Φθηνό μικρό ηλεκτρικό από την Κίνα ξεπερνάει σε πωλήσεις την Tesla

Πέτρος Σηφαλάκης
Φθηνό μικρό ηλεκτρικό από την Κίνα ξεπερνάει σε πωλήσεις την Tesla
Η πολύ χαμηλή τιμή αγοράς αυτού του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι και το βασικότερο «όπλο» του και μέχρι σήμερα δείχνει ότι τα καταφέρνει εξαιρετικά στις πωλήσεις.

Λέγεται Hong Guang Mini και κοστίζει μόλις 4.500 δολάρια. Πρόκειται για το οικονομικό κινέζικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ξεπερνά σε πωλήσεις τον «ανταγωνισμό» στην Κίνα. Σύμφωνα με το BBC, το αυτοκίνητο «πόλης», τον Ιανουάριο κατέγραψε σχεδόν τις διπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla, στην Κίνα. 25.778 Hong Guang Mini πουλήθηκαν, έναντι των 13.843 Tesla Model 3 που αποτελεί το φθηνότερο αυτοκίνητο της Tesla στην Κίνα.

Όπως αναφέρεται το συγκεκριμένο μοντέλο, καθώς και η αναβαθμισμένη εκδοχή του που περιλαμβάνει ακόμη και Air Condition - η οποία κοστίζει λίγο πάνω από 5.000 δολάρια - προωθούνται ως «εργαλείο μετακίνησης» και κατασκευάζεται από την σύμπραξη εταιρειών SAIC-General Motors - Wuling, η οποία είναι ευρύτερα γνωστή ως Wuling. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο να υστερεί έναντι αυτών της Tesla όσον αφορά στην μπαταρία, την ποικιλία και την επίδοση, όμως το χαμηλό κόστος και η ευκολία που παρέχει, το έχουν κάνει ένα από τα best sellers στην κατηγορία του.

Από την άλλη το Tesla Model 3 κοστίζει 39.000 δολάρια στην αγορά της Κίνας, ένα ποσό πολύ μεγαλύτερο από του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου Hong Guang Mini, όμως σίγουρα μιλάμε για μια φυσιολογική τιμή με δεδομένα την τεχνολογία και το αυτοκίνητο. Ακόμη το μικρό κινέζικο ηλεκτρικό μοντέλο δεν έχει περάσει τα σύνορα για να βγει εκτός Κίνας. Στο άμεσο μέλλον πάντως, αυτό ενδέχεται να αλλάξει και η εταιρεία ήδη σκέφτεται να κάνει το μεγάλο βήμα και να πάει ακόμη και σε πολύ δύσκολες αγορές, όπως είναι αυτές της Ευρώπης.

Το αυτοκίνητο που κυκλοφορεί τώρα στην Κίνα έχει τελική ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα και μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή. Βέβαια αν μπουν τέσσερις στη μικρή καμπίνα προφανώς δεν θα πρέπει να περιμένουν ότι θα κάτσουν και άνετα, όμως για αστικές μετακινήσεις μπορεί να επαρκούν οι χώροι και με δεδομένο τον κλασικό σωματότυπο των Κινέζων, ίσως να μην έχουν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Τέλος, τεράστιο ρόλο στις «τρελές» πωλήσεις (για τα δεδομένα του) παίζει το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Κίνας προσφέρει δωρεάν πινακίδες κυκλοφορίας για το συγκεκριμένο μοντέλο. Αυτή τη στιγμή σε πολλές πόλεις της Κίνας μπορεί να πάρει μήνες, αν όχι χρόνια για να σου βγάλουν πινακίδες κυκλοφορίας που θα τοποθετηθούν σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!