Αudi e-tron Sportback: Ηλεκτρική πολυτέλεια

Gazzetta team
Αudi e-tron Sportback: Ηλεκτρική πολυτέλεια
Ήρθε τo νέο μέλος της οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων e-tron της Audi με 446 χιλιόμετρα αυτονομία, καταπληκτικό αεροδυναμικό και εντυπωσιακές επιδόσεις.

Η Audi παραμένει σταθερή στη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζοντας το δεύτερο μοντέλο στη σειρά των e-tron. Το Audi e-tron Sportback είναι ένα δυναμικό SUV coupé που προσφέρει ισχύ που στιγμιαία φτάνει στα 402 άλογα, με αυτονομία έως και 446 χιλιόμετρα (στον κύκλο WLTP) από μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Οι προβολείς Matrix LED είναι ένα νέο χαρακτηριστικό, διαθέσιμο για πρώτη φορά σε ένα όχημα μαζικής παραγωγής. Το φως τους χωρίζεται σε μικροσκοπικά εικονοστοιχεία και μπορεί να ελεγχθεί με εξαιρετική ακρίβεια. Αυτό διευκολύνει την ευθυγράμμιση στη λωρίδα κυκλοφορίας ακόμα και σε στενούς δρόμους και φωτίζει τη θέση του οχήματος στη λωρίδα.

Iδιαίτερος εξωτερικός σχεδιασμός

Το Audi e-tron Sportback συνδυάζει τις αρετές ενός ευρύχωρου SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ και το μοντέρνο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Έχει μήκος 4.901 χιλιοστά, πλάτος 1.935 χιλιοστά και ύψος 1.616 χιλιοστά. Πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες επικοινωνούν ότι το SUV coupé είναι πλήρως ηλεκτρικό. Το πολύ κλειστό Singleframe με τις κάθετες αντηρίδες παρουσιάζεται σε ένα ανοιχτό platinum gray χρώμα - ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό αναγνώρισης των e-tron μοντέλων. Στην κάτω περιοχή των προβολέων Matrix LED, τέσσερα οριζόντια τμήματα δημιουργούν την ειδική υπογραφή e-tron στα φώτα ημέρας.

Κορυφαία αεροδυναμική για μεγάλη αυτονομία

Το Audi e-tron Sportback σε συνδυασμό με τους εξωτερικούς καθρέφτες S line και τους εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες επιτυγχάνει εξαιρετική τιμή συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25 - ακόμα καλύτερη από το αδερφό μοντέλο Audi e-tron, χάρη στο coupé σχήμα του αμαξώματος και το μικρότερο στροβιλισμό του αέρα στο πίσω μέρος, κάτι που τελικά ωφελεί και την κατανάλωση. Στον κύκλο WLTP, το SUV coupé έχει μια αυτονομία μέχρι 446 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Περίπου 10 χιλιόμετρα από το αυξημένο εύρος σε σύγκριση με το e-tron μπορεί να αποδοθεί στο πιο αεροδυναμικό σχήμα. Οι προαιρετικοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες με κάμερες, αντιπροσωπεύουν έναν ακόμη παράγοντα αποδοτικότητας. Οι εικόνες που λαμβάνουν εμφανίζονται σε οθόνες OLED υψηλής αντίθεσης τοποθετημένες μεταξύ του πίνακα οργάνων και της πόρτας.

Σπορ επιδόσεις

Το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει επιδόσεις, αποδοτικότητα και υπέρτατη ηρεμία. Κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ έως 402 ίππους και 664 Nm ροπής, το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Πλανητικά κιβώτια ταχυτήτων δύο σταδίων, με μία σχέση, μεταφέρουν τη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες στους άξονες. Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να λειτουργήσει με τον αντίχειρα και το δείκτη, χρησιμοποιείται για την επιλογή των ταχυτήτων. Είναι ενσωματωμένος σε έναν κομψό μοχλό που βρίσκεται χαμηλά, πάνω από την κεντρική σήραγγα η οποία χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο.

