Οδηγούμε το νέο Citroen C3 και... χαλαρώνουμε (pics & vid)

Gazzetta team
Οδηγούμε το νέο Citroen C3 και... χαλαρώνουμε (pics & vid)
Μετά από τρία μεστά χρόνια παρουσίας στην αγορά, ήρθε η ώρα του φρεσκαρίσματος για το Citroen C3. Ευτυχώς, χωρίς να αλλοιώσει το μοναδικό του χαρακτήρα.

Πεντάθυρο hatchback, crossover ή SUV; Λογική η απορία, στην πρώτη επαφή με την πολύ ξεχωριστή και ιδιαίτερη αισθητική προσέγγιση της Citroen στο θέμα «συμπαγές αυτοκίνητο κατηγορίας Β».

Το C3 είναι όλα τα παραπάνω σε άριστα συνδυασμένες δόσεις, ένα αυτοκίνητο με μοναδικό χαρακτήρα που ήρθε να αποτελέσει την απτή εκδοχή της αλλαγής πλεύσης της γαλλικής μάρκας. Η οποία συνίσταται στην κατασκευή των πιο άνετων μοντέλων που μπορείς να αγοράσεις σε κάθε κατηγορία, ακριβώς όπως και στο ένδοξο παρελθόν της.

Επιτυχία με το καλημέρα

Παρά τον πολύ εστιασμένο χαρακτήρα του, το C3 άρεσε και έγινε εμπορική επιτυχία τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Το μοντέλο δεν λείπει από το top 10 των κορυφαίων σε ταξινομήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας, χωρίς μάλιστα σημάδια κόπωσης σε μια κατηγορία με τεράστιο ενδιαφέρον και ανταγωνισμό.

Το μεγάλο ατού της Citroen και του C3 στην κατηγορία έγκειται στο γεγονός ότι ακολουθεί το δικό του δρόμο, ξεκάθαρα αυτόν της κορυφαίας άνεσης, χωρίς να ψάχνει εναγωνίως κοινό με λίγο από όλα χαρακτήρα. Η αισθητική του είναι αντικειμενικά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ενώ η απαράμιλλη άνεση που προσφέρει ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη σε ένα μέσο μεταφοράς, που υπόκειται την καθημερινή βάσανο των σαν βομβαρδισμένων αστικών δρόμων.

Βελτιωμένο αλλά απόλυτα πιστό

Ευτυχώς οι ελάχιστες αισθητικές και λειτουργικές βελτιώσεις που δέχτηκε από το Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους (στη χώρα μας) το Citroen C3, δεν αλλοίωσαν καθόλου το χαρακτήρα του. Αντίθετα τον ενέτειναν.

Τα χαρακτηριστικά καθίσματα – πολυθρόνες έχουν βελτιωθεί όσον αφορά τη στήριξη και το αφρώδες υλικό τους, νέα Airbump και σχέδια ζαντών έχουν προστεθεί, ενώ 12 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα, στο στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό, μαζί με προηγμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας.

Το νεανικά γενναιόδωρο σχήμα του Citroen C3 επιτρέπει -σε αντίθεση με πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού- την υιοθέτηση μεγάλων σε μέγεθος γυάλινων επιφανειών με παρεπόμενη εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Στοιχείο πολύ σημαντικό, ειδικά στις δύσκολες αστικές μετακινήσεις με πλήθος ελιγμών και σταθμεύσεων να απαιτούνται συνεχώς. Φυσικά δεν λείπουν και οι ευκολίες των αισθητήρων στάθμευσης ή της κάμερας, ωστόσο η καλή ορατότητα δεν είναι μόνο ζήτημα ευκολίας και πρακτικότητας, αλλά και ευχάριστης οδήγησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος, αυτόν της εξαιρετικής εργονομίας, αίσθησης και πρακτικότητας, κινείται ο ευανάγνωστος και με μεγάλες ενδείξεις αναλογικός πίνακας οργάνων και η πανεύκολη στο χειρισμό της ψηφιακή οθόνη αφής 7'' του συστήματος multimedia, από την οποία ρυθμίζεται και το σύστημα κλιματισμού -εκτός των άλλων. Μόνη παραφωνία στο εσωτερικό αποτελούν οι ρηχές και σε δυσπρόσιτη θέση θήκες ποτηριών η μπουκαλιών, εμπρός από τον επιλογέα των ταχυτήτων.

