Εξίσωση τιμών ηλεκτρικών-συμβατικών οχημάτων μέχρι το 2027

Gazzetta team
Εξίσωση τιμών ηλεκτρικών-συμβατικών οχημάτων μέχρι το 2027
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία και στο κόστος των μπαταριών θα φέρουν εξίσωση στις τιμές στην Ευρώπη σύμφωνα με το BNEF

Είναι γνωστό ότι η Ευρώπη προσανατολίζεται προς τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, με απώτερο στόχο το μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Ήδη πολλές κυβερνήσεις ευρωπαϊκών κρατών έχουν θέσει στόχους και εφαρμόζουν πολιτικές για τη σταδιακή μετάβαση από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη να αυξάνεται διαρκώς αλλά η βιωσιμότητα των προαναφερθέντων πολιτικών εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το πόσο γρήγορα οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εξισωθούν με τις αντίστοιχες των συμβατικών. Και για να συμβεί αυτή η εξίσωση, θεμελιώδη ρόλο θα παίξουν από τη μία η τεχνολογία και το κόστος των μπαταριών ιόντων-λιθίου και από την άλλη η στρατηγική σχετικά με την κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, με δεδομένο ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Η πτώση στις τιμές των μπαταριών σε $/kWh από το 2010 έως το 2020

Η έρευνα του BloombergNEF (ολόκληρη εδώ στα αγγλικά) εξετάζει τις τάσεις όσον αφορά τις τιμές των οχημάτων και προσπαθεί να προβλέψει πότε θα γίνει αυτή η εξίσωση των τιμών. Σύμφωνα με αυτήν, το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV - Battery Electric Vehicle) πέφτει διαρκώς. Ένα όχημα που έχει σχεδιαστεί για αυτόν το σκοπό και θα παραχθεί σε μεγάλο αριθμό υπολογίζεται ότι το 2025 θα κοστίζει κατά 1/3 λιγότερο από ότι σήμερα.

Καθοριστικός παράγοντας οι τιμές των μπαταριών

Βασικότερη προϋπόθεση για να επαληθευτούν οι παραπάνω προβλέψεις είναι η τιμή των μπαταριών. Η τεχνολογία τους εξελίσσεται διαρκώς, με καινοτομίες στη χημική τους σύσταση, στον τρόπο κατασκευής τους και στο σχεδιασμό και συσκευασία των στοιχείων τους. Το χαρακτηριστικό μέγεθος στο οποίο αναφερόμαστε είναι η τιμή ανά κιλοβατώρα. Οι υπολογισμοί της έκθεσης του BNEF είναι ότι η τιμή αυτή θα πέσει κατά 58% ανάμεσα στο 2020 και στο 2030. Για μετά το 2030 όμως υπάρχουν πολλές αβεβαιότητες, που αφορούν τις τιμές των πρώτων υλών και την ταχύτητα που η η αλυσίδα ανεφοδιασμού θα μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση στην Ευρώπη.

Όλα αυτά συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι οι τιμές ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων θα συνεχίσουν να συγκλίνουν και θα εξισωθούν μέσα στο διάστημα 2025-2027. Αυτό δεν θα γίνει ταυτόχρονα για κάθε κατηγορία οχημάτων, για παράδειγμα στα B-SUV θα συμβεί νωρίτερα από ότι στα μεσαία επιβατικά (D Segment). Στο γράφημα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την πρόβλεψη για τις τιμές των μικρομεσαίων επιβατικών αυτοκινήτων (C Segment), που είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ευρώπη.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!