To bZ4X Concept της Toyota είναι το ηλεκτρικό SUV που προκαλεί τον ανταγωνισμό (pics & vids)

Πέτρος Σηφαλάκης
To bZ4X Concept της Toyota είναι το ηλεκτρικό SUV που προκαλεί τον ανταγωνισμό (pics & vids)
Ένα εντυπωσιακό D-SUV με το όνομα bZ4X Concept παρουσιάζει η Toyota, του οποίου η έκδοση παραγωγής θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2022.

Η Toyota μέσα στα επόμενα χρόνια σκοπεύει να μπει με μεγαλύτερη ένταση στα χωράφια των ηλεκτρικών μοντέλων. Το νέο bZ4X Concept το αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο. Το όνομά του σημαίνει beyond Zero 4X και παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης. Το αυτοκίνητο πατάει πάνω στην ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά μοντέλα πλατφόρμα e-TNGA και εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru.

Αυτή τη στιγμή το μοντέλο που βλέπουμε στις φωτογραφίες δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, όμως στο μέλλον θα πάρει σάρκα και οστά για να περάσει στην αγορά. Η πρώτη εικόνα που έχουμε είναι ότι μέσα στο 2022 το νέο μοντέλο θα κυλά τους τροχούς του στο δρόμο, σε μια ανασχεδιασμένη έκδοση παραγωγής. Αισθητικά είναι βέβαιο ότι το αυτοκίνητο που θα πωλείται στις εκθέσεις θα επηρεάζεται από το πρωτότυπο.

Με την πρώτη ματιά το bZ4X Concept δεν θυμίζει ιδιαίτερα τα δημιουργήματα της Toyota. Με πολύ φουτουριστική εμφάνιση, το εμπρός τμήμα χαρακτηρίζεται από τα μακρόστενα φώτα LED και η γρίλια δεν έχει εισαγωγές αέρα για καλύτερη αεροδυναμική, αφού ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο δεν έχει τις ανάγκες ψύξης που συναντάμε στα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πίσω από αυτό το προηγμένο σχεδιαστικά προφίλ, κρύβεται ένα πραγματικά εξελιγμένο αυτοκίνητο.

Θα διαθέτει πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και ο,τι νεότερο θα έχει η Toyota στη διάθεσή της μέχρι την ημέρα που θα παρουσιαστεί. Στο πίσω μέρος πάντως, η εμφάνιση θυμίζει λίγο περισσότερο την υπόλοιπη γκάμα SUV της ιαπωνικής μάρκας, αν και πάλι το σχέδιο είναι πολύ πιο προχωρημένο. Το ίδιο ισχύει και για το πλαϊνό μέρος με τη γραμμή των παραθύρων να φέρνει κάτι από RAV4.

Η επανάσταση στο... τιμόνι!

Στο εσωτερικό το πρώτο πράγμα που παρατηρείς, χωρίς αμφιβολία, είναι το τιμόνι. Μοιάζει περισσότερο με πηδάλιο αεροσκάφους παρά με ένα κλασικό τιμόνι, όπως το έχουμε στο μυαλό μας μέχρι σήμερα.

Δεν γνωρίζουμε αν θα περάσει έτσι στην παραγωγή, η Toyota όμως λέει ότι έχουμε ένα σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire το οποίο δεν μεταφέρει στα χέρια του οδηγού τις δονήσεις από ένα κακής ποιότητας οδόστρωμα ή αντιδράσεις από ένα φρενάρισμα πανικού.

Το τελευταίο σίγουρα θα φανεί παράξενο σε έναν πιο έμπειρο οδηγό και ίσως να συγκαταλεχθεί στα αρνητικά του μοντέλου, όμως για την πλειοψηφία που βλέπει το αυτοκίνητο καθαρά ως ένα μεταφορικό μέσο θα είναι κάτι ευεργετικό. Κατά τα άλλα το εσωτερικό υιοθετεί μια απλή λογική με ψηφιακό καντράν, μια μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων και μια όμορφη κεντρική κονσόλα που δείχνει να έχει μεγάλη κλίση και αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα.

Στο Toyota bZ4X Concept υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, η οποία εξελίχθηκε μαζί με έναν κορυφαίο παίκτη στο είδος, τη Subaru. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της μάρκας οι εκτός δρόμου ικανότητες θα είναι υψηλές και θα μπορεί να φτάσει πολύ πιο μακριά από την πλειοψηφία του τετρακίνητου ανταγωνισμού στα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμη δεν έχουν μιλήσει για την απόδοση του συστήματος, ούτε έχουν δώσει λεπτομέρειες για την μπαταρία, τους χρόνους φόρτισης και την αυτονομία.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!