«Φθηνό» Tesla περιμένουμε το 2023 (vid)

Gazzetta team
«Φθηνό» Tesla περιμένουμε το 2023 (vid)
Το πλάνο του Έλον Μασκ είναι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να δούμε ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας στην αγορά, η τιμή του οποίου δεν θα ξεπερνά τα 25.000 δολάρια.

Όπως αναμενόταν, η ετήσια συνέλευση των μετόχων της Tesla ή οποία συνέπεσε με την εκδήλωση Battery Day, έφερε στο φως σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις στο πεδίο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των μπαταριών τους. Η πιο ενδιαφέρουσα ωστόσο εξέλιξη, αφορά την παραγωγή ενός μοντέλου με κόστος αντίστοιχο με των συμβατικών, σε διάστημα 3 ετών.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla, τον πασίγνωστο Έλον Μασκ, στα επόμενα τρία χρόνια η εταιρεία θα κατασκευάσει το δικό της τύπο μπαταρίας, με τον κωδικό 4680, ο οποίος λόγω του χαμηλού του κόστους και της μεγάλης ενεργειακής πυκνότητας, θα δώσει στη μάρκα τη δυνατότητα κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με κόστος μόλις 25.000 ευρώ, ταυτόσημο δηλαδή με αυτό των αυτοκινήτων που διαθέτουν συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ταυτόχρονα με αυτή τη σημαντική ανακοίνωση, ο Μασκ δεσμεύτηκε για την εξάλειψη του κοβαλτίου στις μπαταρίες της, παρουσίασε την έκδοση Plaid για το Model S, με ισχύ 1.100 ίππων και μέγιστη ταχύτητα πλέον του 320 χλμ./ώρα, καθώς και τα σχέδια της εταιρείας για νέα μοντέλα και παραγωγική ικανότητα.

Σαν παλιό σινεμά

Η Battery Day που φιλοξενούσε και τη συνέλευση των μετόχων, πραγματοποιήθηκε φέτος με έναν πραγματικά ευφυή τρόπο. Λόγω Covid, οι μέτοχοι αλλά και οι δημοσιογράφοι που κάλυπταν την εκδήλωση είχαν παραταχθεί με τα αυτοκίνητά τους εμπρός από μια τεράστια σκηνή σε ένα... parking. Μάλιστα, οι μέτοχοι χρησιμοποιούσαν την κόρνα του αυτοκινήτου τους αντί για χειροκρότημα, κάθε φορά που ήθελαν να επευφημήσουν ή απλά να δηλώσουν την υποστήριξή τους στο... αφεντικό.

Η κυψέλη μπαταρίας που πήρε την ονομασία της από το πλάτος των 46 χιλιοστών και το μήκος των 80 χιλιοστών θα διαθέτει ενεργειακή πυκνότητα κατά πέντε φορές μεγαλύτερη αυτής των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου, θα αυξήσει την εμβέλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 16% και θα έχει τη δυνατότητα απόδοσης ισχύος εξόδου έξι φορές μεγαλύτερη.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα δώσουν τη δυνατότητα χρήσης λιγότερων και επομένως χαμηλότερου κόστους μπαταριών, για την επίτευξη επαρκούς αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα, μειώνοντας σημαντικά το συνολικό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!