Eurobasket 2022, Γερμανία: Ο «εγκέφαλος» Σρέντερ, οι εκτελεστές Λο-Βάγκνερ και η αφύλαχτη ρακέτα (vid)

Newsroom
Eurobasket 2022, Γερμανία: Ο «εγκέφαλος» Σρέντερ, οι εκτελεστές Λο-Βάγκνερ και η αφύλαχτη ρακέτα (vid)
Η Γερμανία είναι η αντίπαλος της Εθνικής Ελλάδας (13/09, 21:30 ΕΡΤ1) στα προημιτελικά του Eurobasket 2022 και το Gazzetta συγκεντρώνει μέσω του InStat τα συν και τα πλην στο παιχνίδι της.

Των Δημήτρη Οικονόμου και Σταυρούλας Μουστακάτου

Auch ein langer Weg beginnt mit dem ersten Schritt. Ακόμα και έναν μακρύ δρόμο τον ξεκινά κανείς με ένα πρώτο βήμα, λένε οι Γερμανοί. Το βήμα αυτό για την Εθνική ήταν αγχωτικό, ο δρόμος ήταν δύσβατος από το πρώτο κιόλας νοκ άουτ του EuroBasket και οι θύμησες της Τσεχίας ξύπνησαν για τα καλά, έως ότου ο Γιάννης Αντετοκούνμπο πατήσει το... turbo!

Και τώρα Γερμανία, λοιπόν. Μετά από 17 χρόνια και τον τελικό του Βελιγραδίου, όπου η Ελλάδα κατέκτησε το δεύτερο EuroBasket της ιστορίας της, είναι σειρά των Γερμανών να ξεκινήσουν... με τα λευκά της υποστήριξης του κόσμου τους, καθώς στην πρωτεύουσα της Σερβίας το φόντο ήταν γαλανόλευκο.

Στο Βερολίνο η Γερμανία του Σρέντερ, του Λο, του Βάγκνερ, του Τάις και κυρίως της αύρας του Ντιρκ, του οποίου η φανέλα είναι κρεμασμένη πλέον στην οροφή, θέλει να υποτάξει την ομάδα του Δημήτρη Ιτούδη, να της φράξει τον δρόμο. Να στήσει το δικό της τείχος για να μην επιτρέψει στον Γιάννη να δει καθαρά το καλάθι. Ο Greek Freak όμως, απέδειξε για άλλη μία φορά προ διημέρου πως δεν τρομάζει ακόμα και αν ξεκινήσει με 0/6 από την περίμετρο. Τα δύο κρίσιμα σουτ βρήκαν... κέντρο και στη Mercedes-Benz Arena, λίγα μέτρα πιο δίπλα από εκεί όπου ο Ρότζερ Γουότερς τραγούδησε τον Ιούλιο του 1990 live το «another brick in the wall», ακούστηκε για πρώτη φορά το γνωστό «σήκωσε το, το... τιμημένο».

Η Γερμανία τρέχει και αυτό αρέσει στον Γιάννη

Μιας και λέγαμε για τείχος, ναι ο Γιάννης θα συναντήσει κορμιά, όμως για αυτό θα πούμε περισσότερα παρακάτω. Την αμυντική προσήλωση των Τσέχων και το απαγορευτικό στο transition δε θα το βρει μπροστά της η Ελλάδα κόντρα στους Γερμανούς. Άλλωστε όταν έχεις τον Σρέντερ στην ομάδα σου δε γίνεται να βάλεις φρένο στις ορέξεις του, καθώς έτσι του αφαιρείς μέρος της δύναμής του.

Αυτός είναι που ορίζει το τέμπο, με τη Γερμανία να αγωνίζεται σε αυτό το EuroBasket στον ξέφρενο ρυθμό των 85.8 κατοχών ανά αγώνα, κάτι που φυσικά συνεπάγεται αρκετό παιχνίδι στο transition επιθετικά και για τις δύο ομάδες. Αυτός ο ρυθμός είναι βούτυρο στο ψωμί παικτών όπως ο Σρέντερ, αλλά και φυσικά για τον Γιάννη που με τέσσερις ντρίπλες έχει τον διασκελισμό να διασχίσει όλο το γήπεδο και να φτάσει ως το καλάθι.

