Το 40% της τιμής των αυτοκινήτων είναι τα ηλεκτρονικά 

Πέτρος Σηφαλάκης
Το 40% της τιμής των αυτοκινήτων είναι τα ηλεκτρονικά 
Ένα τεράστιο ποσοστό της τιμής των νέων αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν τα σύγχρονα ηλεκτρονικά, τα οποία πλέον θεωρούνται δεδομένα και αφορούν την ασφάλεια, την άνεση και την ψυχαγωγία μας.

Σε έρευνες όπου γίνονται τα τελευταία χρόνια, φαίνεται ότι οι σύγχρονοι αγοραστές δίνουν περισσότερη βάση στα ηλεκτρονικά συστήματα των νέων αυτοκινήτων, παρά σε οτιδήποτε άλλο. Κάποτε, η ποιότητα κατασκευής, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά ήταν μερικά από τα βασικότερα κριτήρια, όλα όμως έμειναν πίσω με τον ερχομό της νέας γενιάς αγοραστών. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Deloitte, βλέπουμε ότι αυτά τα συστήματα, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το πόσο έχουν ακριβύνει τα σύγχρονα μοντέλα, σε σχέση με το παρελθόν.

Πλέον οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί θεαματικά από κατηγορία σε κατηγορία, αν και παίζουν πολλά ρόλο, όπως τα αυστηρά κριτήρια ρύπων που οδηγούν τους κατασκευαστές σε τρομερή μελέτη για να τα βγάλουν πέρα και στην υιοθέτηση περίπλοκων συστημάτων ώστε οι κινητήρες να είναι πιο καθαροί. Επιστρέφοντας στην έρευνα της Deloitte, βλέπουμε ότι το 40% της τιμής των σημερινών αυτοκινήτων είναι τα ηλεκτρονικά τους. Πίσω στο 2004, μόλις το 20% των μοντέλων της αγοράς είχαν στοιχεία που σήμερα θεωρούμε πέρα από δεδομένα, όπως σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP), πλαϊνούς αερόσακους, ηλεκτρονικό έλεγχο της πίεσης των ελαστικών, αισθητήρες παρκαρίσματος, προειδοποίηση ύπαρξης αυτοκινήτου στη νεκρή γωνία των καθρεπτών και άλλα πολλά.

Την ίδια χρονιά, λιγότερο από το 50% των μοντέλων είχαν ανέσεις όπως η ηλεκτρική ρύθμιση των καθισμάτων. Ωστόσο σήμερα, εκτός από αυτά, έχουμε αμέτρητα άλλα συστήματα που τότε δεν φανταζόμασταν καν. Ενεργό Cruise Control, ηλεκτροχρωματικούς καθρέπτες, συστήματα πολυμέσων, συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί, αυτόματα φρεναρίσματα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και λοιπά. Όλα αυτά για να λειτουργήσουν χρειάζονται πολλά υποσυστήματα, όπως αισθητήρες, πομπούς, δέκτες, ραντάρ, κάμερες... τα οποία στοιχίζουν στο ταμείο. Με τους αριθμούς να μιλάνε, βλέπουμε ότι το 2000, το ποσοστό των ηλεκτρονικών στην τιμή του αυτοκινήτου αφορούσε το 18% και σήμερα, το 40%, ενώ έως το 2030, αναμένεται ότι θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, στο 45%.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!