Δοκιμάζουμε το αυτόματο Hyundai i20 (pics) 

Πέτρος Σηφαλάκης
Δοκιμάζουμε το αυτόματο Hyundai i20 (pics) 
Το Hyundai i20 με το αυτόματο σαζμάν επτά σχέσεων και με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου και τους 100 ίππους κάνει τις μετακινήσεις στην πόλη ευχάριστες σαν παιχνίδι!

Από την ημέρα που παρουσιάστηκε η σημερινή γενιά του Hyundai i20, έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των supermini. Πρόκειται για ένα μοντέλο που γνωρίζουμε καλά στην ελληνική αγορά, διακρίνεται για το πολύπλευρο ταλέντο του και διατίθεται σε μία ικανοποητικότατη γκάμα κινητήρων με ισχύ από 75 έως 120 ίππους! Το gazzetta είχε την ευκαιρία να οδηγήσει την έκδοση με τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου, που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπή στρέψης. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων 7-DCT, το οποίο σχηματίζει μαζί με το προαναφερόμενο μοτέρ ένα ιδιαίτερα ελκυστικό «πακέτο».

Τρικύλινδρος κινητήρας χαμηλών τόνων

Τα θετικά ξεκίνησαν από τη στιγμή που βάλαμε μπρος το τρικύλινδρο σύνολο. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του προστίθεται στα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματά του και δεν φέρνει φασαρία στην καμπίνα των επιβατών, όπως γίνεται με αρκετά τρικύλινδρα χιλιάρια μοτέρ του ανταγωνισμού. Τα αστικά δρομολόγια εκτελούνται άνετα και οικονομικά, με αποτέλεσμα να εκτιμάς το i20 με κάθε επιπλέον χιλιόμετρο ολοένα και περισσότερο. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι η Hyundai κάνει λόγο για κατανάλωση της τάξεως των 5,5 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα και ότι εμείς πετύχαμε 6,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές και όχι εργαστηριακές συνθήκες. Στην περίπτωση ενός ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο μπορείτε να υπολογίσετε ακόμη και κάτω από 6,0 λίτρα χάρη στην έβδομη ταχύτητα του κιβωτίου που κρατά το ρυθμό περιστροφής του μοτέρ σε χαμηλό επίπεδο.

Ενας «χιλιάρης» με ψυχή!

Το σημαντικότερο της υπόθεσης βρίσκεται ωστόσο στον τρόπο που καλύπτονται όλα αυτά τα χιλιόμετρα. Το i20 με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα και το αυτόματο σασμάν έχει δύναμη παντού και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις. Ο κινητήρας «ξυπνάει» από τις 1.500 σ.α.λ. περίπου και τραβάει δυνατά μέχρι την επόμενη σχέση, δίνοντάς μας τα πειστήρια ότι αποτελεί την ιδανική πρόταση στην γκάμα του κορεάτικου supermini. Οι επίσημες μετρήσεις αναφέρουν, ότι τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 11,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα, φτάνει στα 182 χλμ./ώρα, το ζουμί όμως κρύβεται στον τρόπο που ξεδιπλώνει την ισχύ του το μοτέρ. Στην πράξη δεν το νιώσαμε ποτέ να «κρεμάει» και δίνει την αίσθηση συνεχόμενης επιτάχυνσης, με ζωηρή απόκριση ακόμη και αγγίζοντας το κόκκινο πεδίο του στροφόμετρου!

Με αρετές μεγαλύτερου μοντέλου

Το μικρό Hyundai κατάφερε να μας εντυπωσιάσει και με την άνεση που καλύπτει τα χιλιόμετρα σε συνθήκες ταξιδιού. Μας άρεσαν η ησυχία στην καμπίνα, η σιγουριά που δίνει στον οδηγό ακόμη κι όταν διατηρεί υψηλές ταχύτητες, αλλά και ο τρόπος που διαχειρίζεται η ανάρτηση το αμάξωμα στις καμπές, ανεξαρτήτως ρυθμού. Αν ζητήσετε το κάτι παραπάνω, υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία με άμεσες αλλαγές. Το πραγματικά δυνατό χαρτί του i20 όμως, κρύβεται στη συμπεριφορά του μέσα στην πόλη. Ο πολύ μικρός κύκλος στροφής των 10,2 μέτρων χαρίζει ευελιξία και οι συγκρατημένες διαστάσεις του, εύκολο παρκάρισμα.

Ευρύχωρο και προσεγμένο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Hyundai i20 φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες και δεν θα χρειαστεί να κάνουν καμία παραχώρηση. Οι πίσω κάθονται χωρίς να προβληματίζονται με το χώρο για το κεφάλι και τα γόνατά τους και οι εμπρός, σίγουρα θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα -λόγω και των καλοσχεδιασμένων καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών με τα 326 λίτρα του αποθηκεύει άνετα τα μπαγκάζια μιας παρέας για κοντινές εξορμήσεις και μέσα στην καμπίνα η λειτουργικότητα βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο χάρη στις θήκες και τη σωστή εργονομία. Πολύ καλή η ποιότητα συναρμογής, που δεν εκθέτει τα σκληρά πλαστικά σε σημεία προβολής, ενώ τίποτα στο εσωτερικό δεν τρίζει. Αν θα πρέπει να γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό θα είναι η εικόνα της καμπίνας. Φυσικά δεν έχει καμία παραφωνία, όμως η αισθητική παραείναι συντηρητική στερώντας έτσι από το κορεάτικο μοντέλο έναν νεανικότερο χαρακτήρα!

Πέντε χρόνια χωρίς έγνοιες

Το σημαντικότερο στην περίπτωση του Hyundai i20 με τον τουρμπάτο χιλιάρη των 100 ίππων και το αυτόματο 7-DCT, είναι πως τα κάνει όλα και φυσικά, συμφέρει! Αυτή την περίοδο τρέχει μια προωθητική ενέργεια από την ελληνική αντιπροσωπεία και η τιμή της βασικής έκδοσης με αυτό το συνδυασμό μοτέρ-σασμάν, ξεκινά από τις 14.790€. Η έκδοση Premium της δοκιμής μας, από την οποία δεν λείπει απολύτως τίποτα, στοιχίζει 16.490€ και υπάρχει και η κορυφαία Distinctive, που αγγίζει τις 17.290€. Στην τιμή ωστόσο θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και την πενταετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, που σίγουρα ανεβάζει τη σχέση τιμής-αξίας για τον ιδιοκτήτη!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!