Αρης: Οι συμβουλές που... δίνουν οι αλλαγές στο Financial Fair Play

Αρης: Οι συμβουλές που... δίνουν οι αλλαγές στο Financial Fair Play

Αρης: Οι συμβουλές που... δίνουν οι αλλαγές στο Financial Fair Play

bet365

Ο Βασίλης Βλαχόπουλος γράφει για τις… συμβουλές που προσφέρουν στον Άρη οι αλλαγές στον κανονισμό του Financial Fair Play και για την ανάγκη αλλαγής ρότας του συλλόγου.

Διανύοντας την άνοιξη του 2022, το 2025 μοιάζει τρομερά μακρινό. Έτσι σκέφτονται τα νεαρά, πιο ζωηρά, μυαλά. Ρωτήστε και μας που ζήσαμε το millennium. Σαν χθες μου φαίνεται η προετοιμασία για την υποδοχή της άλλης (τωρινής) εποχής. Το 2025 δεν είναι τόσο μακρινό όσο ενδεχομένως φανταζόμαστε, αλλά… ούτε ένα τσιγάρο δρόμος. Στο κάτω-κάτω της γραφής, όσοι έχουν την ευθύνη του μανατζμαρίσματος των εταιριών, είναι απαραίτητο να αρχίσουν από τώρα τις προετοιμασίες τους για να υποδεχθούν τις αλλαγές του κανονισμού Financial Fair Play, όπως αυτές εξαγγέλθηκαν από την ηγεσία της UEFA. Αυτές ανακοινώθηκαν έχοντας οριστικό χαρακτήρα.

Προβλέπουν αύξηση των ζημιών μιας αθλητικής ανώνυμης εταιρίας καθώς στην τριετία δικαιολογείται να μπεις μέσα έως και 60.000.000 ευρώ. Κυρίως όμως, επιβάλλει στις ομάδες να ξοδεύουν έως και το 70% των εσόδων τους για τον λεγόμενο αγωνιστικό προϋπολογισμό. Τουτέστιν, εξισορρόπηση πορτοφολιών, ανεξαρτήτως της οικονομικής δυναμικής του ιδιοκτήτη ή της εταιρίας που κατέχει το πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών.

Οι αθλητικές εταιρίες, αυτές που δεν εντάσσονται στην κατηγορία των franchise (όπως είναι δηλαδή οι σπουδαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι) έχουν την υποχρέωση εκσυγχρονισμού και συμβιβασμού με τους νέους κανόνες. Αυτός απαιτεί τη ραγδαία αύξηση των εσόδων τους ούτως ώστε να διοχετεύσουν το χρήμα στο πλαίσιο της αγωνιστικής επένδυσης αλλά και της ανάπτυξης των τμημάτων υποδομής. Ειδικά των τελευταίων γιατί η άντληση ποδοσφαιριστών μέσα από τα αναπτυξιακά προγράμματα, πέραν του ότι αποτελεί μελλοντική πηγή εσόδων, θα τις οδηγήσει στον περιορισμό των εξόδων για την αγορά παικτών. Σε διαφορετική περίπτωση, θα παραμείνουν στάσιμες στην παλιά εποχή και μοιραία θα αντιμετωπίσουν υπαρξιακά προβλήματα.

Ο Άρης

Στην περίπτωση του Άρη, είναι προφανές ότι σε εμπορικό επίπεδο θα πρέπει να βρει τρόπους παρουσίασης μιας περισσότερο εξωστρεφούς εικόνας. Είναι αναγκαίο να χτίσει μακροχρόνιες εμπορικές συνεργασίες, φροντίζοντας παράλληλα για την εντονότερη αξιοποίηση της δυναμικής του. Δηλαδή, αύξηση των εσόδων από το τηλεοπτικό συμβόλαιο, διεύρυνση της λίστας των εταιριών που επενδύουν στο brand του συλλόγου και περισσότερες ανταποδοτικές χορηγίες για τον περιορισμό των εξόδων της καθημερινότητας. Αυτά απαιτούν επένδυση και καλύτερη οργάνωση της ΠΑΕ. Γιατί, ξέχωρα από τα άλματα που έκαναν οι «κίτρινοι» σε αγωνιστικό επίπεδο σε βάθος τριετίας, εταιρικά δεν παρουσιάζουν την ίδια ανάπτυξη. Δεν προχώρησαν σε στελεχιακές επενδύσεις με απώτερο σκοπό την αύξηση των εταιρικών εξόδων, αλλά περιορίστηκαν στην ελπίδα που γεννά το αγωνιστικό τμήμα.

