50 χρόνια από τον θάνατο του Γιόχεν Ριντ στη Μόντσα (vid)

Gazzetta team
50 χρόνια από τον θάνατο του Γιόχεν Ριντ στη Μόντσα (vid)
Στις 5 Σεπτεμβρίου 2020 συμπληρώθηκαν 50 χρόνια από τον τραγικό θάνατο Γιόχεν Ριντ στην πίστα της Μόντσα, του μόνου πιλότου της Formula 1 ο οποίος στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής μετά τον θάνατό του.

Η 5η Σεπτεμβρίου του 1970 αποτελεί μία μαύρη σελίδα στην ιστορία της Formula 1, γιατί τότε έχασε τη ζωή του στην πίστα της Μόντσα ένας εμβληματικός πιλότος του αθλήματος, ο Γιόχεν Ριντ. Ο άτυχος οδηγός είχε τόσο μεγάλο προβάδισμα εκείνη τη χρονιά στο πρωτάθλημα της Formula 1, ώστε στο τέλος της σεζόν στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής παρά τον πρόωρο θάνατό του στην ιταλική πίστα.

Tο 2020 αποτελεί στην Αυστρία έτος μνήμης του Γιόχεν Ριντ.

Ο διάσημος οδηγός είχε γεννηθεί το 1942 στη Γερμανία, έμεινε όμως νωρίς ορφανός όταν σκοτώθηκαν οι γονείς του το 1943 σε βομβαρδισμό της πόλης του Αμβούργου, οπότε μεγάλωσε με τον παππού και τη γιαγιά του στην Αυστρία. O ίδιος διατήρησε τη γερμανική του υπηκοότητα λόγω επιθυμίας του παππού του, ωστόσο είχε δηλώσει ότι νιώθει περισσότερο Αυστριακός.

Το τραγικό δυστύχημα συνέβη το μεσημέρι της ηλιόλουστης 5ης Σεπτεμβρίου του 1970 στα δοκιμαστικά του Γκραν Πρι Ιταλίας, όταν βγήκε η Lotus του Ριντ εκτός πίστας στη στροφή Parabolica και χτύπησε με την ορμή 280 χλμ./ώρα στις πλευρικές μπαριέρες. Ο Αυστριακός δεν πρέπει να είχε δεθεί σωστά, οπότε το τιμόνι και το κόκπιτ διέλυσαν στην κυριολεξία τον θώρακα και διάφορα άλλα ζωτικά όργανα του πρωταθλητή, που υπέκυψε ακαριαία στους τραυματισμούς του.

Η σύζυγος του Ριντ, Νίνα, είχε ανέκαθεν ένα κακό προαίσθημα για τον άνδρα της και είχε αποκαλύψει σε ένα γυναικείο περιοδικό, ότι αγόραζε συνεχώς μαύρα φορέματα εκτιμώντας υποσυνείδητα ότι κάποτε θα της χρειαστούν.

Ωστόσο και ο ίδιος ο Ριντ ανησυχούσε εξαιτίας της κατασκευής της Lotus του και είχε στείλει στις 9 Μαΐου 1969 επιστολή στον ιδιοκτήτη της ομάδας, Κόλιν Τσάπμαν όπου έγραφε μεταξύ άλλων τα εξής: «Είμαι ανήσυχος. Πρέπει να ενισχύσουμε συγκεκριμένα μέρη. Αν θέλεις να εξοικονομήσεις οπωσδήποτε βάρος, τότε μπορώ να χάσω εγώ μερικά κιλά».

To τραγικό δυστύχημα στη Μόντσα.

Ο Τσάπμαν είχε απαντήσει λέγοντας ότι «το καλύτερο για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι όταν διαλύεται μετά τη νίκη σε όλα τα κομμάτια του», θέλοντας έτσι να δείξει ότι επιμένει στην στρατηγική της εξοικονόμησης βάρους με κάθε τρόπο. Η Lotus 72 ήταν το πρώτο μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1 με αεροδυναμικό σχήμα σφήνας και ο Ριντ είχε κατακτήσει με αυτήν πέντε φορές τη νίκη στο Γκραν Πρι της Μόντσας.

H Lotus 72.

Ο Αυστριακός έδειχνε ανίκητος, ωστόσο σκεφτόταν να αποσυρθεί από τη Formula 1 εξαιτίας της ανασφάλειας που ένιωθε και να ασχοληθεί με την ομάδα της Formula 2, που είχε δημιουργήσει με τον φίλο του Μπέρνι Εκλεστον. Μάλιστα προόριζε για οδηγούς τον Εμερσον Φιτιπάλντι και τον σημερινό σύμβουλο της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο.

Eξω από την πίστα Red Bull – Ring στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας υπάρχει προτομή του Ριντ, ενώ στο τούνελ που οδηγεί στα πιτ κρέμονται επτά πορτραίτα του αδικοχαμένου πρωταθλητή.

H προτομή του Ριντ έξω από την πίστα Red Bull - Ring.

Πιέζοντας κάθε μία από αυτές τις φωτογραφίες ακούς κάποιο σύντομο σχόλιο με τη φωνή του ίδιου του πιλότου. Ένα από αυτά αποκαλύπτει με ανατριχιαστικό τρόπο και το κακό προαίσθημα που είχε για το τέλος του, καθώς αναφέρει ότι «γνωρίζω ότι είμαι ένας καλός οδηγός αγώνων. Εχω μεγάλη εμπιστοσύνη στις ικανότητές μου. Δεν θα έλεγα όμως ποτέ το ίδιο για το αυτοκίνητό μου. Εκεί έχω αμφιβολίες».

Αθάνατος!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!