O θαυμαστός κόσμος του Opel Corsa 1.5 Diesel

Gazzetta team
O θαυμαστός κόσμος του Opel Corsa 1.5 Diesel
Το νέο Opel Corsa τραβάει μια χοντρή διαχωριστική γραμμή με το παρελθόν και, όντας πλήρως ανασχεδιασμένο, δεν κουβαλάει πλέον μαζί του τίποτα από το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.

Όταν μιλάμε για το Opel Corsa μιλάμε για ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ελληνικής αγοράς –και όχι μόνον- την τελευταία 15ετία. Το γερμανικό σουπερμίνι θριάμβευσε στις πωλήσεις και έγινε σύντροφος πλήθους αγοραστών, με όπλο τη φιλικότητα προς τον οδηγό, την πρακτικότητα και την οικονομία. Η πιο σύγχρονη γενιά του μοντέλου, η 6η, έρχεται να κατακτήσει ξανά την αγορά, αλλά με νέα όπλα, που παρέχονται πλέον από τη φαρέτρα του ομίλου της PSA. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform), όπως και το «ξαδερφάκι» του, το νέο Peugeot 208, και αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή στη φιλοσοφία του.

Αθλητικό αμάξωμα και φρέσκο εσωτερικό

Σχεδιαστικά, το Corsa F (F είναι το 6ο γράμμα του αγγλικού αλφαβήτου και δηλώνει την 6η γενιά του μοντέλου) δείχνει αμέσως πιο επιθετικό. Σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος (40 mm και 18 mm αντίστοιχα) αλλά ταυτόχρονα έχει χαμηλώσει κατά 48 mm. Σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του καπό έχουμε ένα πιο «μυώδες» αυτοκίνητο, που ταυτόχρονα κερδίζει και σε αεροδυναμική. Το μακρύ (4,06 μ.) και χαμηλό αμάξωμα, που έχει και λίγο από χαρακτήρα κουπέ, είναι σαφώς φρέσκο και ελκυστικό.

Το μεγαλύτερο κέρδος όμως από τη χρήση της πλατφόρμας CMP είναι η αυξημένη ακαμψία με παράλληλη μείωση του βάρους. Οι προσπάθειες της Opel σε αυτόν τομέα είναι αξιοσημείωτες, καθώς «κόβοντας» κιλά από αρκετά σημεία του αυτοκινήτου κατάφερε το Corsa στη βασική του έκδοση να ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1 τόνο (980 κιλά), πράγμα που δεν συναντάμε συχνά ακόμα και στα μικρά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η φρεσκάδα μπήκε και στο εσωτερικό του νέου Corsa. Σύγχρονος σχεδιασμός, καλής ποιότητας υλικά και πολύ καλή συναρμογή συνθέτουν την εικόνα. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής των που περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες συνδεσιμότητας, όπως επίσης Android Auto και Apple CarPlay.

Αν έχει ο οδηγός εμπειρία από προηγούμενες γενιές του Corsa θα αντιληφθεί αμέσως τη διαφορά. Κάθεται σαφώς χαμηλότερα, με το σχεδιασμό να είναι περισσότερο οδγηγοκεντρικός. Πολύ άνετα κάθεται και ο συνεπιβάτης, όμως για τους πίσω η άνεση εξαρτάται σε ένα σημαντικό βαθμό από το ύψος των μπροστινών. Αφού ξεπεράσουν το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω πορτών και πάρουν θέση, ο χώρος για τα πόδια τους είναι από καλός έως επαρκής, εκτός αν οι εμπρός είναι αρκετά ψηλοί (άνω του μέσου όρου). Ο χώρος για τις αποσκευές ωστόσο έχει μεγαλώσει στα 309 λίτρα και βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

«Λιονταρίσια» καρδιά

Το ταίριασμα του νέου Corsa με τον 1,5 λίτρων τετρακύλινδρο ντίζελ BlueHDi της PSA (με την έγχυση ουρίας AdBlue) αποδεικνύεται απόλυτα επιτυχημένο. Οι 102 ίπποι του κινητήρα δίνουν ζωντάνια στο μικρό Opel χωρίς να ζητούν πολύ καύσιμο σε αντάλλαγμα. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα) και ο τρόπος λειτουργίας του αρκετά πολιτισμένος. Ανάμεσα στις 1500 και στις 4000 σ.α.λ. η δύναμη είναι άφθονη, ενώ πιο ψηλά η αύξηση του θορύβου δεν συνδυάζεται με αντίστοιχα δυνατό τράβηγμα.