Πάντως οι Γερμανοί είναι μία από τις καλύτερες επιθέσεις της διοργάνωσης, όπως φανερώνει και το InStat, με 106.4 ORTG (πόντοι ανά 100 κατοχές), διατηρώντας παράλληλα και αξιοπρεπή νούμερα στην άμυνα με 96.5 DRTG (πόντοι που δέχονται ανά 100 κατοχές). Τα αντίστοιχα νούμερα για την Ελλάδα είναι 108.9 και 92.6, με τον αστερίσκο όμως του πολύ πιο αδύναμου ομίλου στην πρώτη φάση. Έργο Γιάννη (κυρίως) αλλά και Καλάθη (δευτερευόντως) είναι και οι 84.2 κατοχές στις οποίες αγωνίζεται η Εθνική, με την Τσεχία να κατορθώνει να ρίξει αυτό το νούμερο στο 80 το βράδυ της Κυριακής.

Ο Μπάτμαν Σρέντερ και ο Ρόμπιν Λο

Όπως είναι λογικό, λοιπόν, ο Ντένις Σρέντερ, που παρεμπιπτόντως κυκλοφορεί ως free agent στις ΗΠΑ, παίρνει το μεγαλύτερος μέρος των επιθέσεων της Γερμανίας, με το USG% να φτάνει το 33.1%. Δεν είναι κάτι καινούργιο να τον βλέπουμε να δημιουργεί φάσεις για τον εαυτό του, είτε παίρνοντας ένα σκριν ψηλά, είτε σε καταστάσεις iso. Έτσι προέρχεται και το μεγαλύτερο μέρος των εκτελέσεών του, ήτοι οι 66 από τις 96 έως τώρα στο EuroBasket, με τη γνωστή προτίμηση της κατεύθυνσης προς το καλάθι αλλά και της αδυναμίας από το μακρινό σουτ, από όπου και εκτελεί με μόλις 8/36 (22.2%).

ε
Το shot chart του Σρέντερ

Αυτός που έχει κάνει όμως το step up είναι ο Μάοντο Λο. Ο πολύπειρος στα παρκέ της EuroLeague με Άλμπα και Μπάγερν, έρχεται συνήθως από τον πάγκο και διατηρεί τον ρυθμό της Γερμανίας, κολλώντας το πόδι του στο γκάζι. Δεν είναι και εύκολο να είσαι αυτός που θα κρατήσει τον δείκτη της έντασης εκεί που τον τοποθετεί ο Σρέντερ, όμως ο Λο όχι απλά το κάνει, αλλά είναι «καυτός» από την περίμετρο, μετρώντας 18/35 τρίποντα (51.4%).

τ
Το shot chart του Λο

Φυσικά ο Χέρμπερτ, όσο φτάνει πιο βαθιά στις αναμετρήσεις προσπαθεί να τους χωρέσει και τους δύο στην ίδια πεντάδα, με διάφορα σχήματα, που εμπεριέχουν είτε τρία πιο ελαφριά κορμιά (Γκιφάι, Τίμαν, Φόγκντμαν), είτε με τους Βάγκνερ και Τάις δίπλα τους, σε μία πεντάδα που έχει καταγράψει το δεύτερο υψηλότερο +/- με +10, από όλες όσες έχει παρατάξει η «nationalmannschaft».

W for… Βάγκνερ

Ο Φρανζ Βάγκνερ έχει απασχολήσει έντονα τον Χέρμπερτ τις τελευταίες ημέρες, με τον ομοσπονδιακό προπονητή να περιμένει μέχρι και την στιγμή του αγώνα να διαπιστώσει αν θα έχει ή όχι στη διάθεσή του τον άσο των Ορλάντο Μάτζικ. Ο τραυματισμός του στον αστράγαλο στο παιχνίδι κόντρα στο Μαυροβούνιο έχει σημάνει συναγερμό στο στρατόπεδο των Γερμανών που δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να στερηθούν μία πολύπλευρη λύση στο πλάνο τους.

Ο 21χρονος φόργουορντ αρέσκεται στο παιχνίδι με πρόσωπο στο καλάθι, ενώ είναι εκείνος που -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- στο τουρνουά έχει δείξει πως θα πάρει πρωτοβουλίες με τη μπάλα στα χέρια του και μπορεί να εκδηλώσει επιθέσεις με κάθε τρόπο.

