5 πράγματα που μας μένουν από το Grand Prix Μονακό

5 πράγματα που μας μένουν από το Grand Prix Μονακό
Ο Πάνος Σεϊτανίδης κάνει ταμείο μετά τη μάχη στους εφιαλτικά στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου

Μπορεί το φετινό Grand Prix στους δρόμους του Μονακό να μην επεφύλασσε πολλές ανατροπές και συγκινήσεις – τουλάχιστον όχι αφότου έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ήταν όμως ο αγώνας της αλλαγής. Είδαμε διαφορετικά πρόσωπα στις πρώτες θέσεις του grid, είδαμε διαφορετικά πρόσωπα στο βάθρο (κατά τα 2/3), είδαμε να αλλάζει χέρια η κορυφή στις βαθμολογίες μετά από σχεδόν 3 χρόνια. Πάμε να δούμε τι μας έμεινε από τον πέμπτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος!

#1 Αυτή η μπαριέρα
Η μπαριέρα στην εξωτερική της στροφής 16 ήταν αυτή που τα έκρινε όλα: τόσο τη μάχη της pole position, εν μέρει και τη μάχη του αγώνα. Εκεί έπεσε με φόρα η SF21 του Σαρλ Λεκλέρκ στις καθυστερήσεις του Q3, σε ένα ατύχημα που συζητήθηκε πολύ. Με θράσος οι πονηροί σκέφτηκαν ακόμα και δόλο στις προθέσεις του Μονεγάσκου, πράγμα που εξ αρχής ακροβατούσε ανάμεσα σε αστειότητα και επίδειξη άγνοιας. Μπορεί το «μπαμ» του να απέτρεψε ενδεχόμενη απώλεια της pole όμως γέννησε πονοκεφάλους ενόψει του αγώνα.


Επί 20 ώρες, οι απανταχού tifosi αγωνιούσαν για την κατάσταση του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας άλλαξαν εμπρός αεροτομή, εμπρός δεξιά ανάρτηση, λίγο πολύ όλο το πίσω δεξιά μέρος, έκαναν ενδελεχείς ελέγχους και τελικά, άφησαν την SF21 να αναπαυθεί στο parc ferme, νιώθοντας σιγουριά πως το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν άθικτο. Το ξημέρωμα στο Πριγκιπάτο έφερε νέους ελέγχους, η διάγνωση ήταν η ίδια: το κιβώτιο ήταν υγιές.

Προς τι η κάψα; Μία αλλαγή, βάσει κανονισμών, θα έφερνε ποινή 5 θέσεων στο grid για τον Λεκλέρκ. Δεν έγινε αλλαγή, δεν ήρθε ποινή, ήρθε όμως το δράμα. Στον αναγνωριστικό γύρο καθοδόν για το grid, ο 23χρονος δέχτηκε χτύπημα κάτω από τη μέση καθώς από τη στροφή 6 και μετά, το κόκκινο μονοθέσιο άρχισε τα καμώματα.


Όμως δεν ήταν το κιβώτιο στο οποίο επικεντρώθηκαν όλοι, ήταν υποκείμενο νόσημα. Συγκεκριμένα, πρόβλημα στην αριστερή πλευρά του πίσω άξονα. Δεν εμφανίστηκε/εντοπίστηκε, όταν έκανε την εμφάνισή του ήταν πολύ αργά για να βρεθεί γιατρειά. Μέχρι τώρα, ο Λεκλέρκ δεν τερμάτισε τους αγώνες στην πατρίδα του. Αυτή τη φορά δεν εκκίνησε καν.

Η ζεστή η είδηση είναι πως η Ferrari εξέτασε όλα τα δεδομένα και κατέληξε στο αναμενόμενο συμπέρασμα: η αστοχία ήταν συνέπεια του ατυχήματος του Σαββάτου. Μόνο που αφορούσε ένα σημείο του μονοθεσίου που κανείς δεν είχε σκεφτεί να ελέγξει.


Φωτογραφία: Scuderia Ferrari

#2 Αυτό το μπουλόνι
Με τον Λεκλέρκ εκτός κάδρου, ο Μαξ Φερστάπεν κληρονόμησε την pole. Έκανε τη μισή δουλειά στρίβοντας στη Σεν Ντεβό πρώτος και λογικά, μέσω του overcut (σ.σ. κάνοντας δηλαδή pit stop πιο μετά από τον άμεσο αντίπαλό του) θα παρέμεινε άνετα μπροστά του δεύτερου Βάλτερι Μπότας. Μόνο που ο Φινλανδός που η αλήθεια είναι πως Πρωτοχρονιά σπίτι σου δεν τον καλείς, είναι αυτό που λέμε γκαντέμης. Πράγμα που αποδείχθηκε στο εφιαλτικό του pit stop.

Τι έγινε όμως και ο οδηγός της Mercedes δεν βγήκε ποτέ από τα pit; Κάθε ομάδα έχει δικού της σχεδιασμού λύσεις. Βγάλτε από το μυαλό σας την εικόνα με τα μπουλόνια από το παρελθόν. Τώρα είναι ένα, ενιαίο, με δύο κάθετες προεκτάσεις στις οποίες «κουμπώνει» το αερόκλειδο, περιστρέφει το μπουλόνι κι αυτό αφαιρείται για να γίνει η αλλαγή ελαστικού.

