Mitsubishi Outlander PHEV: Μεγαθήριο τεχνολογίας και οικονομίας

Mitsubishi Outlander PHEV: Μεγαθήριο τεχνολογίας και οικονομίας
Άξιος συνεχιστής της «υβριδικής» παράδοσης της Mitsubishi, το ανανεωμένο Outlander έφτασε και στην Ελλάδα.

Η Mitsubishi έχει επενδύσει πολύ στην υβριδική τεχνολογία και το Outlander είναι η κατεξοχήν πλατφόρμα επίδειξης των Ιαπώνων. Από το 2012 που παρουσιάστηκε το πρώτο Outlander PHEV, το ιαπωνικό plug-in υβριδικό SUV άνοιξε ένα δρόμο και κατέκτησε τις αγορές, σημειώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεων, κυρίως στην Ευρώπη. Οι αριθμοί δεν κάνουν λάθος: από το 2015 έως το 2018 μόνο στη Γηραιά Ήπειρο πουλήθηκαν 120.000 μονάδες ενώ παγκοσμίως το νούμερο έφτασε στις 200.000. Φυσιολογικά, η Mitsubishi το 2019 ανανέωσε το μοντέλο με στόχο να διατηρηθεί στην κορυφή.

Ας ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά.

Τι κάνει το Mitsubishi Outlander PHEV να ξεχωρίζει από τα άλλα SUV; Μα φυσικά το υβριδικό σύστημα κίνησης. Πρόκειται για ένα σχετικά πολύπλοκο και τεχνολογικά προηγμένο σύστημα, που περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα απόδοσης 82 ίππων και έναν στον πίσω άξονα απόδοσης 95 ίππων) έναν 2,4 λίτρων MIVEC τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 135 ίππων (που δουλεύει στον κύκλο Atkinson) και μια συστοιχία μπαταριών 13,8 kWh. Τα αναβαθμισμένα σημεία σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι ο κινητήρας βενζίνης, που ανέβηκε από τα 2,0 στα 2,4 λίτρα, η αυξημένη ισχύς του πίσω ηλεκτροκινητήρα και η μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Αν και όντως ακούγεται περίπλοκο, στην πράξη δεν είναι. Το σύστημα είναι αρκετά «έξυπνο» και διαθέτει πολλές επιλογές έτσι ώστε να χρησιμοποιεί κάθε φορά το σωστό συνδυασμό. Όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη το Outlander κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό. Η μπαταρία δίνει κίνηση στους δύο ηλεκτροκινητήρες και η αυτονομία φτάνει στα 45 χιλιόμετρα θεωρητικά, που είναι κάπως λιγότερο στην πράξη, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης.
Αν ζητηθεί κάτι παραπάνω, ή αν έχει εξαντληθεί η μπαταρία, μπαίνει στο παιχνίδι ο βενζινοκινητήρας. Κι εδώ όμως δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος συνέργειας. Υπάρχει η σειριακή και η παράλληλη υβριδική λειτουργία. Στην πρώτη περίπτωση ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί σαν γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος, φορτίζοντας την μπαταρία, που συνεχίζει κανονικά να κινεί τους τροχούς μέσω των ηλεκτροκινητήρων. Στη δεύτερη περίπτωση (παράλληλη) ο βενζινοκινητήρας συμμετέχει στην κίνηση των εμπρός τροχών, ενώ μέρος της ροπής μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το σύστημα δουλεύει πολύ αποτελεσματικά και η εναλλαγή ανάμεσα στους διαφορετικούς τρόπους κίνησης είναι τόσο ομαλή που περνά ουσιαστικά απαρατήρητη.

Το εξελιγμένο επίπεδο αυτοματισμού δεν σημαίνει ότι ο οδηγός μένει αμέτοχος. Όσα περιγράφονται παραπάνω συμβαίνουν στη ρύθμιση Normal. Υπάρχουν και άλλες ρυθμίσεις με τις οποίες μπορεί να επιλεγεί να μη χρησιμοποιείται η μπαταρία κατά την κίνηση και να διατηρείται φορτισμένη για τις περιπτώσεις που χρειάζεται (π.χ. σε δρόμους αποκλειστικής κίνησης οχημάτων μηδενικών ρύπων) ή η μπαταρία να φορτίζεται συνεχώς από τον βενζινοκινητήρα. Επίσης, ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας όταν δεν πατάμε το γκάζι ρυθμίζεται σε 6 επίπεδα (Β0 έως Β5) από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Υπάρχουν επίσης τα προγράμματα Eco και Sport. Καθώς όπως είπαμε υπάρχουν ξεχωριστοί ηλεκτροκινητήρες στους δύο άξονες, το Outlander διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς (S-AWD). Για να βοηθηθεί στις εκτός δρόμου διαδρομές ο οδηγός έχει τη διάθεσή του τις λειτουργίες Snow και Lock, με τη δεύτερη να προσομοιάζει το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού.

Χρησιμοποιώντας όλες αυτές τις επιλογές και αν οι συνθήκες της καθημερινής μετακίνησης το επιτρέπουν, το Mitsubishi Outlander μπορεί να είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο που είχατε ποτέ. Αν οι καθημερινές σας διαδρομές δεν ξεπερνούν τα 35-40 χιλιόμετρα και έχετε τη δυνατότητα να φορτίζετε την μπαταρία καθημερινά (χρειάζεται 5-6 ώρες για πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα και πολύ λιγότερο σε ταχυφορτιστή) δεν θα χρειαστεί να μπείτε ποτέ σε πρατήριο καυσίμων και ο βενζινοκινητήρας θα παίρνει μπροστά μόνο κάθε περίπου 3 μήνες για να μην πάθει ζημιά το σύστημα ψεκασμού από τη μη χρήση.
Αλλά ακόμα κι αν δεν μπορείτε να το φορτίζετε τακτικά, το υβριδικό σύστημα βοηθάει το αυτοκίνητο να παραμένει οικονομικό. Η μπαταρία φορτίζεται όταν ρολάρετε ή όταν φρενάρετε και η ενέργεια αυτή επαναχρησιμοποιείται. Η Mitsubishi ανακοινώνει στον κύκλο WLTP μέση κατανάλωση 2 lt/100 km και 46 gr. CO2 ανά km. Στην πράξη, με συντηρητική οδήγηση μπορείτε να πετύχετε τιμές κάτω από τα 7 lt/ 100 km, που για ένα SUV 2,4 λίτρων που ζυγίζει σχεδόν 2 τόνους είναι εντυπωσιακές.
Το Outlander όμως είναι περισσότερα από το εντυπωσιακό του υβριδικό σύστημα. Είναι ένα επιβλητικό όχημα, που δεν περνάει απαρατήρητο. Η σχεδίασή του είναι..

Διαβάστε ολόκληρη τη δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!