Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά κύριε Πρωθυπουργέ;

Χρήστος Κιούσης
Άλλα ισχύουν για την πρόληψη μετάδοσης του κορονοϊού σε εστιατόρια και μπαρ, άλλα στα Μέσα Μεταφοράς, άλλα στις λιτανείες και στις τελετές κι όλα αυτά με αποφάσεις της ίδιας κυβέρνησης!

Για τη συνθήκη του κορονοϊού υπάρχουν δύο οπτικές στα πράγματα κι εξαρτώνται δυστυχώς από την κομματική τοποθέτηση του καθενός μας. Γράφω δυστυχώς γιατί θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, ότι κάποια θέματα δε χωράνε χρωματιστή κομματική οπτική αλλά σε αυτή τη χώρα μια ζωή με τα αυτονόητα παλεύουμε.

Η μια οπτική είναι πως εκεί που την άνοιξη τα είχαμε καταφέρει μια χαρά κι ακολουθώντας τις εισηγήσεις των επιστημόνων καταφέραμε να περιορίσουμε την εξάπλωση της πανδημίας, στη συνέχεια ήρθε το καλοκαίρι και η τουριστική περίοδος και υπό την πίεση των διαφόρων κλάδων της οικονομίας που άπτονται του τουρισμού και σηκώνοντας τη σημαία μιας από τις ασφαλέστερες χώρες, ανοίξαμε σύνορα σε χώρες που είχαν πολύ πιο χαλαρά υγειονομικά πρωτόκολλα και ρισκάραμε τα πάντα μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Η δεύτερη οπτική είναι πως ακόμα και υπό τις συνθήκες των μερικώς ανοικτών συνόρων η χώρα μας εξακολουθεί να έχει αναλογικά χαμηλό αριθμό κρουσμάτων, αυτά μάλιστα που ανιχνεύονται ως περισσότερα οφείλονται στον πολύ μεγαλύτερο αριθμό τεστ ανίχνευσης, οπότε ο λόγος περισσότερα τεστ = περισσότερα ανιχνευμένα κρούσματα φαίνεται να είναι απολύτως αναμενόμενος.

Για το γρίφο του Τουρισμού, το πως και το αν θα έπρεπε να δεχτούμε επισκέπτες από το εξωτερικό ή ακόμα και ξένους πολίτες με παραθεριστικές κατοικίες στην Ελλάδα, ομολογώ ότι δεν έχω οριστική απάντηση στο μυαλό μου κι αν κρίνω από το πως ξιφουλκεί ο κάθε πικραμένος στα social media μάλλον είμαι από τους λίγους μη κατηγορηματικούς.

Για την εσωτερική λειτουργία όμως της χώρας, της οικονομίας και της κοινωνίας έχω πολλά προφανή ερωτήματα τα οποία πολύ θα ήθελα να απαντήσει κάποτε - κάποιος κι αν έχουν γίνει λάθη, να προλάβουν να τα διορθώσουν πριν έρθει το φθινόπωρο και κλάψουμε όλοι μαζί πάνω από ένα νέο γενικευμένο lockdown απαραίτητο για τη λειτουργία του εθνικού συστήματος υγείας και την υγειονομική μας ασφάλεια.

Οι περιορισμοί ωραρίων

Το σχεδόν ανεκδοτολογικό μέτρο του να κλείνουν στις 12 οι επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι σαν να παραδέχονται το κράτος, τα επαγγελματικά επιμελητήρια και οι παράγοντες της αγοράς ότι είναι αδύνατον να επιβάλλουν τους βασικούς κανόνες που τέθηκαν για τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Προσπερνώ για αρχή το κράτος και απευθύνομαι στους επαγγελματίες που πονάνε από το μέτρο περισσότερο. Είναι καλύτερα τώρα που επειδή κάποιοι κακοί επαγγελματίες καταπάτησαν κάθε έννοια προφύλαξης και λογικής στοιβάζοντας κόσμο σε μπαρ, σε μπαλκόνια, σε ταράτσες, περιορίστηκε το ωράριο και άρα το προσδόκιμο του τζίρου των καταστημάτων σας; Εκτός από το τιμωρητικό κράτος που επιβάλει πρόστιμα, κινήθηκε ποτέ κάποιο τοπικό επαγγελματικό επιμελητήριο ή άλλο συνδικαλιστικό όργανο εναντίον κατσαπλιάδων που καταπατούν συστηματικά κανόνες λειτουργίας υπό κανονικές ή έκτακτες συνθήκες σαν αυτές που ζούμε τώρα;

Το κράτος επέβαλε έναν περιορισμό ωραρίου με βάση ποιά λογική; Να παραμένει όσο λιγότερο σε συνθήκες συγχρωτισμού το πλήθος; Κοροϊδευόμαστε; Δεν μπορούν δηλαδή ειδικά οι πιτσιρικάδες να μαζεύονται εντελώς ανεξέλεγκτα μετά το κλείσιμο του μπαρ σε άλλα μέρη; Ξαναζούμε νύχτες Παπαθεμελή 20 χρόνια μετά με πολύ πιο αστείες συνθήκες σε πολύ πιο τραγικές περιόδους;

