Καθυστερεί... συνειδητά η Alfa Romeo Tonale

Gazzetta team
Καθυστερεί... συνειδητά η Alfa Romeo Tonale
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo πιστεύει ότι η υβριδική έκδοση της νέας Tonale έχει περιθώρια βελτίωσης και προκειμένου να σχεδιαστεί καλύτερα, «θυσιάζει» μερικούς μήνες παραγωγής.

Ο Ζαν Φιλίπ Ιμπαρατό, πρώην επικεφαλής της Peugeot και νυν διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, ξεκίνησε την προσπάθεια ανάκαμψης της Alfa Romeo με έναν μάλλον ανορθόδοξο τρόπο: καθυστερώντας την παραγωγή του αναμενόμενα πιο εμπορικού της μοντέλου.

Το συμπαγές SUV με την ονομασία Tonale, το οποίο έχει σχεδιάσει ο Έλληνας Αλέξανδρος Λιώκης, είχε προγραμματιστεί να παραχθεί προς το τέλος του 2021. Θα συμπλήρωνε από τα κάτω τη γκάμα των Giulia και Stelvio, με την προοπτική να γίνει το μοντέλο με το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων, λόγω μεγέθους και κόστους.

Όταν ο Ιμπαρατό ανέλαβε τη διοίκηση της Alfa Romeo στο πλαίσιο των ανακατατάξεων που έφερε η σύμπλευση των PSA και FCA υπό το νέο όνομα STELLANTIS, αποφάσισε στις αρχές του 2021 ότι η pug-in υβριδική εκδοχή της Tonale, η οποία θα διατίθεται ταυτόχρονα με τις συμβατικές, δεν πληροί τα κριτήρια απόδοσης της μάρκας.

Πιο συγκεκριμένα, η Tonale είχε εξελιχθεί με το plug-in υβριδικό σύστημα του ανανεωμένου Jeep Compass, το οποίο εξασφαλίζει ισχύ 190 ή 240 ίππους και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για απόσταση περίπου 49 χιλιομέτρων.

Προφανώς ο Ιμπαρατό θέλει κάτι πολύ πιο συναρπαστικό, που να ταιριάζει με το σπορ χαρακτήρα της Alfa Romeo και να ξεχωρίζει. Δεν πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι ήδη στον όμιλο STELLANTIS υπάρχουν πολλές μάρκες, μεταξύ αυτών και η Peugeot, της οποίας το plug-in υβριδικό SUV 3008 αποδίδει έως και 300 ίππους, έχει χαμηλότερη κατανάλωση από το Compass και μεγαλύτερη εμβέλεια σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Με τα παραπάνω δεδομένα, οι μηχανικοί της Alfa Romeo επέστρεψαν στα εργαστήριά τους να βρουν λύση, με την παραγωγή να καθυστερεί, σύμφωνα με πληροφορίες από προμηθευτές της μάρκας, για περίπου 3 μήνες, Έτσι, αναμένεται να ξεκινήσει μάλλον τον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο του 2022, αντί τον Οκτώβριο του 2021, στην Ιταλία.

Η μάρκα σε διαρκή συρρίκνωση

Πίσω στο 2014, το όραμα του εκλιπόντος πρώην CEO της FCA, του Σέρτζιο Μαρκιόνε, ήταν να μετατρέψει την Alfa Romeo σε άμεσο ανταγωνιστή των premium γερμανικών brand, με μια γκάμα 8 νέων μοντέλων και συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις που θα ξεπερνούσαν τις 400.000 αυτοκίνητα το 2018.

Σήμερα το όνειρο αυτό μοιάζει περισσότερο με εφιάλτη, καθώς τα μοντέλα παραμένουν δύο, με τη διακοπή της διάθεσης των Giulietta πέρυσι. Ο συνολικός όγκος παραγωγής έφτασε μόλις τις 53.500 αυτοκίνητα περίπου.

Για να έχετε μια εικόνα της δυναμικής της μάρκας, η Alfa Romeo ακριβώς είκοσι χρόνια πριν, το 2001, παρήγαγε 213.000 αυτοκίνητα περίπου, με τις πωλήσεις έκτοτε να μειώνονται αργά αλλά σταθερά και τη γκάμα να μην ανανεώνεται.

Η παρουσία της Tonale θα δώσει εξαιρετική δυναμική στη μάρκα, ενώ ετοιμάζεται ήδη ένα ακόμα μικρότερο SUV, της κατηγορίας B, με βάση το πλαίσιο CMP της γαλλικής PSA, το οποίο αναμένεται το 2023 και θα διαθέτει και πλήρως ηλεκτρική εκδοχή.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η παρουσία του Ιμπαρατό στα ηνία της Alfa Romeo, που απολαμβάνει της εμπιστοσύνης του CEO της STELLANTIS Κάρλος Ταβάρες και έχει επιτύχει εξαιρετικά αποτελέσματα κατά τη θητεία του στην Peugeot, αποδεικνύει τη διάθεση του ομίλου να στηρίξει τη μάρκα και να της δώσει μια νέα δυναμική ανάπτυξης, με τα σωστά μοντέλα στη γκάμα της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!