Οι 10 πιο πολύτιμες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο

Gazzetta team
Διεθνής έρευνα της αμερικανικής εταιρείας συμβούλων Interbrand αποκαλύπτει ποιες είναι οι μάρκες αυτοκινήτων που έχουν τη μεγαλύτερη αξία και ποια είναι η θέση τους στο Top 100 των εταιρειών όλων των κλάδων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σημείο των καιρών: Από τις 100 μάρκες με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως, οι πέντε πρώτες ανήκουν σε εταιρείες πληροφορικής και ψηφιακών προϊόντων. Bytes πιάνουν, χρυσάφι γίνεται. Η πρώτη στην κατάταξη Apple έχει σχεδόν έξι φορές μεγαλύτερη αξία από την ιστορική Coca Cola, που βρίσκεται στην 6η θέση της λίστας. Και αντίστοιχα μεγαλύτερη από την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία, την Toyota, της οποίας η παραγωγή αυτοκινήτων έχει μια ιστορία 87 χρόνων.

Η αμερικανική εταιρεία συμβούλων Interbrand ερευνά και αναλύει τις πιο πολύτιμες μάρκες στον κόσμο από το 1999. Για 21η φορά, οι κορυφαίες 100 συμπεριλαμβάνονται στην ετήσια μελέτη «Best Global Brands».

Παρά την απόλυτη επικράτηση των Apple, Amazon, Microsoft, Google και Samsung στο top 5 της κατάταξης του Best Global Brands της Interbrand για το 2020, οι Toyota και Mercedes – Benz καταφέρνουν να βρίσκονται εντός του top 10. Στο σύνολο των 100 μαρκών που έχουν αξιολογηθεί, 15 αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ανάμεσά τους.

Από αυτές, σας παρουσιάζουμε τις 10 βιομηχανίες αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία.

10. Porsche

Παρότι είναι η μάρκα με τις λιγότερες πωλήσεις στο VW Group, η Porsche κρατά πολύ ψηλά την αξία της. Το 2020 έπεσε 5 θέσεις στο Top 100 όλων των εταιρειών και βρίσκεται πλέον στην 55η θέση. Η αξία της ανέρχεται 11,301 δισ. δολάρια, κατά 3% μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.

9. Volkswagen

Η δεύτερη μάρκα του γκρουπ VW από τις τρεις συνολικά στο top 10, αποδεικνύει ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μεσουρανεί σε επίπεδο υπεραξίας. Μπορεί να έχασε 7 θέσεις το 2020, καθώς πέρυσι ήταν στην 40ή της γενικής κατάταξης, ενώ πλέον βρίσκεται στην 47η, παραμένει όμως από τις ισχυρότερες. Η αξία της αποτιμάται σε 12,267 δισ. δολάρια.

8. Audi

Η Audi είναι μία από τις συνολικά 5 εταιρείες αυτοκινήτων γερμανικής προέλευσης, που περιλαμβάνεται στο top 10 του συγκεκριμένου κλάδου, ενώ ανήκει και αυτή στη λίγκα των premium κατασκευαστών. Έχασε 2 θέσεις σε σχέση με το 2019 στο σύνολο των εταιρειών, αλλά παραμένει πολύ ισχυρή με αποτίμηση 12,428 δισ. δολάρια.

7. Ford

Ο αμερικανικός κολοσσός κατάφερε να ξεπεράσει κάθε άλλη παραδοσιακή μάρκα των ΗΠΑ και να είναι μόλις η δεύτερη που περιλαμβάνεται τόσο στο σύνολο των 100 πιο πολύτιμων εταιρειών, όσο και στο top 10 των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η αξία της ανέρχεται στα 12,568 δισ. ευρώ.

6. Tesla

Το χρηματιστηριακό «θαύμα» της Tesla που ξεκίνησε στο μέσον του 2019 και κορυφώθηκε το 2020, αποτιμήθηκε και στην αξία της μάρκας, που πλέον φτάνει τα 12,785 δισ. δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Tesla δεν περιλαμβανόταν στο top 100 του 2019 και μπήκε φέτος κατευθείαν στην 40ή θέση.

5. Hyundai

Η κορεατική μάρκα που κατάφερε σχεδόν από το μηδέν να φτάσει στην κορυφή μέσα σε 30 περίπου χρόνια, ήταν από τις ελάχιστες εταιρείες συνολικά με αύξηση της αξίας της κατά 1% μέσα στο 2020, σε σχέση με το 2019. Η αποτίμησή της ανέρχεται στα 14,295 δισ. δολάρια.

4. Honda

Η δεύτερη ιαπωνική μάρκα του «χρυσού» αυτοκινητικού top 10 ανέβηκε φέτος μια θέση, στην 20ή της συνολικής κατάταξης. Παρότι έχασε 11% της αξίας της, παραμένει η 4η σε αξία αυτοκινητοβιομηχανία, με αποτίμηση στα 21,694 δισ. δολάρια.

3. BMW

Ακόμα ένας premium κατασκευαστής από τη Γερμανία, η BMW, παρέμεινε αμετακίνητη στην 11η συνολικά θέση της κατάταξης και 3η ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η αξία της επίσης μειώθηκε κατά 4%, στα 39,756 δισ. δολάρια.

2. Mercedes – Benz

Η μάρκα που θεωρείται ο εφευρέτης του αυτοκινήτου στη μορφή που το γνωρίζουμε, διατηρεί και φέτος τη θέση της στην 8η θέση της συνολικής κατάταξης και στη δεύτερη των κατασκευαστών αυτοκινήτου. Η αξία της έπεσε 3% σε σχέση με το 2019 και ανήλθε στα 49,268 δισ. δολάρια του 2020.

1. Toyota

Σταθερή αξία τα τελευταία χρόνια σε όλες τις αντίστοιχες έρευνες, η Toyota έχει αξία 51,595 δισ. δολάρια σύμφωνα με την Interbrand. Παρότι είχε κατά 8% μειωμένη ανάπτυξη από το 2019, προφανώς λόγω της υγειονομικής κρίσης, δεν έχασε θέση κατάταξης και παραμένει 7η συνολικά και πρώτη στις αυτοκινητοβιομηχανίες.