Τα Μέσα Συγκοινωνίας

Θα ήθελα να μου εξηγήσει κάποιος πολύ σοβαρά γιατί κινδυνεύει η υγεία μου αν κάθομαι μετά τις 12 στο τραπέζι και πίνω το ποτό μου και δεν κινδυνεύω πρωί, μεσημέρι, απόγευμα χρησιμοποιώντας λεωφορεία και άλλα Μέσα Μεταφοράς που λόγω ελλείψεων στο στόλο οχημάτων ή λόγω αραιών δρομολογίων εξαιτίας υποστελέχωσης , έχουν υπεράριθμους για τις συνθήκες επιβάτες. Όταν λέμε έκτακτα οικονομικά μέτρα κι ενισχύσεις δε θα έπρεπε τα πρώτα χρήματα να δαπανηθούν στις ανελαστικές ανάγκες του πληθυσμού, όπως το να μπουν οι άνθρωποι σε ασφαλή Μέσα για να πάνε στην εργασία τους; Πόσα παραπάνω λεωφορεία αγοράστηκαν (ειδικά στην πολύπαθη και τριτοκοσμική Θεσσαλονίκη) και πόσο προσωπικό προσλήφθηκε για να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να μη συνωστίζεται ο κόσμος τις «αθώες» ώρες της ημέρας, μια που τα βράδια κρίθηκαν «ένοχα» ;

Η Εκκλησία και οι τελετές

Πρέπει μια κυβέρνηση του δυτικού πολιτισμένου κόσμου να συνεχίσει για πολύ ακόμα αυτό το οπισθοδρομικό παιχνιδάκι με την Εκκλησία και τους εκπροσώπους της; Θα ακούμε για πολύ ακόμα το κοντό και το μακρύ του κάθε παπά, πολιτευτή και φανατικού θρησκόληπτου για το κατά πόσο το να μοιραζόμαστε το ίδιο κουταλάκι στη Θεία Κοινωνία είναι επικίνδυνο ή όχι;

Διάβασα και έφριξα ότι ειδικά για τις λιτανείες υπεύθυνος να αποφασίσει είναι ο κάθε Μητροπολίτης ! Παραιτείται δηλαδή η κυβέρνηση των νομοθετικών και ρυθμιστικών της αρμοδιοτήτων μπροστά στην ομαλή λειτουργία της Εκκλησίας; Γιατί δεν άφησε τότε την ευθύνη της λειτουργίας των καταστημάτων στο κάθε επιμελητήριο και στον κάθε περιφερειάρχη ή δήμαρχο;

Τι είναι περισσότερο υγειονομικά επικίνδυνο; Το να επιστρέφουν σπίτι τους οι άνθρωποι από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή από θρησκευτικές τελετές;

Μια που είπα τελετές, στα πόσα αθροιστικά κρούσματα πιστεύετε ότι πρέπει να φτάσουμε για να σκεφτεί κάποιος, ένας αρμόδιος ρε αδερφέ, ότι καλό θα είναι κάποιες τελετές να αναβληθούν υποχρεωτικά για αργότερα ή όπου είναι απολύτως απαραίτητο και για κάποιο μυστήριο λόγο, που προσωπικά δεν καταλαβαίνω, είναι κοσμοϊστορικά κρίσιμο να παντρευτούν τώρα ο Γιώργος και η Μαρία, τουλάχιστον να μην καλούν κόσμο στη θρησκευτική ή πολιτική τελετή;

Εδώ βέβαια υπεισέρχεται ο παράγοντας «προσωπική ευθύνη» του καθενός μας. Αφού το κράτος φαίνεται να αποφασίζει με δύο μέτρα και δύο σταθμά με κάποια δικά του «ιδιαίτερα» κριτήρια, εμείς πρέπει να αποφασίσουμε πόσο θα εκτεθούμε σε κίνδυνο και για ποιο λόγο. Προσωπικά δε θα εκθέσω τον εαυτό μου και την οικογένειά μου για να παρτάρω, να διασκεδάσω, να βροντοφωνάξω “yolo” - ζήτω το ελληνικό καλοκαίρι. Όσο μπορώ θα εφαρμόσω τη δική μου ενιαία πολιτική προστασίας, μια που ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση φαίνονται να εφαρμόζουν πολιτική δύο μέτρων και δύο σταθμών, μεταξύ επιστημονικών εισηγήσεων, οικονομικών δεικτών, έξωθεν καλής μαρτυρίας και της Δεξιάς του Κυρίου.

Υ.Γ. Επειδή κάπoιος με κατηγόρησε ότι διαδίδω fake news:

"Μιλώντας στο ΑΝΤ1 ο εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου Μητροπολίτης Φιλίππων Στέφανος, ουσιαστικά «αδειάζει» την κυβέρνηση, υποστηρίζοντας πως δεν υπήρξε σύσταση από την Εκκλησία για αναστολή των λιτανειών και καμία Αρχή δεν κοινοποίησε απόφαση στην Ιερά Σύνοδο για τις λιτανείες.

«Εμείς την ακούσαμε από τα ΜΜΕ» είπε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο αυτό, διαμηνύει πως εναπόκειται στην κρίση κάθε ποιμενάρχη αν θα γίνουν οι λιτανείες. «Οι λιτανείες θα γίνουν μια φορά για τη γιορτή της Παναγίας και αυτό θα γίνει κυρίως σε μεγάλες πανηγύρεις. Στα χωριά μας δηλαδή που εορτάζουν, υπάρχει μια διαφορετική αντιμετώπιση του θέματος» πρόσθεσε."

Video από δελτίο ειδήσεων ΑΝΤ1 στις 8 Αυγούστου.

Επίσης εξηγήστε μου γιατί λείπει η Αθήνα:

1. Η λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που βρίσκονται εντός των ορίων:
α) των Περιφερειών Κρήτης και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
β) των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Λάρισας και Κέρκυρας και
γ) των Δήμων Μυκόνου, Πάρου, Θήρας, Βόλου, Κατερίνης, Ρόδου, Αντιπάρου, Ζακύνθου, Κω απαγορεύεται από τις 12.00 τα μεσάνυχτα έως τις 7.00 π.μ. της επόμενης ημέρας.