Volkswagen: 50% φθηνότερες οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2030

Gazzetta team
Volkswagen: 50% φθηνότερες οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2030
Κατά την ημερίδα με την ονομασία Power Day, ο γερμανικός όμιλος κατασκευής οχημάτων παρουσίασε τον οδικό χάρτη του μετασχηματισμού του την επόμενη δεκαετία.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και δεύτερη πίσω από την Toyota παγκοσμίως, ο όμιλος Volkswagen, ανακοίνωσε σήμερα το πέρασμά του στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με ένα δεκαετές πλάνο που κορυφώνεται το 2030, η Volkswagen δεσμεύεται να παράγει πολύ πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω της μείωσης του κόστους των μπαταριών κατά 50% και ταυτόχρονα να ιδρύσει 6 gigafactories (έκφραση/χρησιδάνειο από την Tesla) κατασκευής μπαταριών μόνο στην Ευρώπη και από ένα τουλάχιστον στις ΗΠΑ και στην Κίνα.

Ο τρόπος που η Volkswagen θα πετύχει τη μεγάλη μείωση του κόστους των μπαταριών είναι μέσω της χρήσης ενός και μόνο τύπου κελιών, που θα τοποθετείται στο 80% των ηλεκτρικών της οχημάτων έως το 2030. Ήδη, από το 2023 αυτός ο ενοποιημένος τύπος μπαταρίας θα είναι γεγονός και έτσι, μέσω των οικονομιών κλίμακας, τα κόστη θα πέσουν πολύ χαμηλά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το κόστος των μπαταριών του ανέρχεται στο 40-50% της αξίας του.

Κορυφαίες συμμαχίες

Παράλληλα, ο όμιλος της Volkswagen δεν θα παραμείνει απλώς ένας κατασκευαστής οχημάτων αλλά θα αναπτύξει εξίσου τον κλάδο της διαχείρισης ενέργειας, μέσω τεράστιων επενδύσεων σε σταθμούς φόρτισης αλλά και τεχνολογία VtG.

Με στόχο έως το 2030 να αναπτύξει ένα δίκτυο τουλάχιστον 18.000 σταθμών ταχείας φόρτισης 150 kWh έκαστος, η Volkswagen ανακοίνωσε τη συμμαχία με τις BP στο Ενωμένο Βασίλειο και την Ε.Ε., την Iberdrola στην Ιβηρική χερσόνησο και την Enel στην Ιταλία. Παράλληλα, διατηρεί τη συμμετοχή της στον πανευρωπαϊκό πάροχο IONITY.

Με αυτές τις κινήσεις η Volkswagen στοχεύει στο 30% μερίδιο του συνόλου των ταχυφορτιστών στην Ευρώπη και σε πέντε φορές επέκταση του σημερινού της δικτύου.

Ανάλογα «επεκτατικές» είναι οι προθέσεις του γερμανικού ομίλου για τις ΗΠΑ και την Κίνα, όπου προτίθεται να επενδύσει στη δημιουργία 3.500 και 17.000 σταθμών ταχείας φόρτισης αντίστοιχα.

VtG

Η τεχνολογία Vehicle to Grid επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό όχημα όχι μόνο να φορτίζει από το δίκτυο, αλλά και να αποδίδει ενέργεια όταν αυτό το χρειάζεται. Έτσι, από το 2023 η Volkswagen θα εξοπλίζει όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα με αυτή τη δυνατότητα και φυσικά με το ανάλογο λογισμικό διαχείρισης.

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την ημερίδα Power Day που μεταδόθηκε online τη Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!