Honda CR-V Hybrid AWD: Πληθωρική επιλογή

Γιώργος Βαρίνος
Honda CR-V Hybrid AWD: Πληθωρική επιλογή
Μεγάλο μήκος, μεγάλοι χώροι, κίνηση σε όλους τους τροχούς και... τρεις κινητήρες, συνθέτουν την πρόταση της Honda στα μεσαία υβριδικά SUV.

Το νέο υβριδικό CR-V, που καλύπτει το κενό της παλαιότερης έκδοσης με τον diesel κινητήρα των 1.6 λίτρων, υπόσχεται σημαντική οικονομία και μειωμένους ρύπους σε σχέση με το μέγεθος και τις επιδόσεις του. Η σύγχρονη τεχνολογία δεν λείπει -αντίθετα παρέχεται σε χορταστικές ποσότητες- και γενικά το αυτοκίνητο σε πρώτη ανάγνωση διαθέτει πολλά, με στόχο να προσφέρει ακόμα περισσότερα. Κλασικό CR-V ως προς το δέμας, είναι ογκώδες και αρκετά επιβλητικό, όπως ορίζουν οι διαστάσεις των 4,6 μέτρων του μήκους, των 1.85 του πλάτους και των 1,689 του ύψους. Μεγάλη είναι και η απόσταση από το έδαφος, που φτάνει στα 19,2 εκατοστά.

Όπως μας έχει συνηθίσει η Honda στα οικογενειακά της μοντέλα, το CR-V αποτελεί τη χαρά του οικογενειάρχη. Το ελάχιστα μειωμένο σε διαστάσεις πορτ μπαγκάζ στην υβριδική εκδοχή έχει και πάλι μεγάλο όγκο 497 λίτρων, με εξαιρετική διαμόρφωση. Στις θέσεις των επιβατών, πέντε θα βολευτούν με περισσή άνεση και θα απολαύσουν μετακινήσεις με τις λιγότερες δυνατές οχλήσεις. Ο θόρυβος από τα μηχανικά μέρη είναι ελάχιστος, αυτός μάλιστα από τον κινητήρα υπόκειται και σε ψηφιακή “ακύρωση”, μέσω του συστήματος Active Noise Cancellation, δηλαδή συχνοτήτων που παράγονται αυτόματα από τα ηχεία του αυτοκινήτου. Η άνεση από την ανάρτηση είναι εξαιρετική, ο εξοπλισμός πλούσιος, η ορατότητα απρόσκοπτη, η εργονομία πολύ καλή, οι πρακτικές θήκες επαρκείς και η ευχέρεια εισόδου και εξόδου από το αυτοκίνητο παραδειγματικά προσεγμένη.

Το ζήτημα ωστόσο που θα μας απασχολήσει περισσότερο στην περίπτωση του τετρακίνητου, υβριδικού Honda CR-V, είναι η απόδοση των μηχανικών μερών και κυρίως η οικονομία που αυτά εξασφαλίζουν. Κατ' αρχάς βγάζουμε το καπέλο στη Honda για το πρωτότυπο σκεπτικό γύρω από τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος. Αυτό απαρτίζεται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 2.0 λίτρων που λειτουργεί με βάση την αρχή Atkinson και δύο ηλεκτρικούς, με τον μεγαλύτερο εξ' αυτών να είναι επιφορτισμένος με την παροχή ισχύος στους τροχούς και τον άλλον να λειτουργεί ως γεννήτρια και μίζα ταυτόχρονα. Οι τρεις κινητήρες παρέχουν υπηρεσίες διαμέσου ενός πρωτοποριακού αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης μετάδοσης, το οποίο, όπως υποστηρίζει η Honda, είναι πιο συμπαγές από οποιοδήποτε άλλον συμβατικό ή πλανητικό e-CVT στην κατηγορία των υβριδικών αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη μετάδοση των κραδασμών και των θορύβων.

Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγει ο μικρότερος ηλεκτρικός κινητήρας/γεννήτρια, αποθηκεύεται σε μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών. Ενέργεια παράγεται επίσης και τα κατά το φρενάρισμα. Τη λειτουργία όλων των παραπάνω συστημάτων φροντίζει να συντονίζει μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα μεγάλη υπολογιστικής ισχύος. Παρότι η επιμέρους απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 145 ίπποι και του ηλεκτρικού κίνησης 184, η συνδυασμένη ισχύς που φτάνει στους τροχούς είναι 184 ίπποι και η ροπή 315 Nm. Διόλου άσχημα για το μεγάλο αμάξωμα των 1.700 περίπου κιλών, όπως αποδεικνύει άλλωστε και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δλ. Από την άλλη πλευρά η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!