Γιατί έχουν τα αυτοκίνητα τόσο...βαρετά χρώματα; (vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Γιατί έχουν τα αυτοκίνητα τόσο...βαρετά χρώματα; (vid)
Μια έρευνα αποκαλύπτει τους λόγους που τα περισσότερα αυτοκίνητα, είναι βαμμένα σε μαύρο, άσπρο ή αποχρώσεις του γκρι, δημιουργώντας έτσι μία εικόνα μονοτονίας στους δρόμους.

Η επιλογή ενός αυτοκινήτου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ακόμη και να κατασταλάξει ο αγοραστής σε μια μάρκα και ένα μοντέλο, θα πρέπει να δει τις εκδόσεις, τον έξτρα εξοπλισμό, αν τον «παίρνει» να βάλει αυτόματο κιβώτιο και πολλά άλλα. Μέσα στους γνωστούς προβληματισμούς είναι και το χρώμα. Όλες οι έρευνες βγάζουν «νικητές» το άσπρο, το μαύρο και τις αποχρώσεις του γκρι, από το ανθρακί έως το ασημί. Το CNBC θέλησε να δει γιατί τα αυτοκίνητα έχουν τόσο «βαρετά» χρώματα και απαντά σε πολλά ερωτήματα. Για το 2019 πάντως, το άσπρο κέρδισε με 39% ποσοστό στα καινούργια αυτοκίνητα, το μαύρο ακολούθησε στο 16% και το γκρι στο 13%.

Αρχικά ξεκινάμε με το γεγονός ότι αυτά τα χρώματα, είναι διαθέσμα στη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούνται στην αγορά. Συνδυάζονται εύκολα, κάνουν για κάθε περίσταση και δεν θα αποτελέσουν τροχοπέδη στη μεταπώληση. Σκεφτείτε να πρέπει να βρείτε αγοραστή για ένα κόκκινο Opel Insignia ας πούμε. Πολύ πιο εύκολα «θα φύγει» σε μαύρο ή γκρι. Φυσικά έχει να κάνει και με την κατηγορία του αυτοκινήτου. Ένα κόκκινο Corsa δεν θα ήταν πρόβλημα. Απευθύνεται όμως σε ένα πιο νεανικό κοινό που το έντονο κόκκινο χρώμα είτε δεν θα τους πειράζει, είτε θα τους αρέσει κι όλας.

Γενικότερα στα μεγάλα αυτοκίνητα υπάρχει η τάση επιλογής πιο σκούρων αποχρώσεων. Στη Mercedes, θα βρείτε διάφορες αποχρώσεις του μαύρου για την κορυφαία λιμουζίνα της, την S-Class! Το «απλό» μαύρο, το magnetite black metallic και το obsidian black metallic. Στη νέα γενιά ίσως βρούμε και ακόμη περισσότερες! Φυσικά, τα «περίεργα» χρώματα όπως πορτοκαλί, πράσινο φωσφοριζέ, μπλε ελεκτρίκ και λοιπά, ταιριάζουν πολύ περισσότερο σε σπορ αυτοκίνητα και supercars, που από τη φύση τους είναι κραυγαλέα με το σχεδιασμό, τις γραμμές ή τον ήχο τους.

Για πολλές αγορές η επιλογή στο χρώμα του αυτοκινήτου έχει να κάνει πολύ και με τις αντιπροσωπείες. Όταν οι αγοραστές έχουν να επιλέξουν από το στοκ που έχει φέρει η εκάστοτε μάρκα, οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι περιορισμένες. Μια αντιπροσωπεία από την άλλη δεν θα φέρει ένα χρώμα που δε φεύγει. Θα επιλέξει μαύρο, γκρι, ασημί, άσπρο, άντε και κανένα μπλε. Το μπλε από την άλλη δείχνει πολύ δημοφιλές στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το CNBC εξηγεί αυτή την τάση με βάση την ψυχολογία. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα και υβριδικά είχαν προωθηθεί πολύ σε μπλε, από διαφημιστικά, αυτοκίνητα στις αντιπροσωπείες κλπ, οπότε ο κόσμος έχει συνδέσει την ηλεκτροκίνηση με το μπλε χρώμα. Με την αύξηση πωλήσεων των ηλεκτρικών, οι ειδικοί περιμένουν πολλές περισσότερες παραγγελίες σε μπλε χρώμα από ότι σήμερα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!