Καθώς όμως το αερόκλειδο δεν «κούμπωσε» σωστά, η λάθος τοποθέτησή του «έφαγε» τις προεκτάσεις. Όπως πιθανότατα σας έχει συμβεί προσπαθώντας υπέρ το δέον να βιδώσετε μία βίδα, καταστρέφοντας τις εσοχές της. Ναι, αυτά συμβαίνουν ακόμα και στο πεδίο επίδειξης των πιο προηγμένων τεχνολογιών – τη Formula 1.


Φωτογραφία: Mercedes-AMG Petronas

Μάλιστα το κατεστραμμένο μπουλόνι είναι ακόμα εκεί! Μόνο επιστρέφοντας στη βάση της ομάδας, στο Μπράκλεϊ, θα προχωρήσει η διαδικασία απομάκρυνσης του τροχού διά… της βίας. Ο Μπότας έμεινε λοιπόν θεατής και με τον Χάμιλτον εγκλωβισμένο στις πιο πίσω θέσεις και στις άστοχες επιλογές στρατηγικής, η Mercedes είχε ένα απόγευμα που όλοι στο στρατόπεδό της θέλουν να ξεχάσουν.

Ένα είναι σίγουρο: τα πράγματα δεν πάνε συχνά στραβά στους πρωταθλητές. Όταν όμως ένας αγώνας βγει εκτός πλάνου, συνήθως στραβώνει και στραβώνει πολύ.

#3 Αυτό το βάθρο
Η διαρκής μονοτονία που θέλει εκεί πάνω τον Φερστάπεν και τους οδηγούς της Mercedes έσπασε. Αντί για τα ασημί βέλη, εκεί είχαμε εκπροσώπους αλλοτινών αυτοκρατοριών: τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari και τον Λάντο Νόρις της McLaren. Τρεις οδηγοί που το αξιοσημείωτο είναι πως και τρεις, βρέθηκαν για πρώτη φορά στο βάθρο του Πριγκιπάτου, σε ένα άκρως νεανικό Top-3, ετών 23, 26 και 21!


Φωτογραφία: Redbullcontentpool.com

Ήταν η δωδέκατη νίκη του Ολλανδού, το τρίτο βάθρο στην καριέρα του Ισπανού και επίσης το τρίτο για τον ταλαντούχο Βρετανό!

#4 Αυτό το φιλί
Αν δεν είσαι μυημένος στα παρασκηνιακά του σπορ, σου έχω την απάντηση. Η αγαπημένη του «Mad Max» είναι η Κέλι Πικέ. Αν σας λέει κάτι το επίθετο, δεν είναι τυχαίο. Πρόκειται για την κόρη του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, Νέλσον. Ο έρως χρόνια δεν κοιτά, μιας και η Βραζιλιάνα είναι εννέα χρόνια μεγαλύτερη του οδηγού της Red Bull Racing.

Όμως το… πικάντικο στο όλο θέμα, είναι πως η Κέλι ήταν μέχρι πρότινος η αγαπημένη του Δανιήλ Κβιάτ - έχουν μάλιστα μαζί και μία κόρη δύο ετών. Πόση ειρωνεία να χωρέσει αυτή η ιστορία για τον Ρώσο, που είδε τον Ολλανδό πρώτα να του παίρνει τη δουλειά, μετά και τη γυναίκα!


Φωτογραφία: Redbullcontentpool.com

#5 Αυτό το πρωτάθλημα
Πηγαίνοντας στο Μονακό Λούις Χάμιλτον και Mercedes απολάμβαναν βαθμολογικό προβάδισμα, κόντρα στην σιγουριά μου πως έως τώρα, η W12 δεν υπερτερεί της RB16B. Απλά ήταν ο οδηγός, ήταν οι συγκυρίες, ήταν η στρατηγική, ήταν οι θερμοκρασίες, που είχαν πάει το σκορ στο 3-1.

Παρότι το Μονακό δεν λέει τίποτα για τη συνέχεια του πρωταθλήματος, παρότι δεν καθρεφτίζει όσα θα δούμε σε καμία άλλη πίστα, έφερε μία βαρύγδουπη αλλαγή στις βαθμολογίες. Είναι η πρώτη φορά από το Grand Prix Γερμανίας του 2018 που η Mercedes δεν προηγείται στην κατάταξη των κατασκευαστών, είναι η πρώτη φορά που ένας οδηγός της δεν δείχνει το δρόμο στην ατομική βαθμολογία. O Φερστάπεν είναι 4 πόντους μπροστά από τον Χάμιλτον, η Red Bull Racing ένα πόντο μπροστά από τη Mercedes. Ακόμα κι αν όλα αλλάξουν άρδην στην «Πόλη των Ανέμων» και τη μάχη στους δρόμους του Μπακού, το γεγονός πως θα μπει το καλοκαίρι βλέποντας κάτι διαφορετικό στην κορυφή της F1, αρκεί για να περιμένουμε τη συνέχεια με ανυπομονησία.


Φωτογραφία: Mercedes-AMG Petronas

Διαβάστε ακόμα:
> GP Μονακό: Μεγάλος νικητής ο Μαξ Φερστάπεν
> Η έξοδος του Σουμάχερ κόστισε στη Haas μισό εκατομμύριο (vid)
> F1: Pole position μέσω… μπαριέρας (vids)

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.