Χαρακτηριστικό είναι το γράφημα που παρουσιάζει τη δράση του σε pick n’ roll καταστάσεις. Ως χειριστής, έχει προτεραιότητα την προσωπική φάση ολοκληρώνοντας τις επιθέσεις τις περισσότερες φορές με σουτ, ενώ ως δεύτερη επιλογή προχωρά σε λέι απ. Στις 6 αναμετρήσεις που έχει πατήσει παρκέ στο φετινό Eurobasket έχει στήσει 28 pick n’ roll ως χειριστής με τα 25 εξ αυτών να τελειώνουν από τον ίδιο και τα 11 με jumper.

Έχει, μάλιστα, την ικανότητα να κινείται και από τις δύο πλευρές με την εικόνα να είναι μοιρασμένη στο παιχνίδι του όσον αφορά την πλευρά που κινείται προς το καλάθι, την ώρα που όπως είναι φυσικό έχει την μεγαλύτερη διάδραση με τον Τάις, αλλά και τον Τίμαν όσο βρίσκονται στο ίδιο σχήμα.

ε
Το shot chart του Βάγκνερ

Βέβαια, αν κοιτάξει κανείς το shot chart του Βάγκνερ δεν μπορεί να παραλείψει τα τρομερά ποσοστά από την περιφέρεια με την αγαπημένη του πλευρά στις 45 μοίρες αριστερά να βρίσκεται στο 42% (5/12), ενώ το χέρι του είναι αξιόπιστο σε οποιοδήποτε σημείο και αν σταθεί στο... τόξο. Στα ματς με Βοσνία και Σλοβενία το ποσοστό του δεν θέλησε να κατέβει από την σκάλα του 40%, ενώ κόντρα σε Λιθουανία και Ουγγαρία άγγιξε και το εντυπωσιακό 57-60%!

Τα ψηλά κορμιά δεν αρκούν στη ρακέτα

Η Γερμανία είναι μία ομάδα που εκμεταλλεύεται το μέγεθός της στο επιθετικό της μισό, όπως είπαμε και παραπάνω, ωστόσο η ταχύτητα και η εκρηκτικότητα του Σρέντερ δεν μπορεί να φτάσει μέχρι τη ρακέτα στην άλλη πλευρά. Το «τίμημα» από τα βαριά κορμιά (πλην του Τίμαν) που διαθέτει στο ρόστερ του ο Χέρμπερτ γίνεται αντιληπτό όταν οι παίκτες του καλούνται να υπερασπιστούν το παθητικό τους στο ζωγραφιστό.

Αυτό το στοιχείο τους οδηγεί στο να δέχονται πολλούς πόντους όταν ο αντίπαλος προσπαθεί να τους «χτυπήσει» με pick n’ roll αλλά και κοψίματα προς τη ρακέτα, με τα ποσοστά ευστοχίας να είναι αρκετά ψηλά, όπως βλέπουμε και με την βοήθεια του InStat. Το ρίσκο της βοήθειας από την frontline στην πίεση στη μπάλα στην περιφέρεια μεταφράζεται με την αδυναμία των Γερμανών να αμυνθούν στο καλάθι.

Ε
Τα κοψίματα στη ρακέτα των Γερμανών

Με αποτέλεσμα ο βασικός πυλώνας στο «5» των Γερμανών, ο Ντάνιελ Τάις, να έχει δεχτεί 14 πόντους σε 8 κατοχές. Κάτι που οι διεθνείς του Δημήτρη Ιτούδη μπορούν να το εκμεταλλευτούν ιδιαίτερα όταν δούμε στο παρκέ την συνύπαρξη του Γιάννη Αντετοκούνμπο με τον Γιώργο Παπαγιάννη.

Η Γερμανία στη μέχρι τώρα παρουσία της στην πιο πρόσφατη έκδοση του Eurobasket έχει αποδείξει πως βγάζει στο παρκέ κάθε δυνατό «χαρακτηριστικό» που της αποδίδεται, με την Εθνική να καλείται να βρει την κατάλληλη συνταγή για ακόμη ένα βήμα με τη… γερμανική φιλοσοφία στο δρόμο για το βάθρο.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

@Photo credits: FIBA