50 Χρόνια Ford RS: Mία υπέροχη «αθλητική οικογένεια»

Gazzetta team
Οι εκδόσεις RS της Ford είναι συνυφασμένες με τις σπορ επιδόσεις και με αγωνιστικές επιτυχίες, ενώ τα τελευταία 50 χρόνια έχουν λανσαριστεί 27 τέτοια μοντέλα!

Το 1968 διαδήλωναν στον Δυτικό κόσμο φοιτητές και νεολαία ενάντια στον πόλεμο, στον ρατσισμό και στις διακρίσεις. Η γενιά του 68 πέρασε στην ιστορία ως η γενιά της αμφισβήτησης, όμως για τη Ford σήμαινε το 1968 ένα εντελώς διαφορετικό «κίνημα», καθώς τη συγκεκριμένη χρονιά λανσάρισε το πρώτο μοντέλο της νέας οικογένειας RS.

Παιχνίδι από παντού στη Novibet με κινητό και τάμπλετ.

To πρώτο μοντέλο της οικογένειας RS παρουσιάστηκε το 1968 και απέδιδε 70 ίππους.

Το πρώτο Ford με το λογότυπο RS από τα αρχικά των λέξεων Rallye Sport βασιζόταν στο μοντέλο 15Μ της σειράς Ρ6 και ο κινητήρας του των 1,7 λίτρων απέδιδε 70 ίππους. Σήμερα θα προκαλούσε ίσως ειρωνικά χαμόγελα με τις επιδόσεις του, όμως ήταν αρκετά σβέλτο για την εποχή του και έπιανε τα 153 χλμ./ώρα τελικής. Το δίθυρο κουπέ ξεχώριζε και από τον εξοπλισμό του, ο οποίος περιελάμβανε μεταξύ άλλων ελαστικά ράντιαλ, μαύρες διακοσμητικές λωρίδες στο αμάξωμα και πρόσθετα όργανα και προβολείς κατά τα πρότυπα των αυτοκινήτων ράλι.

Πολύ σύντομα απέκτησε η οικογένεια των εκδόσεων RS και άλλα μέλη. Πρόκειται για τα μοντέλα 17Μ RS και 20Μ RS, που βασίζονται στη μεγαλύτερη σειρά Ρ7 και απευθύνονταν σε ένα εισοδηματικά ανώτερο αγοραστικό κοινό.

Από τότε λανσάρισε η Ford εκδόσεις RS σε πάμπολλους συνδυασμούς. Με κινητήρα εμπρός ή στο κέντρο, τετρακίνηση, πισωκίνηση ή εμπροσθοκίνηση, με τέσσερις ή έξι κυλίνδρους, ατμοσφαιρικούς, αλλά και τούρμπο. Τα σπορ μοντέλα της Ford απέκτησαν σταδιακά έναν ρόλο πρωτοπόρου, όπως για παράδειγμα συνέβη με το θρυλικό Ford Escort RS 1600. Ο κινητήρας του διέθετε ήδη το 1970 δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, με αποτέλεσμα να βρίσκεται δεκαετίες μπροστά από τους ανταγωνιστές του. Κορυφαίο θεωρείται επίσης το Ford Escort RS Cosworth, που συνδύαζε στις αρχές της δεκαετίας του 90 ένα μοντέρνο σύστημα τετρακίνησης με έναν πανίσχυρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 220 ίππων.

To Ford Escort RS Cosworth με τετρακίνηση και κινητήρα 220 ίππων.

Η τεχνολογική υπεροχή των μοντέλων Ford RS μεταφράστηκε βεβαίως σε πολυάριθμες νίκες στα ράλι και σε αγώνες πίστας. Φωτεινό παράδειγμα υπήρξε μεταξύ άλλων στα τέλη της δεκαετίας του 80 το Ford Sierra RS500 Cosworth, που ήταν επί της ουσίας ανίκητο και κατέκτησε μεταξύ άλλων το Παγκόσμιο και το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού το 1987 και το 1988.

Tο «ανίκητο» Ford Sierra RS500 Cosworth.

Η Ford έχει παρουσιάσει τα τελευταία πενήντα χρόνια 27 εκδόσεις μοντέλων RS, με το Focus RS τελευταίας γενιάς να αποδίδει 350 άλογα. Eνα πραγματικό success story, που ελπίζουμε να συνεχιστεί για άλλα πενήντα χρόνια.