To Suzuki Swift Sport γίνεται υβριδικό! (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
To Suzuki Swift Sport γίνεται υβριδικό! (pics)
Η ιαπωνική μάρκα αλλάζει το κινητήριο σύνολο του Swift Sport, ρίχνοντας ελαφρώς την απόδοση του βενζινοκινητήρα, προς όφελος της κατανάλωσης και των ρύπων.

Το Suzuki Swift Sport πάντα ήταν μια διαφορετική πρόταση στην κατηγορία των γρήγορων μικρών. Στην τελευταία του γενιά εξοπλίζεται με έναν τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.4 λίτρων Boosterjet, που αποδίδει 140 ίππους, όμως πλέον η ταυτότητά του αλλάζει και αποκτά έναν ηλεκτροκινητήρα. Το Swift Sport πλέον, είναι υβριδικό, χάρη στο σύστημα των 48V που τοποθετείται στο αυτοκίνητο, αντίστοιχο με τα «απλά» υβριδικά Swift. Ο ιμάντας που αντικαθιστά τη μίζα βοηθά τον κινητήρα και του δίνει λίγη περισσότερη δύναμη, ειδικά στις χαμηλές στροφές που ακόμη δεν έχει «ξεδιπλωθεί».

Το νέο Swift Sport Hybrid διατηρεί τον ίδιο κινητήρα, όμως έχει νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, νέα μπεκ και αντλία βενζίνης μεγαλύτερης πίεσης. Παράλληλα διαθέτει μεγαλύτερο ψυγείο, αλλά και intercooler, ενώ τοποθετήθηκε και νέα εξάτμιση με πιο σπορ χροιά, κομμάτι που είχε ασκηθεί έντονη κριτική στο αυτοκίνητο, αφού δεν «έφτιαχνε» καθόλου τον οδηγό. Αναβαθμισμένο είναι και το χειροκίνητο σασμάν των έξι σχέσεων, με καλύτερη αίσθηση, μεγαλύτερη αντοχή και 10% πιο κοντές διαδρομές. Όλα αυτά, έρχονται σε αντίθεση με την απώλεια ισχύος του κινητήρα. Ο 1.4 Boosterjet, αποδίδει πλέον 130 ίππους, από 140 και η ροπή φτάνει στα 235 Nm.

Ο αντίλογος λέει ότι ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 13 ίππους και 53 Nm ροπής, που καλύπτει το κενό, όμως η ισχύς του δεν είναι πάντα διαθέσιμη και δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, αφού βοηθάει κυρίως στις χαμηλές στροφές. Όπως και να έχει, η καμπύλη απόδοσης της ισχύος θα είναι πιο γραμμική και το ξέσπασμα μικρότερο, οπότε τελικά, ίσως και να υπάρχει όφελος. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 210 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τη Suzuki. Από την άλλη, οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 127 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο! Τέλος, το υβριδικό σύστημα ζυγίζει 15 κιλά και το αυτοκίνητο πλέον, φτάνει στα 1.025 κιλά, οπότε διατηρεί το ασύγκριτο πλεονέκτημα που έχει στο βάρος!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!