Spring, το πρώτο ηλεκτρικό Dacia είναι γεγονός! (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Spring, το πρώτο ηλεκτρικό Dacia είναι γεγονός! (pics)
Ένα προσιτό ηλεκτροκίνητο μοντέλο με τεχνολογία και υψηλά στάνταρ παρουσιάζει η Dacia, το οποίο ονομάζεται Spring και ετοιμάζεται να μπει στην παραγωγή.

Την... άνοιξη θα φέρει το νέο Spring στην γκάμα της Dacia, καθώς η ρουμάνικη φίρμα η οποία βρίσκεται στον όμιλο της Renault παρουσιάζει για πρώτη φορά στην ιστορία της ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής. Το πρωτότυπο του Spring το έχουμε ήδη δει και τώρα η έκδοση που θα βγει στην αγορά έκανε το επίσημο ντεμπούτο της. Το αυτοκίνητο ανήκει στην κατηγορία των supermini και μάλιστα, είναι από τα μικρότερα αυτής, με μήκος στα 3,73 μέτρα. Εξωτερικά έχει μερικά μοντέρνα στοιχεία στην εμφάνισή του. Η μάσκα εμπρός μαζί με τα LED φωτιστικά σώματα δημιουργούν μια όμορφη εικόνα, ενώ τα πορτοκαλί στοιχεία στο Spring των φωτογραφιών φωτίζουν το προφίλ του.

Οι καθρέπτες, τα προστατευτικά χαμηλά στις πόρτες, ένα μικρό κομμάτι στις ράγες οροφής αλλά και μια λεπτή γραμμή στη μάσκα από το έντονο αυτό χρώμα, αρκούν για να «φωτίσει» το αμάξωμα. Πίσω η εικόνα είναι πιο συντηρητική, ωστόσο τα επίσης LED φωτιστικά σώματα κάνουν φιλότιμες προσπάθειες για να διατηρηθεί το σύγχρονο παρουσιαστικό. Γενικότερα θα λέγαμε ότι αισθητικά, δεν διεκδικεί βραβεία αλλά ανταποκρίνεται πλήρως στο ρόλο του, ως ένα προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο της σημερινής μέρας. Ακόμη οι τιμές του δεν έχουν γίνει γνωστές αλλά η Dacia ισχυρίζεται ότι θα βρίσκεται σε... πρωτοφανή (για τα ηλεκτρικά δεδομένα) επίπεδα, οπότε η όποια συγκράτηση στο στυλ, παραβλέπεται.

Τα μηχανικά μέρη του Spring ξεκαθαρίζουν ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με βασικό πεδίο δράσης την πόλη. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 44 ίππων, που με τα ηλεκτροκίνητα δεδομένα ίσως να μην είναι τόσο λίγα όσο ακούγονται. Η άμεση παροχή της ροπής από αυτού του είδους τα μοτέρ «σώνουν» την παρτίδα, όπως και το σασμάν με τη μια και μοναδική σχέση. Οπότε εικάζουμε ότι εντός πόλης δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από τα παλιά βενζινοκίνητα 1.000άρια των 60 ίππων που συχνά συναντάμε στους δρόμους. Οι μπαταρίες προκειμένου να είναι ελαφριές, έχουν χωρητικότητα 26,8 kWh, όμως το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ εξασφαλίζει αρκετά καλή αυτονομία.

Τα νούμερα που ανακοινώνει η Dacia είναι 225 χιλιόμετρα με μία φόρτιση κατά WLTP και εντός πόλης, έως 295 χιλιόμετρα ανά φόρτιση κατά WLTP City. Μέσα στην καμπίνα το τετράκτινο τιμόνι και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας θυμίζουν πολύ τα υπόλοιπα μοντέλα της Dacia, όπως το Duster και το Sandero. Ο πίνακας οργάνων προσαρμόστηκε στα ηλεκτρικά δεδομένα και το στροφόμετρο απουσιάζει, ενώ χάρη στην οθόνη που βρίσκεται μέσα σε αυτόν αποκτά μια όμορφη εικόνα.

Η λιτή κεντρική κονσόλα φιλοξενεί την οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων μαζί με μια σειρά διακοπτών για βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου και παρακάτω, ο χειροκίνητος κλιματισμός, προαιρετικά μπορεί να γίνει και αυτόματος. Επίσης η οθόνη αφής μπορεί να εξοπλιστεί με συστήματα Android Auto και Apple CarPlay, αν ζητηθεί από τον αγοραστή, με την ανάλογη χρέωση. Το λανσάρισμά του στην αγορά αναμένεται ότι θα γίνει την εποχή που... αρμόζει στο όνομα του μοντέλου, δηλαδή την άνοιξη του 2021. Μάλιστα έχουν στα σκαριά και μια επαγγελματική του έκδοση, χωρίς πίσω καθίσματα που θα δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης των 800 λίτρων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!