Wyscout analysis: Ο ρόλος και το κάθετο ποδόσφαιρο του Μπερνάρντ

Wyscout analysis: Ο ρόλος και το κάθετο ποδόσφαιρο του Μπερνάρντ

Νίκος Αθανασίου Νίκος Αθανασίου
Wyscout analysis: Ο ρόλος και το κάθετο ποδόσφαιρο του Μπερνάρντ

bet365

Ο Νίκος Αθανασίου με τον βοήθεια του Wyscout φωτίζει το πρώτο ημίχρονο του Μπερνάρντ με την φανέλα του Παναθηναϊκού.

Ο Παναθηναϊκός συνεχίζει ακάθεκτος στο φετινό πρωτάθλημα, έκανε το 5/5 κόντρα στον ΠΑΣ Γιάννινα, με έναν φοβερό και τρομερό Αϊτόρ και πηγαίνει στη διακοπή μόνος πρώτος ευελπιστώντας απόψε να ανοίξει περισσότερο την διαφορά από Ολυμπιακό και ΠΑΟΚ που έχουν δύσκολες εκτός έδρας αποστολές σε Βικελίδης και Γεντί Κουλέ αντίστοιχα.

Από κει και πέρα, στο παιχνίδι με τον ''Άγιαξ'' η κοινωνία των φίλων του Τριφυλλιού πήρε μία πρώτη γεύση από το μεγάλο μεταγραφικό απόκτημα του καλοκαιριού. Τον Μπερνάρντ. Ο Βραζιλιάνος μεσοεπιθετικός αγωνίστηκε σε όλο το δεύτερο ημίχρονο και από την στιγμή που σε όλη την καριέρα του έκανε διαφορά ως εξτρέμ, έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο τρόπος που τον χρησιμοποιεί ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς, τα στοιχεία που προσπαθεί να δώσει στο παιχνίδι της ομάδας ο διεθνής άσος και όλα όσα έκανε στο πρώτο δείγμα με την πράσινη φανέλα.

Φυσικά μιλάμε για έναν ποδοσφαιριστή που βρίσκεται μόλις έναν μήνα στο νέο περιβάλλον, έναν παίκτη που έμεινε εκτός προπονήσεων για περίπου 20 ημέρες λόγω του προβλήματος στον ώμο και είναι δεδομένο, ποδοσφαιρικό και ανθρώπινο να χρειάζεται χρόνο για να μάθει τους νέους του συμπαίκτες, να αποκτήσει ''χημεία'' μαζί τους και παράλληλα να βρει τον αγωνιστικό ρυθμό που του λείπει μέσα από τα παιχνίδια.

Με την βοήθεια της κορυφαίας πλατφόρμας ανάλυσης ποδοσφαίρου, Wyscout, πάμε να φωτίσουμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία από την εμφάνιση του 29χρονου άσου.

Ο ρόλος και τα πατήματα του Μπερνάρντ

Έχουμε επισημάνει πολλές φορές πως η αρχική διάταξη μίας ομάδας δεν λέει παρά μόνο τα βασικά για τον τρόπο που αντιμετωπίζει το παιχνίδι ένα σύνολο. Θεωρητικά ο Παναθηναϊκός με την είσοδο του Μπερνάρντ αντί του Κουρμπέλη γύρισε από 4-3-3 σε 4-2-3-1, όμως σε φάση ανάπτυξης το Τριφύλλι κάνει άλλα πράγματα. Ο Σάντσες γινόταν τρίτος στόπερ μαζί με Σάρλια και Πούγγουρα.

Ο Αϊτόρ έκλεινε προς τα μέσα για να δώσει τον χώρο στον Γκάνεα από αριστερά, ο Παλάσιος έδινε το πλάτος ως εξτρέμ και ο Μπερνάρντ γινόταν το δεύτερο ''δεκάρι'' πίσω από τον Ιωαννίδη σε αυτό το 3-2-5 που από πέρσι παρουσιάζει στα περισσότερα παιχνίδια ο Γιοβάνοβιτς σε φάση προόδου και ολοκλήρωσης μιας επίθεσης.

Ο Μπερνάρντ, λοιπόν, όπως δείχνουν και τα πατήματά του στον αγωνιστικό χώρο της Λεωφόρου λειτούργησε περισσότερο ως εσωτερικός δεξιός μέσος και λιγότερο ως κάποιος πίσω από τον επιθετικό.

δδ

Οι κάθετες επιλογές και τα μεσοδιαστήματα

Ο Μπερνάρντ από τον τρόπο που συμπεριφέρθηκε πάνω στο χορτάρι φαινόταν να έχει δύο τακτικές εντολές. Η πρώτη να μπαίνει ανάμεσα στην αμυντική και την μεσαία γραμμή του ΠΑΣ Γιάννινα, στα μεσοδιαστήματα, να παίρνει την μπάλα και από κει και πέρα είτε να φτιάχνει συνεργασίες με τον Παλάσιος είτε να προσπαθεί να βρει τον Ιωαννίδη στη πλάτη της άμυνας.