Η αφαιρετική σχεδίαση συμβάλλει στη δημιουργία ενός ιδιαίτερα ευχάριστου εσωτερικού και η αίσθηση αυτή εντείνεται από νέας σχεδίασης διακοσμητικά ένθετα στο ανανεωμένο C3. H ευρυχωρία είναι υποδειγματική για την κατηγορία -όπως επίσης και η ευκολία εισόδου/εξόδου που πολλές φορές παραβλέπουμε. Ακόμα και πέντε ενήλικες θα μετακινηθούν χωρίς πρόβλημα με το Citroen C3, ενώ ο χώρος αποσκευών με το κανονικό σχήμα έχει όγκο αρκετά άνω του μέσου όρου, 300 λίτρα.

Από θέση χαλάρωσης

Ο lay back χαρακτήρας του ανανεωμένου Citroen C3 υποστηρίζεται εξαιρετικά από τον βασικό κινητήρα των 1.2 λίτρων, ο οποίος με ατμοσφαιρική τροφοδοσία αποδίδει 83 ίππους ισχύος και 118 Nm ροπής, στις 2.750 σ.α.λ. Πασιφανώς -και παρότι το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.050 κιλά- το μοτέρ ικανοποιεί τις βασικές ανάγκες οδήγησης και όχι τις σπορ αναζητήσεις σε ορεινές διαδρομές. Την επίτευξη άλλωστε δυναμικών επιδόσεων δεν υποστηρίζει ούτε το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Λειτουργικά το μοτέρ είναι πολύ ελαστικό, με επαρκή ισχύ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας. Η πίεσή του άνω των 5.000 σ.α.λ. δεν έχει κανένα νόημα και θα αυξήσει μόνο το θόρυβο. Ο οποίος, συνολικά, είναι χαμηλός τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στο ταξίδι. Χάρη στα πολύ καλά χαρακτηριστικά απόδοσης και στο χαμηλό βάρος του C3, το μικρό μοτέρ αρκείται σε μόλις 5,9 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, με μικτή χρήση πόλης, αυτοκινητοδρόμου και επαρχιακών οδών.

Εστιασμένο στην άνετη μετακίνηση είναι και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο απαιτεί ελάχιστη δύναμη. Ταιριάζει δε απόλυτα με την ιδιαίτερα μαλακή ανάρτηση, η οποία αποτελεί ευλογία στην αστική μετακίνηση. Χάρη στη σωστή γεωμετρία και το μικρό βάρος, το αυτοκίνητο έχει μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, δεν γέρνει ιδιαίτερα σε σβέλτη κίνηση και ταυτόχρονα είναι πολύ ευέλικτο. Τα φρένα, τέλος, είναι απόλυτα επαρκή και με σωστή αίσθηση.

Άνετο και ως αγορά

Το ανανεωμένο Citroen C3 σου φτιάχνει τη μέρα, τόσο οδηγικά όσο και αισθητικά. Μπορεί επίσης να προσαρμοστεί απόλυτα στις απαιτήσεις του οδηγού του, χάρη στους 97 συνδυασμούς εξατομίκευσης. Στην έκδοση Shine και με τη διχρωμία, όπως αυτή του αυτοκινήτου της δοκιμής, ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος και το κόστος απόλυτα λογικό, στα 14.900 ευρώ. Με τον ίδιο κινητήρα και βασικό επίπεδο εξοπλισμού οι τιμές ξεκινούν από τις 13.500 ευρώ. Πολύ λογικό κόστος, για ένα μοντέλο με μεγάλο εύρος χρήσεων, που εύκολα μπορεί να παίξει το διττό ρόλο του καθημερινού μέσου μετακίνησης, αλλά και του οικογενειακού.

Υπάρχουν τέλος αρκετές ακόμα επιλογές σε επίπεδο μηχανικών μερών, όπως με turbo κινητήρα βενζίνης 110 ίππων και συνδυασμό χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων, αλλά και diesel 1.5 λίτρων 100 ίππων με κορυφαία οικονομία και μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!