TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • TOP ΑΓΩΝΕΣ
  • PREMIER LEAGUE
  • LALIGA SANTANDER
  • BUNDESLIGA
  • TURKISH AIRLINES EUROLEAGUE
  • NBA
  • LIGUE 1
  • SUPER LEAGUE 2
  • SÜPER LIG
  • PREMIER LEAGUE
  • CLUB FRIENDLY
  • UEFA EUROPA LEAGUE
  • ΦΟΡΤΟΥΝΑ ΝΤΙΣΕΛΝΤΟΡΦ -

    vs

    ΧΕΡΤΑ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ -

  • LIVE

    ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ ΣΙΞΕΡΣ 12

    vs

    ΝΙΟΥ ΓΙΟΡΚ ΝΙΚΣ 8

  • ΙΝΤΙAΝΑ ΠΕΙΣΕΡΣ -

    vs

    ΠΟΡΤΛΑΝΤ ΜΠΛΕΙΖΕΡΣ -

  • ΟΚΛΑΧΟΜΑ ΣΙΤΙ ΘAΝΤΕΡ -

    vs

    ΣΑΚΡΑΜΕΝΤΟ ΚΙΝΓΚΣ -

  • ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΣΤΕΙΤ ΓΟΥΟΡΙΟΡΣ -

    vs

    ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ ΛΕΙΚΕΡΣ -

  • ΣΑΛΤΣΜΠΟΥΡΓΚ U19 -

    vs

    ΑΙΝΤΡΑΧΤ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ -

ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Η LaLiga αναλύει επιστημονικά τα data της• η Superleague δεν έχει facebook

Η LaLiga αναλύει επιστημονικά τα data της• η Superleague δεν έχει facebook

Η LaLiga αναλύει επιστημονικά τα data της• η Superleague δεν έχει facebook

Ο Βασίλης Σαμπράκος μελετά μια παρουσίαση της λειτουργίας του business inteligence and analytics τμήματος της LaLiga, και γράφει για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που αρπάζουν οι Ισπανοί και, συνειρμικά, για την άρνηση του ελληνικού ποδοσφαίρου να μπει στην ψηφιακή εποχή και να την εκμεταλλευτεί.

Προ ημερών βρέθηκα να διαβάζω μια παρουσίαση της LaLiga σχετικά με τα δεδομένα που επεξεργάζεται και αναλύει, τροφοδοτώντας σε πραγματικό χρόνο τις διοικήσεις των ομάδων της με στοιχεία που τις βοηθούν να χαράσουν την στρατηγική τους στο μάρκετινγκ και να αυξάνουν τις πηγές των εσόδων τους και τα έσοδά τους. Σε αυτή την παρουσίαση η ισπανική λίγκα ανέλυε τον τρόπο που λειτουργεί το “LaLiga’s business inteligence and analytics” τμήμα στη διάρκεια της τελευταίας διετίας προκειμένου να παρέχει στις ομάδες όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες που τις βοηθούν να αναλύουν και να αντιλαμβάνονται καλύτερα την συμπεριφορά της ισπανικής και της παγκόσμιας ποδοσφαιρικής αγοράς προκειμένου να λαμβάνουν άρτια τεκμηριωμένες αποφάσεις επιχειρηματικής στρατηγικής.

Για τον λόγο αυτό, προκειμένου να βοηθά τις ομάδες να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις συνήθειες της παγκόσμιας αγοράς ώστε να εκμεταλλευθούν την παγκοσμιοποίηση του ποδοσφαίρου, η LaLiga έχει δημιουργήσει ένα τμήμα διεθνούς ανάπτυξης, το οποίο τροφοδοτεί τις ομάδες με στοιχεία και πληροφορίες για οτιδήποτε σχετικό με τη δραστηριότητά τους και την απήχησή τους: από τις συγκρίσεις της προσέλευσης θεατών στα γήπεδα μέχρι την στατιστική ανάλυση της απόδοσής τους στα social media και τα μακροοικονομικά στοιχεία από όλο τον πλανήτη.

Μπροστά στην οθόνη της, μια ομάδα βλέπει στο ταμπλό της την θέση της στην ισπανική αγορά και στην παγκόσμια αγορά, όπως και την θέση και την απόδοση της LaLiga σε κάθε μια από τις διαφορετικές αγορές του πλανήτη. Με άλλα λόγια οι Ισπανοί του ποδοσφαίρου βρίσκουν νόημα να επενδύουν ένα μέρος των εσόδων τους στην ανάλυση των δεδομένων που δημιουργεί η συμπεριφορά των «καταναλωτών» της LaLiga σε όλο τον πλανήτη προκειμένου να αντιλαμβάνονται πού και πότε παρουσιάζονται νέες ευκαιρίες κέρδους.

Πώς το είχε πει το 2010 ο Ερικ Σμιντ, ο CEO της Google επί μια δεκαετία; «Κάθε δύο μέρες οι άνθρωποι δημιουργούμε όσα δεδομένα είχαν δημιουργηθεί συνολικά από την γέννηση του ανθρώπου μέχρι το 2003». Είναι τόσα και τόσο big τα data κι έχουν τόσο πολλές και τόσο χρήσιμες πληροφορίες για την ποδοσφαιρική αγορά που δεν είναι δυνατόν το ποδόσφαιρο να το αγνοεί αυτό και να μένει αδιάφορο. Τι κάνει λοιπόν η LaLiga; Συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα που μαζεύει από τα sites, τα apps, τους social media λογαριασμούς και τις άλλες ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποεί για να μοιράζει το περιεχόμενό της και τα βάζει σε μια κεντρική βάση προκειμένου να τα επεξεργαστεί το «business inteligence and analytics» τμήμα της. Και απεικονίζει οπτικοποιημένες όλες τις βασικές πληροφορίες στο ταμπλό που έχει δημιουργηθεί για κάθε ομάδα. Και μολονότι η LaLiga γνωρίζει ότι στην πλειονότητά τους οι ομάδες έχουν δημιουργήσει τα δικά τους τμήματα data analysis η κάθε μία, έχει ήδη δημιουργήσει μια υπηρεσία που υποστηρίζει τις ομάδες και τις βοηθά να ερμηνεύσουν τα δεδομένα.

