Οpel Astra 1.5 D: Αλλαγές ουσίας

Gazzetta team
Οpel Astra 1.5 D: Αλλαγές ουσίας
Με ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό το Astra, περνά μια δεύτερη νεότητα και αναδεικνύεται σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο, αλλά και οικονομικότατο, μικρομεσαίο μοντέλο που καλύπτει άνετα τις ανάγκες μίας οικογένειας.

Το ανανεωμένο Opel Astra είναι εδώ, και παρότι χρειάζεται να επιστρατεύσει κάποιος την παρατηρητικότητά του για να εντοπίσει τις διαφορές στο εξωτερικό του αυτοκινήτου μετά το facelift, αν το ψάξουμε λίγο περισσότερο θα δούμε ότι οι αλλαγές είναι μεγάλες και σημαντικές.

To πίσω μέρος του ανανεωμένου Astra.

Αυτό που ανανεώθηκε ήταν φυσικά ολόκληρη η γκάμα των κινητήρων. Καινούριες μονάδες βενζίνης και πετρελαίου κινούν πλέον το πετυχημένο μοντέλο, μονάδες που έχουν εξελιχθεί από την ίδια την Opel και για πρώτη φορά (ίσως και τελευταία;) τοποθετούνται στο Astra. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έπαιρνε κίνηση από τον 3κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων, στην έκδοση που αποδίδει 122 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, διαθέτει τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμό AdBlue.

Ήσυχος, δυνατός και οικονομικός κινητήρας

Oι οπτικές διαφορές είναι μικρές σε σχέση με το απερχόμενο Astra.

Όταν ακούς για 3κύλινδο μοτέρ, και μάλιστα diesel, η σκέψη σου αυτόματα πάει σε πράγματα όπως ο θόρυβος και οι κραδασμοί. Αν βρίσκεσαι δίπλα από το αυτοκίνητο την ώρα που δουλεύει δεν... πείθεσαι. Όταν είσαι μέσα στο Astra, όμως, διαπιστώνεις την καλή δουλειά των μηχανικών της Opel στην ηχομόνωση. Ο θόρυβος δεν εξαφανίζεται, φυσικά, αλλά φτάνει στα αφτιά των επιβατών ως επιβεβαίωση ότι ο κινητήρας είναι παρών και λειτουργεί παρά ως ενόχληση. Πρόκειται όμως για έναν εντυπωσιακό κινητήρα. Πατώντας το γκάζι ο οδηγός τον νιώθει να «τραβάει» δυνατά και χωρίς δισταγμούς και να φτάνει σχετικά εύκολα στις 5.000 σ.α.λ. που βρίσκεται ο κόφτης. Η απόδοση στις μεσαίες στροφές, που είναι το ωφέλιμο εύρος των πετρελαιοκινητήρων έτσι κι αλλιώς, δεν έχει να ζηλέψει από κανέναν κινητήρα του ανταγωνισμού σε αυτήν την κατηγορία κυβισμού και χάνει μόνο από 2λιτρα (και πάνω) μοτέρ.

Bελτιωμένη ευρυχωρία στον θάλαμο επιβατών.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή όμως είναι η οικονομία. Η δοκιμή αυτή κατά κάποιο τρόπο ήταν χωρισμένη σε δύο μέρη: τις πρώτες ημέρες η οδήγηση γινόταν σε χαλαρό ρυθμό και σε δρόμους χωρίς ιδιαίτερη κίνηση. Τις επόμενες ημέρες το προφίλ άλλαξε με διαδρομές μέσα στην πόλη με αρκετή κίνηση ή σε πιο ανοιχτούς δρόμους αλλά με το γκάζι στο πάτωμα σε κάθε ευκαιρία. Τις πρώτες μέρες ο μετρητής κατανάλωσης του αυτοκινήτου έδειχνε τιμές γύρω στα 4,5 l/100 km. Στις πιο... άγριες συνθήκες ξεπέρασε λίγο τα 6 l/100 km. Όταν το αυτοκίνητο επιστράφηκε, το trip computer έδειχνε μέση τιμή 5,8 l/100 km. Χωρίς πολλούς συμβιβασμούς το νούμερο αυτό θα μπορούσε να είναι πολύ χαμηλότερο.

Πάντα ελεγχόμενο

Στο δρόμο το ανανεωμένο Opel Astra συνεχίζει να είναι το Astra που ξέρουμε - αλλά ακόμα καλύτερο. Η γεωμετρία της ανάρτησης δεν έχει αλλάξει, έχουν αλλάξει όμως τα ελατήρια και τα αμορτισέρ. Το αποτέλεσμα είναι βελτιωμένη άνεση και σε συνδυασμό με τις νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης καλύτερος έλεγχος στις υψηλότερες ταχύτητες. Δεν είναι φυσικά σπορ ούτε ισχυρίζεται κάτι τέτοιο. Πρωταρχικός στόχος είναι η ευκολία και η άνεση οδηγού και επιβαινόντων και αυτό επιτυγχάνεται.

H αίσθηση οδήγησης είναι πολύ καλή.

Εξωτερικά, το Astra δεν άλλαξε πολύ. Οι αλλαγές αφορούν περισσότερο το εμπρός μέρος -τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα- και επίσης υπάρχει σκεπτικό ουσίας πίσω τους, με στόχο των σχεδιαστών της Opel να βελτιώσουν την αεροδυναμική του αμαξώματος. Αντίστοιχες αλλαγές έχουν γίνει και σε μη ορατά σημεία, όπως στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Στιβαρή λειτουργικότητα

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη 8 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα infotainment. Το σύστημα δουλεύει αρκετά καλά, είναι γρήγορα και φιλικό στο χρήστη, δίνοντάς του και πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, με την ύπαρξη Apple CarPlay και Android Auto.

To κόκπιτ του αναβαθμισμένου Opel Astra.

Μικρότερες αλλαγές έχουν γίνει και σε άλλα σημεία του ταμπλό, η συνολική εικόνα παραμένει αυτή της «στιβαρής λειτουργικότητας», με καλά υλικά και συναρμογή. Οι χώροι είναι άνετοι για τους εμπρός και πίσω επιβάτες και υπάρχουν 370 λίτρα αποθηκευτικού χώρου για τις αποσκευές τους, που ονομαστικά δεν είναι πολλά, ωστόσο με βολικό σχήμα και ευκολία στη φόρτωση δεν θα προβληματίσουν.

To πορτ-μπαγκάζε έχει 370 λίτρα χωρητικότητα.

Η έκδοση Elegance της δοκιμής μας, με τον 1500άρη ντίζελ και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από 21.700 ευρώ και δεν λείπει σχεδόν τίποτα από εξοπλισμό. Με δυνατό χαρτί τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα του, το ανανεωμένο Opel Astra, που προέρχεται από την προ PSA εποχή της μάρκας, παίρνει μια βαθιά ανάσα ζωής. Είναι ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο αυτοκίνητο, που δεν θα ζητήσει πολλά και θα επιστρέψει περισσότερα.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!