5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Gazzetta team
5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χάρη και στην επιδότησή τους έως το τέλος του 2021, θα αρχίσουν σταδιακά να κατακτούν και τους δρόμους μας. Αξίζει λοιπόν να τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Οι εκτιμήσεις των ειδικών της αγοράς κάνουν λόγο για μια συνεχή και σταδιακή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι των συμβατικών, με χρονικό ορίζοντα επικράτησης των πρώτων το 2030. Ήδη τα πρώτα δείγματα από τις αιτήσεις που έχουν γίνει για το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» που τρέχει από τις 24 Αυγούστου είναι άκρως ενθαρρυντικά.

1. Η ηλεκτροκίνηση είναι τουλάχιστον... 130 ετών

Παρότι δεν είναι ευρέως γνωστό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο νέα όσο νομίζουμε. Η εξέλιξή τους ξεκίνησε παράλληλα με αυτή των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Έτσι, το 1898 στις ΗΠΑ εμφανίζεται το πρώτο λειτουργικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έως το 1930, οι νέες τεχνικές εξόρυξης πετρελαίου καθιστούν τα ορυκτά καύσιμα πολύ φτηνά και εύκολα να παραχθούν. Έτσι, η προσπάθεια των κατασκευαστών της εποχής για τη δημιουργία περισσότερων και φθηνότερων αυτοκινήτων επικεντρώνεται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνονται από το προσκήνιο. Ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που ήρθε και στη χώρα μας, το 1900, ανήκε στον διευθυντή της Ηλεκτρικής Εταιρείας Κ. Νικολαΐδη και ήταν ηλεκτρικό. Ήταν δε το αγαπημένο της Αθηναϊκής κοινωνίας, καθώς ήταν το μόνο εκ των τεσσάρων αυτοκινήτων που τότε κυκλοφορούσαν, το οποίο δεν τρόμαζε τον κόσμο με τον εκκωφαντικό του θόρυβο.

2. Τα κινητά τηλέφωνα αναβίωσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Έπρεπε να περιμένουμε τα κινητά τηλέφωνα και την ταυτόχρονη εξέλιξη των μπαταριών τους και της ψηφιακής τεχνολογίας, ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποκτήσουν μια ελάχιστα χρηστική εμβέλεια. Χάρη στις νέες τεχνολογίες των μπαταριών που ξεκίνησαν από τα τηλέφωνα, τα 20 πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας έγιναν άλματα στην ηλεκτροκίνηση, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα 80 χιλιόμετρα αυτονομίας να φτάνουν σήμερα στα... 500, ενώ και σε επίπεδο ασφάλειας και ταχύτητας φόρτισης τίποτα δε θυμίζει αυτά των περασμένων δεκαετιών.

3. Κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Πλέον το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, προβλέπει χρηματικά και φορολογικά οφέλη για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας, τόσο για φυσικά πρόσωπα, όσο επίσης για εταιρείες και ελεύθερους επαγγελματίες ταξί.

Πιο συγκεκριμένα το νομοσχέδιο προβλέπει για τα ιδιωτικής χρήσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, επιδότηση ίση με το 20% της λιανικής τιμής προ φόρων έως 30.000 ευρώ με όριο τα 6.000 ευρώ (800 ευρώ για τα δίκυκλα) και 15% για αυτοκίνητα με αξία προ φόρων 30.001 - 50.000 ευρώ, με όριο επίσης τα 6.000 ευρώ. Παράλληλα, επιδοτείται με 500 ευρώ η -προαιρετική- εγκατάσταση φορτιστή, ενώ το ηλεκτρικό όχημα εξαιρείται από τα τεκμήρια.

Αν η αγορά νέου ηλεκτρικού συνδυάζεται με την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας θα καταβάλλεται επιπλέον όφελος απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα. Τέλος πολύτεκνοι και άτομα με αναπηρία, θα έχουν επιπλέον 1.000 ευρώ επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ήδη η ψηφιακή πλατφόρμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» μέσα από την οποία μπορεί κανείς να αιτηθεί την επιδότηση, είναι ανοιχτή από τις 24 Αυγούστου. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ιδιαίτερα έντονο, με την απορρόφηση των σχετικών κονδυλίων (100 εκ. ευρώ έως το τέλος του 2021), να έχει φτάσει στο 1% την ημέρα.

4. Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης

Εστιάζοντας την εξέλιξη των νέων μοντέλων τους με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση, οι κατασκευαστές προσφέρουν όχι μόνο περισσότερα, αλλά επίσης πιο προσιτά, με μεγαλύτερη εμβέλεια και ταχύτερη φόρτιση ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Υπολογίζεται ότι το 2025, το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό των αντίστοιχου μεγέθους και ισχύος συμβατικών, θα είναι περίπου το ίδιο. Σήμερα, η μέση τιμή ενός μικρού οικογενειακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι λίγο πάνω από 30.000 ευρώ.

Μέχρι το 2030 ο χρόνος φόρτισης των αυτοκινήτων, που σήμερα σε έναν ταχυφορτιστή είναι από 30 έως 60 λεπτά, θα γίνεται στον ίδιο χρόνο του ανεφοδιασμού με βενζίνη. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες θα αντέχουν για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χρήσης και θα επιτρέπουν πραγματική αυτονομία που θα ξεπερνά κατά πολύ τα 500 χιλιόμετρα.

5. Η ασφάλιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

Μία νέα εποχή έχει ήδη ξεκινήσει για τις μετακινήσεις, που προωθεί την ηλεκτροκίνηση με κάθε τρόπο, εξασφαλίζοντας καλύτερη ποιότητα ζωής, αλλά και δημιουργώντας νέες ανάγκες σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, που άπτονται το αυτοκίνητο. Εκτός όμως από τα σπουδαία κίνητρα για την αγορά και τη συντήρηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εξίσου σημαντική είναι και η ασφάλισή τους. Για αυτό η INTERAMERICAN και η Anytime, ακολουθώντας κάθε τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα της αυτοκίνησης, ασφαλίζουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, προσφέροντας έτσι περισσότερες επιλογές στην ασφάλιση αυτοκινήτου και λύσεις, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες όλο και περισσότερων ανθρώπων. Ταυτόχρονα όμως σχεδιάζεται και η δημιουργία ενός σημαντικού δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτροκινήτων οχημάτων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!