Mε δικούς της κινητήρες η Red Bull από τo 2022

Gazzetta team
Mε δικούς της κινητήρες η Red Bull από τo 2022
Η αυστριακή ομάδα θα τρέχει από το επόμενο πρωτάθλημα της Formula 1 με δικά της μοτέρ, μάλιστα ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου τμήματος κινητήρων που θα απασχολεί πάνω από 100 άτομα, πολλά από τα οποία θα προέρχονται από τους ανταγωνιστές της.

Μία νέα εποχή ξεκίνησε στις 15 Φεβρουαρίου για τη Red Bull, γιατί εκείνη την ημέρα ανακοινώθηκε επίσημα η λειτουργία του δικού της προγράμματος εξέλιξης και κατασκευής κινητήρων για τη Formula 1. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, «από τώρα και στο εξής θα πατήσουμε γκάζι». Μάλιστα τις επόμενες εβδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί και η μεγάλη αίθουσα στις εργοστασιακές εγκαταστάσεις της Red Bull στο Μίλτον Κέινς, η οποία θα φιλοξενεί το νέο τμήμα της ομάδας.

Το πάγωμα εξέλιξης των κινητήρων

Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί απόρροια της απόφασης που έλαβε η αρμόδια επιτροπή της Formula 1, να παγώσει από το 2022 η εξέλιξη των κινητήρων για τα αυτοκίνητα της Formula 1. Αυτό επιτρέπει στη Red Bull να συνεχίσει και του χρόνου με τους κινητήρες της Honda και να αναλάβει η ίδια την αναβάθμισή τους στα πλαίσια των κανονισμών μετά την αποχώρηση των Ιαπώνων από τη Formula 1 στα τέλη της σεζόν. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μάρκο, «το πάγωμα ήταν προϋπόθεση. Αλλιώς δεν θα είχαμε καν αγγίξει ένα τόσο φιλόδοξο εγχείρημα».

Ετσι, θα λειτουργούν εφέτος η Red Bull και ο προμηθευτής κινητήρων της, δηλαδή η Honda, παράλληλα. Οι Ιάπωνες θα αναβαθμίσουν τον υβριδικό κινητήρα για το 2021 σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και η Red Bull θα τον εξελίσσει με βάση τα δεδομένα της επόμενης χρονιάς.

Πάνω από 100 προσλήψεις

Οι Αυστριακοί σχεδιάζουν να έχουν προσλάβει μέχρι τα τέλη του 2021 γύρω στους 100 συνεργάτες για το τμήμα κινητήρων. «Θα κρατήσουμε ορισμένους από τους ανθρώπους της Honda, κατά τα άλλα είναι συνηθισμένο στον κλάδο μας να παίρνεις και άτομα από τον ανταγωνισμό», δήλωσε ο Μάρκο, καθώς φημολογείται ότι γίνονται ήδη παρασκηνιακές συζητήσεις με ικανούς τεχνικούς των ομάδων της Mercedes, της Renault και της Ferrari.

O Xέλμουτ Μάρκο.

Το νέο εγχείρημα της Red Bull θα έχει χρονικό ορίζοντα τριών έως πέντε ετών. Όπως εξήγησε ο σύμβουλος της Red Bull, «εξαρτάται πότε θα καθορίσει η FIA τις νέες προδιαγραφές κινητήρων και αν τις μεταθέσει ενδεχομένως για νωρίτερα. Δηλαδή ακόμη και πριν το 2025. Είμαστε ανοιχτοί απέναντι σε συνεργάτες, όμως δεν έχουμε ακόμη κανέναν. Ακόμη όμως και χωρίς συνεργάτη θέλουμε να είμαστε σε θέση, να κατασκευάσουμε οι ίδιοι έναν εντελώς νέο κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση θα ονομαζόταν το αυτοκίνητο Red Bull – Red Bull. Είναι σημαντικό λόγω της υποχρέωσης χρήσης πολλών κοινών μερών να μην υπάρχουν μεγάλες ανισότητες μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων. Είκοσι ίπποι διαφορά θα ήταν εντός πλαισίου, ωστόσο δεν επιτρέπεται να συμβεί, να είναι και πάλι ένα μοτέρ τόσο ανώτερο, όπως αυτό της Mercedes από την εφαρμογή των υβριδικών προδιαγραφών από το 2014 και μετά».

Θα ψάξει για πελάτες

Η Red Bull θα μπορούσε να εφοδιάζει με νέους κινητήρες και άλλες ομάδες, ώστε να καλύψει και ένα μέρος του επιπρόσθετου κόστους εξέλιξής τους. Αυτή τη στιγμή πληρώνουν οι ομάδες πελάτες μεταξύ 10 και 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο στους εργοστασιακούς προμηθευτές κινητήρων τους. Μάλιστα ο Μάρκο εκτιμά πάντως, ότι τελικά ενδέχεται να τους κοστίσει η νέα τους δραστηριότητα μόνον λίγο ακριβότερα από ό,τι πληρώνουν σήμερα για την προμήθεια κινητήρων από άλλους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!