Αργεί η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου

Νίκος Γιαννούλας
Αργεί η ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου
Η επιστροφή στο επίπεδο ταξινομήσεων του 2019 δεν θα είναι εύκολη υπόθεση για την Ευρώπη, καθώς αυτές υπολείπονται κατά 25% το πρώτο τετράμηνο του 2021.

Μπορεί η ευρωπαϊκή αγορά καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων να παρουσιάζει αυξήσεις ρεκόρ μήνα το μήνα σε σχέση με το 2020, ωστόσο την τελευταία χρονιά κανονικότητας, αυτή του 2019, όλοι τη θυμούνται με νοσταλγία.

Τον προηγούμενο μήνα, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 261% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 καθώς ταξινομήθηκαν 1.029.008 επιβατικά οχήματα. Ωστόσο την ίδια χρονιά πέρυσι σχεδόν σταμάτησαν εντελώς οι ταξινομήσεις, λόγω των αυστηρών lockdown και της αναστολής λειτουργίας σχεδόν όλων των εργοστασίων στην Ευρώπη.

Η αγορά απέχει πολύ όμως από το να επιστρέψει σε επίπεδα προ πανδημίας, με το συνολικό όγκο των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν να είναι χαμηλότερος από τον αντίστοιχο τον Απρίλιο του 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato για τις 26 αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ολόκληρη την περιοχή τον Απρίλιο του 2021 καταγράφηκε ο χαμηλότερος συνολικός όγκος ταξινομήσεων τα τελευταία 20 χρόνια - εκτός από τον Απρίλιο του 2020, όταν η πανδημία βρισκόταν στο αποκορύφωμά της.

Αν και στο πρώτο τετράμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 23% από το 2020, για το ίδιο διάστημα ήταν 25% χαμηλότερες από ό, τι το 2019, και οι δεύτερες χαμηλότερες από το 2001.

Παρά τη συνολική αρνητική τάση, τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων πέτυχαν ρεκόρ ταξινομήσεων τον Απρίλιο του 2021, καθώς σε σχέση με το σύνολο της αγοράς αντιπροσωπεύουν το 15%, σε σύγκριση με μόλις 11% που είχε καταγραφεί πριν από ένα χρόνο. Η ζήτηση για καθαρά ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκε κατά 338% στις 71.500 μονάδες, και οι ταξινομήσεις υβριδικών plug-in κατέγραψαν αύξηση 507% με διάθεση 81.000 μονάδων.

Peugeot και Volkswagen στην κορυφή

Το Volkswagen ID.4 που κυκλοφόρησε πρόσφατα ήταν στην κορυφή της κατάταξης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (BEV), μπροστά από το ID.3 στη δεύτερη θέση. Αυτή είναι η πρώτη φορά από την έναρξη πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, που ένα SUV προηγείται στην κατάταξη της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, η 1η θέση ανήκει στο Ford Kuga.

Volkswagen ID.4

Η συμβολή του ID.4, εκτός από τα ισχυρά αποτελέσματα άλλων BEV, βοήθησε τον όμιλο Volkswagen να κερδίσει το 34% της ευρωπαϊκής αγοράς BEV τον Απρίλιο. Ως αποτέλεσμα, ο γερμανικός όμιλος είχε καλύτερη απόδοση στην αγορά BEV από ό, τι στο σύνολο της αγοράς- όπου το μερίδιό της ήταν σχεδόν 27%.

Η Peugeot κατάφερε να τοποθετήσει τόσο το 208 όσο και το 2008 ως πρώτο και δεύτερο μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Αντίστοιχα πολύ πετυχημένος μήνας για τη γαλλική μάρκα ήταν ο Φεβρουάριος, όπου αυτά τα μοντέλα κατέλαβαν την πρώτη και τέταρτη θέση στην κατάταξη του έτους, αντίστοιχα. Και τα δύο έχει αποδειχθεί ότι είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά, τόσο αισθητικά όσο και μηχανολογικά, Επίσης ήταν από τα λίγα μοντέλα όταν παρουσιάστηκαν, αλλά και σήμερα, διαθέσιμα τόσο σε εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, όσο και με αμιγώς ηλεκτρική πρόωση.

Peugeot 208

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!