Τα Seat Ibiza και Arona ανανεώθηκαν (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Τα Seat Ibiza και Arona ανανεώθηκαν (pics)
H Seat αποκάλυψε επίσημα τα νέα Ibiza και Arona τα οποία άλλαξαν ελαφρώς στην εξωτερική τους εμφάνιση, όμως απέκτησαν νέο εσωτερικό με περισσότερη τεχνολογία αλλά και ποιότητα.

Ως δύο μοντέλα τα οποία στηρίζουν μεγάλο μέρος των πωλήσεων της Seat, τα Ibiza και Arona φρεσκάρονται για να συνεχίσουν τη δυναμική εμπορική πορεία τους. Το Ibiza γνωρίζουμε ότι είναι το best seller της μάρκας με πάνω από έξι εκατομμύρια αυτοκίνητα να έχουν βγει από τα εργοστάσιά της, ενώ το Arona από τη δική του πλευρά, αποτελεί το πιο καλοπουλημένο της SUV και το δεύτερο πιο «δυνατό» μοντέλο σε πωλήσεις σήμερα.

Ξεκινώντας από το Ibiza, ψάχνουμε να βρούμε τις εξωτερικές του αλλαγές. Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, αυτές εντοπίζονται μόνο στο λογότυπο του μοντέλου στην πέμπτη πόρτα, τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου και τα δύο νέα χρώματα που θα προστεθούν στην παλέτα.

Το Arona από τη δική του πλευρά έχει να επιδείξει περισσότερες αλλαγές. Στο εμπρός μέρος του βλέπουμε αμέσως δύο νέους στρογγυλούς προβολείς, αριστερά και δεξιά του τελειώματος της μάσκας στις εκδόσεις Xperience. Βρίσκονται πολύ ψηλά και δημιουργούν ένα πιο... offroad look, παρόλο που κανένα Arona δεν εστιάζει στην εκτός δρόμου οδήγηση. Στο πίσω μέρος βλέπουμε και πάλι νέο λογότυπο στα πρότυπα του Ibiza, ενώ εκεί έχουμε και έναν νέο διαχύτη που συνδυάζεται με αεροτομή οροφής.

Όπως βλέπουμε, οι στρογγυλοί προβολείς δεν υπάρχουν στις εκδόσεις FR που εστιάζουν σε μια περισσότερο σπορ εμφάνιση. Η Seat δίνει και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης στο Arona καθώς προσφέρονται έξτρα χρωματισμοί για την οροφή, δημιουργώντας διχρωμίες. Νέα σχέδια για τους τροχούς υπάρχουν και εδώ, ενώ οι εκδόσεις πλέον ονομάζονται SE, SE Technology, FR, FR Sport, Xperience και Xperience Lux.

Αν και η εξωτερική εμφάνιση αμφότερων των μοντέλων δεν το μαρτυράει απευθείας, η καμπίνα τους έχει αλλάξει ριζικά. Τόσο το Ibiza όσο και το Arona έχουν ένα εντελώς ανασχεδιασμένο εσωτερικό το οποίο βρίσκεται στα πρότυπα του νέου Leon. Το τιμόνι, η κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, όλα έχουν αλλάξει. Πλέον η οθόνη αφής βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και οι αεραγωγοί ακριβώς από κάτω, ανάποδα δηλαδή από ότι ήταν η διάταξη στα δύο μοντέλα πριν την ανανέωση. Χαμηλότερα συναντάμε τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Η οθόνη αφής στο κέντρο για το σύστημα πολυμέσων έχει διαγώνιο 8,25 ιντσών ή προαιρετικά, 9,2 ίντσες. Στις ακριβότερες εκδόσεις διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό και ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων (FR Sport και Xperience Lux) με διαγώνιο 10,25 ίντσες. Σύμφωνα με τη Seat χρησιμοποιήθηκαν και καλύτερα υλικά στην καμπίνα με περισσότερο ποιοτική αίσθηση.

Στα συστήματα ασφαλείας έγιναν μερικές σημαντικές προσθήκες, όπως το Blind Spot Assist για την ειδοποίηση ύπαρξης αυτοκινήτου στη «νεκρή» γωνία των πλευρικών καθρεπτών και το Travel Assist που με τη βοήθεια του συστήματος υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας προσφέρει δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο.

Σε ο,τι αφορά τους κινητήρες, να πούμε ότι στην γκάμα υπάρχουν μόνο TSI σύνολα, δηλαδή βενζίνης και τούρμπο. Ο 1.0 TSI διατίθεται με 95 και 110 ίππους, τα οποία αποδίδουν 175 και 200 Nm ροπής αντίστοιχα.

Το λιγότερο ισχυρό σύνολο έρχεται με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο και το ισχυρότερο, με εξάρι χειροκίνητο ή επτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG. Επίσης υπάρχει και ένα ισχυρότερο, τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.5 λίτρων TSI με 150 άλογα και 250 Nm ροπής.

Τέλος, για όποιον η οικονομία ειναι η απόλυτη προτεραιότητα, υπάρχουν και οι εκδόσεις TGI. Χρησιμοποιούν τον τρικύλινδρο τούρμπο 1.0 TSI αποδίδοντας 90 ίππους (με 160 Nm ροπής) και καίει φυσικό αέριο, αλλά και βενζίνη. Σύμφωνα με τη Seat, οι TGI εκδόσεις είναι κατά 50% πιο οικονομικές σε σχέση με τις βενζινοκίνητες και κατά 30% πιο οικονομικές σε σχέση με τις ντίζελ. Βέβαια τα Ibiza και Arona δεν είναι διαθέσιμα με πετρελαιοκινητήρες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!