Επίσημη αποκάλυψη για το νέο Toyota GR 86 (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Επίσημη αποκάλυψη για το νέο Toyota GR 86 (pics)
Η Toyota μας έδωσε τις πρώτες φωτογραφίες, αλλά και μερικές πληροφορίες για το νέο πισωκίνητο σπορ κουπέ της το οποίο παραμένει ατμοσφαιρικό και πιστό στη φιλοσοφία του προκατόχου του.

Τα GR μοντέλα της Toyota έχουν αποκτήσει τεράστιο ενδιαφέρον. Από το Yaris και το Corolla μέχρι το νέο Supra, η ιαπωνική εταιρεία ξέρει τι κάνει και πως να προσεγγίσει τον σωστό petrolhead. Το νέο δημιούργημα του τμήματος Gazoo Racing είναι το GR 86. Πρόκειται για τον αντικαταστάτη του GT 86, ενός αυτοκινήτου με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα, εκ διαμέτρου αντίθετο από εκείνον των σύγχρονων σπορ κουπέ με τις εκατοντάδες ίππων και τα τούρμπο.

Η συνεργασία με τη Subaru συνεχίζει να υπάρχει και το αντίστοιχο μοντέλο της εταιρείας με σήμα τις πλειάδες ονομάζεται και πάλι BRZ, όμως δυστυχώς δεν θα έρθει στην Ευρώπη. Η φήμη ότι ούτε το GR 86 θα διατεθεί στη Γηραιά Ήπειρο, ευτυχώς δεν επιβεβαιώθηκε. Ο διάδοχος του GT 86 είναι ένα αυτοκίνητο που βαδίζει πιστά στην ίδια φιλοσοφία, αλλά εμφανίζεται με περισσότερη δύναμη και βέβαια, με διαφορετική εμφάνιση.

Οι διαστάσεις παραμένουν πολύ κοντά σε εκείνες του GT 86. Το μήκος ίσα που ξεπερνά τα 4,26 μέτρα, ενώ το βάρος του διατηρείται οριακά κάτω από τα 1.300 κιλά για την έκδοση με το χειροκίνητο εξάρι σασμάν, δηλαδή τη... σωστή. Υπάρχει και πρόταση με αυτόματο εξάρι κιβώτιο αλλά με δεδομένο το χαρακτήρα του GR 86, αλλά και το συνειδητοποιημένο κοινό στο οποίο στοχεύει, θεωρούμε ότι το μηχανικό σασμάν ταιριάζει καλύτερα.

Ο τετρακύλινδρος boxer που βρίσκεται κάτω από το καπό του ιαπωνικού κουπέ έχει κυβισμό στα 2.4 λίτρα, αντί για τα 2.0 λίτρα που είχε το προηγούμενο μοντέλο. Ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων της Subaru που χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό καυσίμου αλλά και έμμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων, ενώ η ισχύς σκαρφάλωσε στους 235 ίππους με 250 Nm ροπής. Η Toyota με τη Subaru αποφάσισαν για άλλη μια φορά να μην προσφέρουν τούρμπο μοτέρ στα δύο τους μοντέλα, παρά το γεγονός ότι πολλοί έλεγαν πως λείπει δύναμη και ροπή από το σύνολο.

Είπαμε, τα δύο πισωκίνητα κουπέ δεν απευθύνονται στην πλειοψηφία του κόσμου αλλά σε petrolheads που δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση ενός «αναλογικού» σπορ αυτοκινήτου και ενδιαφέρονται λιγότερο για τις απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία. Μάλιστα οι Ιάπωνες συνεχίζουν να προσφέρουν στενά (για τα δεδομένα της κατασκευής) ελαστικά με φάρδος 215 χιλιοστά που μειώνουν σημαντικά τη μηχανική πρόσφυση και κάνουν την ουρά του αυτοκινήτου σαφώς πιο πρόθυμη να διαγράψει εντυπωσιακές τροχιές.

Εννοείται ότι υπάρχει μπλοκέ διαφορικό πίσω, ενώ χρησιμοποιήθηκε και ένα αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω. Στο κομμάτι της ανάρτησης επέλεξαν τη δοκιμασμένη λύση από τις προηγούμενες γενιές των μοντέλων με τα γόνατα McPherson μπροστά και τα διπλά ψαλίδια στον κινητήριο άξονα. Αν και έχει περισσότερο φιλολογικό ενδιαφέρον, κρατήστε ότι τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η Toyota διαβεβαιώνει ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται πλήρως και υπάρχει ακόμη ένα ενδιάμεσο στάδιο απενεργοποίησης με το όνομα Track που επιτρέπει συγκεκριμένο επίπεδο πλαγιολίσθησης πριν επέμβει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!