Ο Βραζιλιάνος αρκετές φορές έβγαινε και μπροστά από την μεσαία γραμμή άμυνας του αντιπάλου για να συμμετέχει περισσότερο στο παιχνίδι και εκεί έψαξε δύο φορές μπαλιές στην πλάτη της άμυνας. Μία προς τον Ιωαννίδη και ακόμη μία προς τον Αϊτόρ ενώ υπήρχε και τρίτη μεταβίβαση στην πλάτη προς τον Έλληνα στράικερ έχοντας πάρει την μπάλα ανάμεσα στις γραμμές. Καμία από αυτές δεν βρήκε στόχο αλλά δείχνουν την διάθεση και τον τρόπο σκέψης του ποδοσφαιριστή.

Το κάθετο ποδόσφαιρο, οι μπαλιές στη πλάτη της άμυνας και γενικά το απρόβλεπτο στη δημιουργία λείπει από την μεσαία γραμμή του Παναθηναϊκού και ο Μπερνάρντ δείχνει ικανός την διαφορά σε αυτό το κομμάτι.

πασ

φφ

*Η μπαλιά στην πλάτη της άμυνας προς τον Ιωαννίδη και η τοποθέτηση του Μπερνάρντ ανάμεσα στις γραμμές

Η κορυφαία του ενέργεια στο παιχνίδι

Πάντως, την καλύτερή του ενέργεια στο ματς την έκανε προς το φινάλε. Σε μία φάση όπου βρήκε τις συνθήκες που αποτελούν βούτυρο στο ψωμί του. 1vs1 και ανοιχτοί χώροι. Ο Μπερνάρντ πέρασε πολύ εύκολα τον Καραχάλιο με μία εξαιρετική ντρίμπλα έκανε μια κούρσα 40 μέτρων στον κεντρικό άξονα και ξανά με μία κάθετη(αυτή την φορά επιτυχημένη) βρήκε τον Φώτη Ιωαννίδη, ο οποίος καθυστέρησε και έχασε την ευκαιρία να εκτελέσει.

φφφ

Η μία αυτή ενέργεια του Βραζιλιάνου δημιούργησε ιδανικές συνθήκες επιθετικού τρανζίσιον και σε μία πολύ καλή τελική πάσα, με την μπάλα στην πλάτη της άμυνας και τον Ιωαννίδη στον κενό χώρο με τις επιλογές να εκτελέσει ή να ''κόψει'' την μπάλα προς τα μέσα.

ρρρ

@Photo credits: eurokinissi

Οι Μάχες Των Play Off είναι στο Gazzetta.gr

Τα πιο συναρπαστικά Play Off της δεκαετίας είναι στο Gazzetta.gr! Όλα τα αθλητικά νέα για την αγαπημένη σου ομάδα, σε συνεχή ενημέρωση. Ακολούθησε το Gazzetta και θα είσαι πάντα ενημερωμένος για το πρόγραμμα των Play Off, την βαθμολογία των ομάδων, τις μεταδόσεις και φυσικά παρακολουθείτε live τα Play Off μέσα από το Game Center!

Νίκος Αθανασίου
Νίκος Αθανασίου

Από τότε που θυμάται την ύπαρξή του o Νίκος Αθανασίου, λατρεύει τον Παναθηναϊκό και το ποδόσφαιρο. Από το 2008 μέχρι και σήμερα είναι υπεύθυνος για το ρεπορτάζ του Τριφυλλιού στο δεύτερο σπίτι του, στο μεγαλύτερο επαγγελματικό όνειρο που θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, στο Gazzetta.gr και ενώ είχε προηγηθεί η Αθλητική Ηχώ, το Κανάλι 1(90.4) και ένα πέρασμα από το Leoforos.gr. Στο πέρασμα των χρόνων δεν σταμάτησε ποτέ με την ίδια αγάπη και αφοσίωση να παίζει Football Manager, να ακούει όλων των ειδών τις μουσικές ακόμη και αν μέσα σε δέκα λεπτά μπορεί να συνυπάρξουν ο Μητροπάνος με τον Hoyem και ο Αργυρός με τους Active Member, να θεωρεί ομορφότερο μέρος στο πλανήτη το Αίας Κλαμπ και να μην μπορεί με τίποτα και για κανέναν λόγο να παρακολουθήσει αγώνες από τα μπουθ της Λεωφόρου, βρίσκοντας πάντα εναλλακτικές για να συνδυάζει τη δουλειά με την... τρέλα. Τα τελευταία χρόνια μαθαίνει, αναλύει και παρατηρεί το αγαπημένο του σπορ μέσα από μια σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων και διπλωμάτων management, ανάλυσης, τακτικής και scouting, τα καλύτερα «δώρα» που θα μπορούσε ποτέ να κάνει στον εαυτό του σε σχέση με το ποδόσφαιρο.