Στην επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων όλα είναι ένας καλός αλγόριθμος, που θα σε βοηθήσει να φτάσεις στα συμπεράσματα σχετικά με τις μπίζνες που κάνεις και με αυτές που θα είχε νόημα να κάνεις. Η LaLiga βοηθά τις ομάδες της να συγκρίνουν τα δεδομένα τους με τα δεδομένα του μέσου όρου της ισπανικής αλλά και άλλων αγορών. Τους δίνει δημογραφικά στοιχεία των οπαδών τους σε κάθε διαφορετική χώρα του πλανήτη, τους βοηθά να αντιληφθούν αν η απόκτηση ενός ξένου ποδοσφαιριστή οδηγεί ή όχι στην προσδοκώμενη αύξηση της απήχησης μιας ομάδας στην χώρα από την οποία αυτός κατάγεται, τους βοηθά να δουν τις ευκαιρίες κέρδους σε κάθε μια από τις διαφορετικές χώρες που παρακολουθούν την LaLiga. Για παράδειγμα, μια ομάδα φτάνει να ξέρει με μεγάλη ακρίβεια σε ποια χώρα και ποια πόλη έχει τους περισσότερους φανατικούς θεατές και πόση χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της LaLiga κάνουν αυτοί, δηλαδή πόσο δεμένοι είναι μαζί της, ακόμη και πόσα χρήματα ξοδεύουν για να αγοράζουν σχετικές υπηρεσίες. Κι όσο η τεχνολογία καλπάζει, τόσο πιο κοντά έρχεται η στιγμή που οι ομάδες θα γνωρίζουν με λεπτομέρειες πόσα χρήματα κερδίζουν ανά οπαδό ανά τον κόσμο.

Μελετώντας τα παραπάνω, και σκεπτόμενος ότι κάθε μια από τις μεγάλες ισπανικές ομάδες έχει αναπτύξει και επεξεργάζεται τα δεδομένα  των δικών της data πηγών, με τους δικούς της data analysts συνειδητοποιούσα πόσο έχουν βοηθηθεί οι ποδοσφαιρικές εταιρείες, των οποίων οι αποφάσεις για κάθε επιχειρηματικό βήμα λαμβάνονται βάσει δεδομένων πολύ μεγάλης ακρίβειας. Το data driven decision making είναι μια άλλης φύσης διαδικασία λήψης αποφάσεων συγκριτικά με τον προηγούμενο τρόπο, την παραδοσιακή μέθοδο. Τώρα πια στο ποδόσφαιρο, όπως φυσικά και στα περισσότερα άλλα επιχειρηματικά πεδία, το μάρκετινγκ μπορεί να είναι όσο πιο μετρήσιμο, ακριβές, προσωποποιημένο, αποτελεσματικό υπήρξε ποτέ.

Με όλα τα παραπάνω στο κεφάλι μου βάλθηκα να σκέφτομαι πόσα από αυτά θα άκουγα και θα διάβαζα σε μια έρευνα σχετικά με το αν και κατά πόσο αξιοποιεί τα data analytics του το ελληνικό ποδόσφαιρο και ειδικά η Superleague. Και θυμήθηκα ότι το website της Superleague είναι έξω από την top 500 λίστα των ελληνικών ψηφιακών προορισμών, ότι δεν λειτουργεί ψηφιακή εφαρμογή, ότι η Superleague ΔΕΝ είναι ενεργή στο facebook. Προσέξτε, σε μια εποχή που οι followers στην facebook page μιας ομάδας και ενός πρωταθλήματος αποτελούν μέτρο σύγκρισης της απήχησης παγκοσμίως, το ελληνικό πρωτάθλημα δεν έχει σελίδα στο facebook.

Είναι πολλές οι φορές που έχω πιάσει τον εαυτό μου να μένει από λόγια μελετώντας την συμπεριφορά του ελληνικού ποδοσφαίρου. Αυτή όμως είναι από τις πιο ξεχωριστές, διότι πρόκειται για ένα καθαρό σημάδι παρωχημένης αντίληψης των επιχειρηματιών που λειτουργούν στο ποδόσφαιρο. Θα πει κανείς, μα δεν βλέπεις πώς συμπεριφέρονται, τι ποδόσφαιρο και τι πολιτισμό παράγουν, τι παιδεία αναδύεται από τη συμπεριφορά τους, τα data analytics θα τους ένοιαζαν; Αν πεις «digital disruption» σε μια συνεδρίαση της Superleague θα είναι αρκετοί αυτοί που θα νομίζουν ότι πρόκειται για το ονοματεπώνυμο κάποιου ξένου διαιτητή που θα έρθει να σφυρίξει, και θα αρχίσουν να ρωτούν αν είναι καλός αυτός ο Ντισράπσιον και πού σφυρίζει. Ορισμένες εκ των μεγάλων ΠΑΕ έχουν κάνει βήματα ανάπτυξης, αλλά το ελληνικό είναι με σιγουριά στις κορυφαίες θέσεις της λίστας των πιο παρωχημένων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων. Κι αυτή είναι μια από τις εξηγήσεις για την σημερινή οικονομική κατάστασή του.

Best of internet

Διάβασε το

Follow @ Twitter