Δεν υπάρχει λόγος όμως να πάει κάποιος πιο ψηλά το στροφόμετρο. Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές του λεβιέ είναι εκεί για να επιλέξει ο οδηγός απροβλημάτιστα την ιδανική σχέση που θα κρατήσει το μοτέρ στη βέλτιστη περιοχή των στροφών. Το κιβώτιο είναι σχετικά μακρύ, ιδιαίτερα η 6η σχέση ουσιαστικά δεν χρησιμοποιείται πουθενά πλην αυτοκινητόδρομου, αυτό όμως έχει μόνο οφέλη (στην οικονομία) και όχι επίδραση στις επιταχύνσεις.

Μιλώντας για οικονομία, εκεί είναι που αριστεύει o συγκεκριμένος κινητήρας. Στη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή ανέβηκε πάνω από τα 5 l/100 km μόνο όταν το Corsa βρέθηκε σε αθηναϊκό μποτιλιάρισμα κάποιο απόγευμα που οι δρόμοι του κέντρου ήταν κλειστοί λόγω πορείας. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα νούμερα ήταν χαμηλότερα και όταν το αυτοκίνητο επιστράφηκε στην Opel ο υπολογιστής ταξιδιού έγραφε 4,8 l/100 km. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το 800 χιλιόμετρα αυτονομίας είναι απόλυτα ρεαλιστικά με το σαραντάλιτρο ρεζερβουάρ καυσίμου.

Ο οδηγός στο επίκεντρο

Γράψαμε παραπάνω για «οδηγοκεντρική» θέση οδήγησης και η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Για άλλη μία φορά θα αναφερθούμε στην CMP πλατφόρμα και το χαρακτήρα που διαμορφώνει στο Corsa. Με την ανάρτηση να είναι πιο σφιχτή και το αυτοκίνητο πιο κοντά στην επιφάνεια του δρόμου, τα οδηγικά χαρακτηριστικά κρίνονται εξαιρετικά.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, η συμπεριφορά ουδέτερη και οι κινήσεις του αμαξώματος απολύτως ελεγχόμενες. Το τιμόνι είναι όσο γρήγορο το θέλεις, τα φρένα απροβλημάτιστα και το Corsa δεν έχει κανένα πρόβλημα να το «κυνηγήσεις» από στροφή σε στροφή στον επαρχιακό. Στην έκδοση GS line της δοκιμής μας, που έχει λίγο σκληρότερα ελατήρια, ο χαρακτήρας αυτός είναι ακόμα περισσότερο τονισμένος. Οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται βέβαια λίγο παραπάνω αισθητές αλλά σε καμία περίπτωση ενοχλητικές.

Το νέο Opel Corsa είναι αντίστοιχα απολαυστικό και στο ταξίδι. Παραμένει ακλόνητο όσα χιλιόμετρα κι αν δείχνει το κοντέρ, ενώ είναι αρκετά άνετο για να καλύπτει τις αποστάσεις με τον οδηγό και τους επιβάτες να βγαίνουν ατσαλάκωτοι. Ιδιαίτερα το χαμηλό επίπεδο θορύβου σε όλες τις ταχύτητες αξίζει ξεχωριστής μνείας. Άλλος ένας σύμμαχος του οδηγού είναι τα συστήματα ασφάλειας που συνοδεύουν το Corsa ήδη από τη βασική του έκδοση (Lane Keep Assist, Forward Collision Alert, Automatic Emergency Braking, Cruise Control κ.α.). Οι ντίζελ εκδόσεις ξεκινούν από τις 16.000 ευρώ με την κορυφαία GS line της δοκιμής να φτάνει στα 17.360 ευρώ.

Ο κόσμος του νέου Opel Corsa είναι όντως θαυμαστός. Το μοντέλο της 6ης γενιάς αφήνει πίσω του μια μακρά παράδοση για να χαράξει μια καινούρια πορεία. Βελτιωμένο παντού, με τα πλεονεκτήματα να υπερτερούν κατά πολύ των μειονεκτημάτων, είναι έτοιμο να κατακτήσει όποιον καθίσει μέσα σε αυτό. Είτε πίσω από το τιμόνι είτε σε κάποια άλλη θέση.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!