητικότητα 7,3 λίτρα.

Mercedes Targa Florio

Ο αγώνας του Targa Florio του 1922 ήταν μια μεγάλη επιτυχία για τους Γερμανούς και τον επικεφαλής σχεδιασμού, Πολ Ντάιμλερ. Η Mercedes 115 PS Grand Prix φορούσε τον 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό κινητήρα 4,5 λίτρων, που χρησιμοποιούνταν και στο αγωνιστικό του 1914. Το αυτοκίνητο ήταν κατά 720 κιλά πιο ελαφρύ από τα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό έκανε την 115 PS ένα ιδιαίτερα ευέλικτο αγωνιστικό που στα χέρια του Κόουντ Τζούλιο Μασέτι είχε γράψει εκείνη τη χρονιά νέο ρεκόρ στο θρυλικό αγώνα.

Η αντοχή του αυτοκινήτου δεν φάνηκε μόνο στον αγώνα αλλά και νωρίτερα, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για τα δεδομένα της εποχής. Όπως αναφέρουν καταγραφές, ιστορικά αρχεία και φωτογραφίες, το ταξίδι από το Ουντερτερκχάιμ μέχρι τη Σικελία της Ιταλίας πραγματοποιήθηκε με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Mercedes Targa Florio

Εκατό χρόνια μετά τη νίκη στο Targa Florio, η Mercedes είναι η κυρίαρχη δύναμη στο μηχανοκίνητο αθλητισμό καθώς είναι η τρέχουσα πρωταθλήτρια κατασκευαστών στη Formula 1 και η πρωταθλήτρια οδηγών και ομάδων στη Formula E.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!