Η Audi με την ηλεκτρική τετρακίνηση γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του quattro. Αυτή εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και δυναμισμό σε οποιοδήποτε έδαφος. Ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής κίνησης μεταξύ των δύο αξόνων - μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Ένας βασικός παράγοντας πίσω από τον σπορ χαρακτήρα και την εξαιρετική δυναμική του μοντέλου είναι η χαμηλή θέση τοποθέτησης του κινητήριου συστήματος - με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να είναι πολύ χαμηλότερο από ένα συμβατικό SUV. Το δυναμικό σύστημα ελέγχου Audi drive select είναι βασικός εξοπλισμός στο Audi e-tron Sportback και επιτρέπει στο πρόγραμμα οδήγησης να αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας πολλών στοιχείων του κινητήριου συστήματος, μεταξύ επτά οδηγικών προφίλ. Η αερανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες συμβάλλει σημαντικά σε αυτήν την συμπεριφορά. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το αμάξωμα χαμηλώνει αισθητά. Συνολικά, το σύστημα μπορεί να μεταβάλει το ύψος οδήγησης έως και 76 χιλιοστά.

Το σύστημα μπαταριών του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας. Είναι τοποθετημένο ως ένα ευρύ επίπεδο μπλοκ κάτω από το θάλαμο επιβατών, βιδωμένο σε 35 σημεία. Το σύστημα συσσωρευτών είναι εξαιρετικά άκαμπτο και ανθεκτικό σε συγκρούσεις, χάρη σε ένα συμπαγές προστατευτικό αλουμινένιο πλαίσιο που συγκρατεί τις 36 κυψέλες.

Το Audi e-tron Sportback 50 quattro

Η Audi προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupé και με μια δεύτερη έκδοση κινητήρα. Το e-tron Sportback 50 quattro παράγει ισχύ 230 kW (308 PS) και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία καταλαμβάνει το ένα από τα δύο πατώματα και οι 27 κυψέλες του αποτελούνται από δώδεκα πρισματικά στοιχεία. Το σύστημα, το οποίο ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro, παρέχει 71 kWh ενέργειας (64,7 kWh ωφέλιμη). Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να καλύψει έως και 347 χιλιόμετρα με πλήρη φόρτιση στον κύκλο WLTP. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Όμορφο, hi-tech και λειτουργικό το εσωτερικό

Με μεταξόνιο 2.928 χιλιοστά, το Audi e-tron Sportback διαθέτει αρκετό χώρο για πέντε επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους. Το αυτοκίνητο προσφέρει συνολικά 615 λίτρα χωρητικότητας αποσκευών. Αναδιπλώνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αυξάνεται η χωρητικότητα των αποσκευών στα 1.655 λίτρα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, με κίνηση ποδιών ως επιλογή στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Το εσωτερικό του Audi e-tron Sportback είναι ένα κομψό σαλόνι με ένα συνδυασμό design και τεχνολογίας. Ένα τόξο που καλύπτει τον πίνακα οργάνων και εκτείνεται από την μία πόρτα στην άλλη, ενσωματώνει αρμονικά το Audi Virtual Cockpit. Η ταπετσαρία στις επενδύσεις των θυρών ενσωματώνει επίσης τις οθόνες για τους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες. Ο πίνακας οργάνων με τις δύο οθόνες αφής κλίνει προς τον οδηγό και επομένως είναι ιδιαίτερα εργονομικός.

Όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, το e-tron Sportback διαθέτει επίσης το λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI με δύο οθόνες. Στην επάνω οθόνη αφής 12,1 ιντσών, ο οδηγός ελέγχει τις ρυθμίσεις ψυχαγωγίας, τηλεφωνίας, πλοήγησης και ειδικές ρυθμίσεις e-tron. Η χαμηλότερη οθόνη 8,6 ιντσών χρησιμοποιείται για την εισαγωγή κειμένου και για το χειρισμό των λειτουργιών ευκολίας και ελέγχου του κλίματος. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Audi Virtual Cockpit 12,3 ιντσών. Εκτός από τη λειτουργία από τις δύο οθόνες αφής, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει πλήθος λειτουργιών χρησιμοποιώντας φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας.

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Το Audi e-tron Sportback διαθέτει την πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Audi. Τα συστήματα Audi pre sense και Audi pre sense front προσφέρονται ως στάνταρ. Άλλα διαθέσιμα συστήματα είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (lane departure warning), η υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης (emergency assist), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Audi side assist), η προειδοποίηση εξόδου (exit warning) και η υποβοήθηση κυκλοφορίας (cross-traffic assist).

Το νέο Audi e-tron Sportback είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας με τιμές που ξεκινούν από τις 79.030 ευρώ για την έκδοση 50 των 313 ίππων και από 90.890 για την κορυφαία 55 των 402ίππων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!