Επιστροφή στην απλότητα για τα ταμπλό των αυτοκινήτων

Νίκος Γιαννούλας
Επιστροφή στην απλότητα για τα ταμπλό των αυτοκινήτων
Στην ιστορία της αυτοκίνησης, η εξέλιξη δεν ήταν πάντα γραμμική. Ειδικά για τα όργανα ελέγχου και τους διακόπτες των αυτοκινήτων.

Από τον μινιμαλισμό στον πλουραλισμό και πάλι στον μινιμαλισμό: Το ταμπλό των αυτοκινήτων ακολουθεί και αυτό τη συνολική ιστορία του ανθρώπου, η οποία δεν εξελίσσεται πάντα προς μια συγκεκριμένη, ή τη σωστή αν θέλετε κατεύθυνση.

Από τις ημέρες της ανέχειας σε αυτές τις υπερκατανάλωσης, το ταμπλό των αυτοκινήτων ακολούθησε και αυτό την πληθωριστική λογική. Ώσπου έφτασε σε ένα σημείο να διαθέτει τόσα όργανα και διακόπτες, που μια απλή παρατήρησή τους θα απαιτούσε όχι τα απαιτούμενα δέκατα του δευτερολέπτου που επιβάλλουν οι κανόνες της ασφάλειας, αλλά ολόκληρα λεπτά.

Ένα κομβικό σημείο της εξέλιξης στα ταμπλό των αυτοκινήτων ήταν σίγουρα το πέρασμα από την αναλογική στην ψηφιακή εποχή. Στο διάστημα αυτό, στους δεκάδες φυσικούς διακόπτες και στα αναλογικά όργανα ελέγχου προστέθηκαν και οι ψηφιακές οθόνες -αφής ή με απομακρυσμένο χειριστήριο- των συστημάτων πολυμέσων. Συνθέτοντας μια πραγματικά χαοτική κατάσταση για τον οδηγό.

Ford Focus 2011.

Ευτυχώς, όπως δείχνουν ξεκάθαρα πλέον τόσο τα εσωτερικά όσο και ειδικότερα τα ταμπλό των σύγχρονων αυτοκινήτων, η κατάσταση έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει. Πολύ πιο ώριμη πλέον, η ψηφιακή τεχνολογία προσφέρει την απόλυτη ίσως λύση της φωνητικής λειτουργίας για την ενεργοποίηση των δεκάδων λειτουργιών που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός.

Ταυτόχρονα, τα σύγχρονα συστήματα απεικόνισης στο παρμπρίζ με δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας και διαφορετικά βάθη πεδίου προβολής ανάλογα με τη σπουδαιότητα ή την πρακτικότητα της κάθε ένδειξης, καθιστούν σχεδόν περιττό τον πάλαι ποτέ πίνακα οργάνων.

Ford Mustang Mach-E 2021.

Πλέον ο οδηγός μπορεί να έχει μέσα στο οπτικό του πεδίο κάθε σημαντική πληροφορία, τη βαρύτητα της οποίας επιλέγει είτε το αυτοκίνητο μόνο του με βάση της υποχρεωτικότητα ή τη νομιμότητα κατά περίσταση, είτε ο ίδιος ο οδηγός με βάση τη διαδρομή ή τις προσωπικές του προτιμήσεις.

Με τη βοήθεια της Ford, όπου στο αμιγώς ηλεκτρικό Mustang Mach-E έχει ενσωματώσει ένα εξαιρετικά αφαιρετικό και ταυτόχρονα πληρέστατο ταμπλό, πραγματοποιούμε μια αναδρομή εικόνας και ήχου στην ιστορία τους interior design των αυτοκινήτων για να διαπιστώσουμε ότι τελικά το περισσότερο δεν είναι πάντα το καλύτερο. Αλλά και να μάθουμε τι ήταν αυτό που επηρέασε κατά κύριο λόγο σε κάθε εποχή το σχήμα και την πολυπλοκότητα του ταμπλό των αυτοκινήτων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!