Διπλασιασμός των εισιτηρίων διαρκείας

Η περσινή σεζόν ήταν καταστροφική. Φέτος διατέθηκαν περί των 6.000 εισιτηρίων διαρκείας. Παράλληλα υπήρξε κατακόρυφη πτώση των εσόδων και από τα εισιτήρια πόρτας. Είναι οι συνέπειες του Covid 19 που αντιμετώπισε το σύνολο των ομάδων, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν και οδήγησαν το φίλαθλο κοινό στην απουσία του από τις θέσεις του. Για παράδειγμα, ο φετινός προϋπολογισμός της ΠΑΕ Άρης (όχι μόνο τα συμβόλαια των παικτών) αγγίζει τα 14 εκατομμύρια ευρώ. Το τηλεοπτικό συμβόλαιο ανταποκρίνεται (περίπου) στο 1/7 αυτού. Μικρότερο είναι το ποσοστό των εσόδων από τα εισιτήρια διαρκείας. Αν σήμερα επιτρέπεται να διαθέτεις έως το 90% των εσόδων σου για τη δημιουργία ομάδας, τη σεζόν 2025-26 αυτό περιορίζεται στο 70%. Δηλαδή, αν τα έσοδα μιας εταιρίας δεν υπερβαίνουν 8.000.000 ευρώ, δεν θα μπορεί να ξοδεύει περισσότερα από 5.6 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία ομάδας. Συμπέρασμα: Όσα περισσότερα συγκεντρώνεις μέσα από τα εισιτήρια διαρκείας και τα εμπορικά έξοδα, τόσα θα ξοδεύεις και για την ομάδα. Αν ο Άρης παραμείνει στο ίδιο επίπεδο, είναι θέμα χρόνου να υποχρεωθεί να χαμηλώσει την ποιότητα του ρόστερ του. Είναι δεδομένη λοιπόν η ανάγκη μεγαλύτερης διάθεσης των εισιτηρίων διαρκείας με την παράλληλη αύξηση των εισιτηρίων πόρτας.

Ο Άρης

Πορεία στην Ευρώπη

Στην προηγούμενη τριετία ο Άρης πλησίασε το ελάχιστο των πιθανών εσόδων από την έξοδό του στην Ευρώπη. Ειδικά στα δύο περασμένα καλοκαίρια, οι ευρωπαϊκοί αποκλεισμοί, είχαν καταστροφικό χαρακτήρα γιατί δεν εξυπηρέτησαν τον στόχο της αγωνιστικής επένδυσης. Πέραν δηλαδή της αναγκαίας ανανέωσης του ευρωπαϊκού εισιτηρίου και δεδομένων των οικονομικών bonus που προβλέπουν όλες οι διασυλλογικές διοργανώσεις, για τους «κίτρινους» είναι απαραίτητο να μην περιοριστούν σε αποκλεισμούς αλλά και φτάσουν στη φάση των ομίλων. Διότι από τα έσοδα που θα εξασφαλίσουν θα βρεθούν σε θέση δικαιολόγησης των εξόδων που θα κάνουν για να διατηρήσουν την ίδια αγωνιστική ποιότητα. Αν αυτή εμπεριέχει διεθνείς ποδοσφαιριστές με συμμετοχές στις τελικές φάσεις μεγάλων διοργανώσεων, αυτομάτως θα δημιουργηθεί μια νέα πηγή εσόδων.

Λόγω των παραπάνω, ο Άρης είναι αναγκασμένος να φροντίσει από τώρα στην αύξηση των εσόδων του. Την ίδια υποχρέωση έχει και ο κόσμος που υποστηρίζει την ομάδα διότι – βάσει των εξαγγελιών της UEFA – από το 2025 θα μπορείς να ξοδεύεις αυτά που παράγεις και όχι αυτά που μπορούν να βγουν από την τσέπη του εκάστοτε ιδιοκτήτη.

Οι Μάχες Των Play Off είναι στο Gazzetta.gr

Τα πιο συναρπαστικά Play Off της δεκαετίας είναι στο Gazzetta.gr! Όλα τα αθλητικά νέα για την αγαπημένη σου ομάδα, σε συνεχή ενημέρωση. Ακολούθησε το Gazzetta και θα είσαι πάντα ενημερωμένος για το πρόγραμμα των Play Off, την βαθμολογία των ομάδων, τις μεταδόσεις και φυσικά παρακολουθείτε live τα Play Off μέσα από το Game Center!

Βασίλης Βλαχόπουλος
Βασίλης Βλαχόπουλος

Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία στα τελευταία χρόνια της… λαδόκολλας. Χάριν οικονομίας, το λευκό χαρτί χρησιμοποιούταν σε έκτακτες και ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, ούτως ή άλλως ήταν δυσεύρετο. Πρόλαβε τη διαδικασία αποστολής των φαξ, αλλά και τις πρώτες συσκευές κινητής τηλεφωνίας με τη λαστιχένια κεραία που θύμιζαν στρατιωτικούς ασυρμάτους.

Παρακολουθεί όλες… τις μπάλες, αλλά η αδυναμία του είναι η πορτοκαλί, η σπυριάρα, λόγω της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Στο μπάσκετ ΠΑΝΤΑ κερδίζει ο καλύτερος. Στο ποδόσφαιρο, μπορεί να κερδίσει ο πιο τυχερός.

ΥΓ: Οσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα περιοδικά κι αν πέσουν στα χέρια του, το «Τρίποντο» ήταν, είναι και θα είναι το κορυφαίο forever and ever.