Mercedes X-Class 250d: Άρχων αγρότης

Gazzetta team
Mercedes X-Class 250d: Άρχων αγρότης
Οδηγούμε την έκδοση των 190 ίππων του μοναδικού premium pick up στη χώρα μας και ανακαλύπτουμε ένα πραγματικό εργαλείο.

Πολλά γράφονται και διαβάζονται για το lifestyle χαρακτήρα των διπλοκάμπινων pick up. Στη χώρα μας ωστόσο, τα αυτοκίνητα αυτά προορίζονται αποκλειστικά για επαγγελματίες και κυρίως αγρότες, οπότε η αντιμετώπισή τους ως οχήματα “βόλτας” τα αδικεί κατάφωρα.

Είναι βλέπετε και οι προδιαγραφές των αυτοκινήτων αυτών, με μήκος πάνω από 5 μέτρα, βάρος πάνω από 2 τόνους και χρεία καλή φυσικής κατάστασης για να φτάσεις στον καμπίνα των επιβατών εκεί, “ψηλά στην Κωστηλάτα”, που δεν τα καθιστά τους καλύτερους συντρόφους για καθημερινές διαδρομές Κολιάτσου - Παγκράτι.

Η αναγκαία άσφαλτος πριν τη λάσπη

Ακόμα και ο πλέον απομακρυσμένος οικισμός περιβάλλεται από κάποιους στρωμένους με άσφαλτο δρόμους. Οπότε η συμπεριφορά ακόμα και ενός “αγροτικού” εργαλείου σε αυτούς, αποκτά το ειδικό της βάρος.Αν πρέπει δε να ξεκινήσεις από την Αθήνα για να πατήσεις τις πρώτες λάσπες περίπου 300 χιλιόμετρα μετά, τότε εκτιμάς μια υποτυπωδώς πολιτισμένη προσωπικότητα.

Υπό αυτό το πρίσμα η X-Class 250d της δοκιμής μας αποδείχτηκε εξόχως ικανή. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, η ικανότερη της κατηγορίας της. Ο κινητήρας diesel των 2.3 λίτρων με τους δύο υπερσυμπιεστές αποδίδει 190 ίππους ισχύος και 450 Nm ροπή από τις 1.500 σ.α.λ. Παρά τα αρκούντως εντυπωσιακά νούμερα απόδοσης, τα 2.234 κιλά του βάρους της κατασκευής είναι ένα δύσκολος αντίπαλος. Έτσι η X-Class 250d δεν μπορεί να θεωρηθεί σβέλτη, σε συνεργασία όμως με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων δεν αφήνει τον οδηγό με την αίσθηση ισχνών επιδόσεων. Οι αρκετές σχέσεις του κιβωτίου βοηθούν επίσης ώστε, σε συνθήκες ταξιδιού, η κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Για εκτός δρόμου χρήση, υπολογίστε +2 λίτρα/100 χλμ. περίπου.

Ταξιδεύοντας, το εσωτερικό παραμένει επαρκώς πολιτισμένο παρότι ο τραχύς ήχος του diesel κινητήρα και ο θόρυβος από τους μεγάλους τροχούς και τον αέρα, κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να φιλοξενηθούν και αυτοί στις πέντε άνετες θέσεις του εσωτερικού.

Αποκάλυψη για αυτοκίνητο του είδους αποδεικνύεται η ανάρτηση, η οποία συνδυάζει τόσο την -σχετική πάντα- άνεση με τις πολύ ήπιες αντιδράσεις στο όριο της πρόσφυσης και το καλό κράτημα. Μια πρώτη σύγκριση του νέου Mitsubishi L200 στις ίδιες ακριβώς διαδρομές που οδηγήσαμε την X-Class 250d, απέβη καταφανώς υπέρ της δεύτερης.

