To Volkswagen Golf έγινε 45 ετών! (vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, έχει «γενέθλια» και... σβήνει την τούρτα με 45 κεράκια επάνω της!

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Volkswagen Golf είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα που έχουμε δει μέχρι σήμερα, στην εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η σπαζοκεφαλιά της Volkswagen, για το πως θα πρέπει να είναι το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το θρυλικό Beetle, εξελίχθηκε σε... φλέβα χρυσού και έκτοτε το Golf, γράφει μια ιστορία που κρατά 45 χρόνια και συνεχίζει κανονικά! Πρωτοπαρουσιάστηκε στις 29 Μαρτίου του 1974.

Μέχρι σήμερα έχουν παρουσιαστεί 7 διαφορετικές γενιές, χωρίς να μετράμε τις ενδιάμεσες ανανεώσεις του και το πιο ισχυρό χαρτί που έχει να μας δείξει το Golf, είναι ο πολύπλευρος χαρακτήρας του. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, αυτός που θέλει να πάρει ένα μικρομεσαίο μοντέλο με ποιότητα και χώρους, αγοράζει το «απλό» Golf. Όποιος θέλει κι άλλους χώρους, υπάρχει το Golf Variant και το Golf Allspace, αν θέλει κάτι πιο high tech, το Golf GTE με υβριδικό κινητήρα 204 ίππων, αν ζητά ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, το e-Golf και αν οι επιδόσεις είναι το βασικό ζητούμενο, μπορεί να κοιτάξει στην γκάμα των GTI και του Golf R! Στο παρελθόν έχει παρουσιαστεί ακόμη και ως κάμπριο ή ως τετρακίνητο crossover (Golf Alltrack).

Οι πρώτες του γενιές επαναπροσδιόρισαν την έννοια του οικονομικού, ολοκληρωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου και με την έλευση της τέταρτης γενιάς, ήρθε και η μεγάλη αναβάθμιση σε εξοπλισμό, ασφάλεια και ποιότητα. Ήταν η πρώτη γενιά που ήταν διαθέσιμη και με V6 κινητήρα (VR6 για την ακρίβεια), στην έκδοση R32, ενώ ως GTI συνδυαζόταν με τον 1.8 20VT. Η 5η γενιά ήταν ακόμη πιο «μπροστά» από την εποχή της με πολύ πιο σύγχρονους κινητήρες, FSI στην αρχή, ενώ η έλευση των TSI στη συνέχεια έφεραν μια νέα εποχή καθώς οι τούρμπο κινητήρες στην κατηγορία δεν ήταν και ότι πιο συνηθισμένο.

Μη ξεχνάμε ότι η ανακοίνωση του Twincharger 1.4 TSI από τη Volkswagen έπιασε τον ανταγωνισμό... στον ύπνο και ήταν από τις πρώτες προσπάθειες για downsizing με 170 ή 140 ίππους στα 1.400 κυβικά εκατοστά! Αργότερα παρουσιάστηκε και η απλούστερη εκδοχή του TSI, μόνο με τούρμπο και χωρίς κομπρέσορα, που απέδιδε 122 ίππους και επίσης, το Golf 5 ήταν το πρώτο διαθέσιμο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Το GTI της εποχής ήταν με τον 2.0 TFSI των 200 ίππων, αργότερα είδαμε το Edition 30 των 230 ίππων και στην κορυφή το ατμοσφαιρικό R32 των 3.2 λίτρων με τους 250 ίππους και την τετρακίνηση.

Η έκτη γενιά ήταν στην ουσία μια εξέλιξη της πέμπτης. Ο 1.4 TSI των 140 και 170 ίππων αντικαταστάθηκε από μια νέα εκδοχή του με απόδοση 160 ίππων, ενώ ο 122άρης διατηρήθηκε. Το GTI είχε τον νέο 2.0 TSI των 211 ίππων και ήταν η πρώτη γενιά Golf που λανσαρίστηκε ως R, αντικαθιστώντας πλέον το R32 που με τον τεράστιο κινητήρα του δεν είχε θέση πλέον στην γκάμα. Το ολοκαίνουργιο Golf Mk7, βασίστηκε στην πλατφόρμα MQB, άλλαξε αρκετά σε εμφάνιση και παραμένει στην αγορά μέχρι και σήμερα με μικρές αλλαγές. Σύντομα, περιμένουμε την όγδοη γενιά του μοντέλου! Δείτε το βίντεο, με την εξέλιξη του Golf από το 1974 έως και σήμερα.