Οι «χαζοί Αμερικανοί» κατάφεραν να εφαρμόσουν το cost cap

Gazzetta team
Οι «χαζοί Αμερικανοί» κατάφεραν να εφαρμόσουν το cost cap
Ο Μαφέι απονέμει τα εύσημα στον Κάρεϊ που παρότι γελούσαν μαζί του κατάφερε αυτό που δεν πίστευε κανείς

Από τότε που η διαχείριση της Formula 1 πέρασε στα χέρια της Liberty Media, στο τέλος του 2016, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στο σπορ. Ένα από τα πιο σημαντικά είναι η συμφωνία ανάμεσα στις ομάδες και τον πρώην CEO της F1, τον μυστακοφόρο Τσέις Κάρεϊ, για το περιβόητο και χιλιοσυζητημένο cost cap, το όριο δηλαδή στους προϋπολογισμούς και στα έξοδα των ομάδων. Για φέτος το όριο αυτό έχει καθοριστεί στα 145 εκατομμύρια δολάρια και θα εφαρμοστεί από την 1/7/21, έπειτα από αίτημα των μεγάλων ομάδων ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο για την εσωτερική τους διαμόρφωση και αναδιάρθρωση λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού εργαζόμενων.

Ο Κάρεϊ έχει πλέον παραδώσει τη σκυτάλη στον Στέφανο Ντομενικάλι και διατηρεί έναν μη εκτελεστικό ρόλο στην εταιρεία, ωστόσο η συμφωνία για το cost cap είναι ένα τεράστιο επίτευγμα. Κι αυτό γιατί η συζήτηση για το όριο στα έξοδα των ομάδων δεν είναι καθόλου καινούρια. Οι προηγούμενοι διαχειριστές της F1, δηλαδή ο Μπέρνι Έκλεστον και ο πρώην Πρόεδρος της FIA, Μαξ Μόσλι, είχαν προσπαθήσει να το επιβάλουν το 2009 αλλά απέτυχαν παταγωδώς, καθώς δεν κατάφεραν να πετύχουν τη συμφωνία με τις ομάδες.

Γελούσαν με τους “χαζούς Αμερικανούς”

Σύμφωνα με τoν CEO της Liberty Media, τον Γκρεγκ Μαφέι, αυτό που κατάφερε ο Κάρεϊ αξίζει αναγνώρισης γιατί πέτυχε εκεί που οι προαναφερθείσες κορυφαίες φιγούρες του σπορ είχαν αποτύχει και επίσης γιατί σε αυτήν τη διαδικασία αντιμετώπισε βαθύ σκεπτικισμό και χλεύη: “Ο Μπέρνι Έκλεστον και ο Μαξ Μόσλι είχαν προσπαθήσει μετά την οικονομική κρίση του 2009 να φέρουν το cost cap και δεν τα κατάφεραν. Εμείς το κάναμε. Εμείς, οι 'χαζοί Αμερικανοί', τι ξέραμε για το σπορ; Είπαμε ότι θέλαμε να το κάνουμε και γελούσαν μαζί μας. Ο Τσέις (Κάρεϊ) τα κατάφερε και αξίζουν όλα τα εύσημα σε αυτόν και στην ομάδα του. Ο Τσέις έκανε σπουδαία δουλειά, αλλάζοντας τις συνθήκες και βάζοντας το σπορ στη σωστή κατεύθυνση και πάνω απ' όλα πετυχαίνοντας να υπογραφεί νέα Συνθήκη Ομόνοιας (Concorde Agreement) που να περιλαμβάνει cost cap”.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!