Επιτέλους στη λάσπη

Δεκέμβρη μήνα είχαμε τη φαεινή ιδέα να βολτάρουμε σε αφράτο από τη βροχή χωράφι ανάμεσα σε ελιές και παραλίγο να πληρώσουμε την αποκοτιά μας με λασπόλουτρο και ώρες αναμονής ενός ικανού, τετρακίνητου τρακτέρ για να μας απεγκλωβίσει. Σε ανηφορικό σημείο με κλίση 5% περίπου, χλωρό χορτάρι και πηλώδες έδαφος να περιμένει να μας καλωσορίσει στα έγκατά του, επιλέξαμε τα πάντα όλα -τετρακίνηση φυσικά, αργές σχέσεις και μπλοκάρισμα διαφορικού- και βγήκαμε στον πολιτισμό με 500 κιλά φορτίο στην καρότσα, παρά τις αρχικές υποσχέσεις εγκλωβισμού. Βλέπετε τα σχεδόν επιβατικού χαρακτήρα ελαστικά στόμωσαν τόσο γρήγορα, που αρχικά πιστέψαμε ότι θα περιστρέφονταν αέναα όπως στα πρώτα μέτρα της ανηφορικής μας διαδρομής, χωρίς η κινητική μας κατάσταση να αλλάζει στο παραμικρό.

Στο χώρο φόρτωσης της X-Class 250d χωρά μια ευρωπαλέτα ανάμεσα στους θόλους των τροχών, ενώ στην έκδοση της δοκιμής το ωφέλιμο φορτίο περνά κατά τι τον ένα τόνο και η δυνατότητα ρυμούλκησης τα 3.500 κιλά. Αν φυσικά θέλει κάποιος αγρότης ή επαγγελματίας να εκμεταλλευτεί τις παραπάνω μεταφορικές δυνατότητες σε πραγματικά απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες, δεν θα χρειαστεί παραπάνω ισχύ ή δυνατότητες μετάδοσης της κίνησης, παρά ένα σετ τεσσάρων ελαστικών Α/Τ (All Terrain), καθώς αυτά είναι τα μόνα που βάζουν περιορισμό στο που μπορεί να φτάσει η X-Class 250d.

Όμορφο εσωτερικό, δύσχρηστο multimedia

Η εικόνα επιβατικού για την οποία πολλά έχουν γραφεί στις δοκιμές pick up αυτοκινήτων αναφορικά με το εσωτερικό τους, ισχύει και στην περίπτωση της X-Class. Όχι όμως χωρίς εκπτώσεις σε επίπεδο εικόνας και ποιότητας υλικών. Αισθητικά το περιβάλλον είναι γνώριμο από τις επιβατικές Mercedes, αλλά ως εκεί. Η εργονομία δεν είναι ανάλογη των πλέον σύγχρονων μοντέλων της μάρκας, ενώ το σύστημα multimedia έρχεται από την περασμένη δεκαετία. Φυσικά υπάρχουν θέσεις για μικρά αντικείμενα καθημερινής χρήσης αλλά δεν τις λες και πληθωρικές, ενώ το πλέον αρνητικό στοιχείο του εσωτερικού είναι ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων. Πάντοτε αυτό των Mercedes του περελθόντος είχε θέματα ευχρηστίας, σήμερα όμως και σε σύγκριση με τις οθόνες αφής ή τα σύγχρονα interface δείχνει παρωχημένο.

Ικανότατη ναι, προσιτή όχι

Η Mercedes X-Class 250d δεν είναι απλά μόστρα. Έχει πολύ ουσία, ίσως την περισσότερη από οποιονδήποτε ανταγωνιστή. Αλλά παρότι εύγευστη, είναι αλμυρή. Παρά τις προσφορές της Mercedes, που καθιστούν την κορυφαία από άποψη εξοπλισμού έκδοση The Rock την πιο λογική από οικονομική άποψη, το κόστος της στα 43.264 ευρώ για την έκδοση της δοκιμής μας ( X-Class 250d) είναι υψηλό. Από την άλλη πλευρά, αυτά τα χρήματα αντιπροσωπεύουν ένα από καλύτερα δείγματα του είδους των pick up, δίνουν τη δυνατότητα κατοχής ενός κλειδιού με αστέρι, ενώ δεν απέχουν πάρα πολύ από τις πλουσιότερες εκδόσεις ορισμένων άλλων κατασκευαστών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!