ΒΜW 530e: Υβριδική ανωτερότητα

Gazzetta team
ΒΜW 530e: Υβριδική ανωτερότητα
Συνδυάζοντας τα καλύτερα των δύο κόσμων, η BMW 530e προσφέρει επιδόσεις και πολυτέλεια, με εντυπωσιακή οικονομία .

Το πολυτελές μεγάλο-μεσαίο σεντάν της BMW παραμένει ο ασφαλέστερος, ευκολότερος, πιο χαλαρωτικός και απολαυστικός τρόπος επίγειας μετακίνησης.

Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είναι πραγματικά κορυφαίου επιπέδου ο στάνταρ και προαιρετικός εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης ατελείωτος, η αίσθηση οδήγησης εξαιρετική, τα μηχανικά μέρη αψεγάδιαστα και η ανάρτηση κυριολεκτικά μαγικό χαλί.

Με το κόστος της φθηνότερης έκδοσης της γκάμας να ξεκινά από τις 60.000 ευρώ, ελάχιστοι θα περίμεναν λιγότερα από τα παραπάνω εξαιρετικά αποτελέσματα. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν η BMW σειρά 5 δεν μπορεί παρά να είναι στην κορυφή της λίστας οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου.

Συμβατική και ηλεκτρική

Κατ' αρχάς αξίζει να γνωριστούμε με το αυτοκίνητο, καθώς διαθέτει μια ασυνήθιστη στους πολλούς μηχανολογική συγκρότηση. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται στη θέση του, είναι δίλιτρος turbo και αποδίδει 184 ίππους. Επικουρείται όμως και από έναν ηλεκτρικό, ισχύος 113 ίππων. Οι δύο κινητήρες λειτουργούν αυτόνομα αλλά και συνεργατικά, ενώ ο ηλεκτρικός τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών. Αυτές με τη σειρά τους φορτίζονται τόσο από ηλεκτρικό δίκτυο, όσο επίσης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και τα φρένα του αυτοκινήτου.

Με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών της, η BMW 530e μπορεί να καλύψει μια απόσταση 62-66 χιλιομέτρων κινούμενη μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα. Στην πράξη η απόσταση αυτή σπάνια θα ξεπεράσει τα 50 χιλιόμετρα, τα οποία όμως είναι υπέρ-αρκετά για αστικές μετακινήσεις.

Όσον αφορά στην πλήρη φόρτιση των μπαταριών, με απλή οικιακή παροχή θα χρειαστεί περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ με ένα wallbox δύο και πλέον λιγότερες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW υπολογίστε πολύ λιγότερο.

Ταχύτατη και ταξιδιάρα

Η συνδυασμένη ισχύς των δύο κινητήρων είναι 252 ίπποι, επαρκείς για τα 1.745 κιλά του βάρους, ενώ η ροπή των 420 Nm από τις 1.350 σ.α.λ. λειτουργίας του θερμικού κινητήρα, κάνουν τις επιταχύνσεις παιχνίδι.

Στην πράξη, παρά τα πολλά κιλά της κατασκευής, ειδικά στην επιτάχυνση δύσκολα κάποιος οδηγός θα ζητήσει περισσότερα από αυτά που υπόσχονται τα 6,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα υπέρ επαρκής είναι και η μέγιστη ταχύτητα, στα 235 χλμ./ώρα.

Οι παραπάνω αριθμοί ανταποκρίνονται και στην αίσθηση του οδηγού ότι χειρίζεται ένα γρήγορο αυτοκίνητο, με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το οποίο λειτουργεί άψογα. Παρότι εξαιρετικά ευέλικτη για τα 4,93 μέτρα μήκους και τα 1,87 μέτρα πλάτους του αμαξώματος, η 530e δεν παύει να δείχνει τα κιλά της και τον όγκο της σε κλειστές στροφές. Στον ανοιχτό όμως δρόμο και στα πολλά χιλιόμετρα, η ανάρτηση είναι υποδειγματική σε άνεση και έλεγχο του αμαξώματος.

Σαλόνι για τέσσερις τυχερούς

Παρά τις μεγάλες διαστάσεις της, η BMW 530e είναι πολύ άνετη για 4 και όχι για 5 άτομα, λόγω του μεγάλου τούνελ της μετάδοσης στο κέντρο του πατώματος πίσω. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος κλέβουν περίπου 120 λίτρα ωφέλιμου όγκου από το χώρο αποσκευών σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, με αποτέλεσμα να απομένουν 410 λίτρα -όσα δηλαδή σε ένα τυπικό μικρό – μεσαίο 5θυρο hatchback μήκους 4,3 μέτρων.

Οι τέσσερις όμως ταξιδεύουν κυριολεκτικά πρώτη θέση. Ο θόρυβος από την ανάρτηση, τα μηχανικά μέρη και τον αέρα που φτάνει στο εσωτερικό είναι αμελητέος ακόμα και σε ταχύτητες που επισύρουν αυτόφορη κράτηση. Τα στοιχεία εξοπλισμού, με καθίσματα που αερίζονται, ψύχονται και κάνουν μασάζ, κλιματισμό πολλαπλών ζωνών, πανοραμική οροφή, κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, δεκάδες συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και πολλά ακόμα, καθιστούν κάθε διαδρομή με την BMW 530e εξαιρετικά άνετη και ασφαλή.

Κοστίζει αλλά αξίζει

Στο ταμείο, ο ιδιοκτήτης θα βιώσει δύο πιθανά σενάρια. Το πρώτο είναι αυτό της κορυφαίας οικονομίας στην κατανάλωση. Αν όμως είναι προσεκτικός, χρησιμοποιεί τα gadget όπως το My BMW Remote και την έξυπνη διαχείριση ενέργειας και διατηρεί τις μπαταρίες πάντα φορτισμένες. Σε αυτή την περίπτωση, τιμές της τάξης των 2,1 λίτρων αμόλυβδης για κάθε 100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει η BMW δεν θα δει, θα δει όμως περίπου 5-6 λίτρα/100 χλμ. σε αστικές και υπεραστικές διαδρομές.

Το δεύτερο σενάριο, αυτό του απρόσεκτου ιδιοκτήτη, που αφήνει τις μπαταρίες άδειες και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς σημαντική και συνεχή ηλεκτρική υποβοήθηση, θα αποφέρει περίπου τα διπλά λίτρα της παραπάνω πραγματικής κατανάλωσης και ένα πολύ μεγαλύτερο κόστος χρήσης.

Αν οι μετακινήσεις είναι κυρίως αστικές και περιαστικές, το επιπλέον κόστος των 7.000 ευρώ περίπου από τη φθηνότερη 520d των 59.650 ευρώ αξίζει, με δεδομένη μάλιστα την απόσταση μεταξύ των 190 ίππων της τελευταίας και των 252 της 530e.

Αν ωστόσο το αυτοκίνητο έχει ως στόχο να πραγματοποιεί πολλά ταξίδια υψηλών ταχυτήτων, όπου η συμβολή του ηλεκτρικού κινητήρα περιορίζεται στο ελάχιστο και η κατανάλωση αυξάνεται, τότε η βασική diesel 520d φαντάζει καλύτερη επιλογή. Με τα σημερινά δεδομένα πάντα, καθώς η ικανότητα κίνησης ως αμιγώς ηλεκτροκίνητης, μπορεί στο μέλλον να προσφέρει και στη χώρα μας πολλά περισσότερα οφέλη στην 530e, όπως πρόσβαση στο κέντρο των πόλεων, δωρεάν στάθμευση κ.λ.π.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!