Στην Ισπανία με το νέο Coupe – SUV Μitsubishi Eclipse Cross

Πέτρος Πιτσίνης
Στην Ισπανία με το νέο Coupe – SUV Μitsubishi Eclipse Cross
Η Mitsubishi κάνει ένα δώρο στον εαυτό της για τη συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής και επεκτείνει τη γκάμα των SUV της με το trendy Eclipse Cross, που αναμένεται τον Φεβρουάριο στην Ελλάδα.

«Όταν φτιάχναμε εμείς SUV, κάποιοι άλλοι δεν γνώριζαν καν την ύπαρξη τέτοιων μοντέλων». Η συγκεκριμένη φράση προέρχεται από τον υπεύθυνο επικοινωνίας της Mitsubishi Ευρώπης και υποδηλώνει την –δικαιολογημένη- υπερηφάνεια της ιαπωνικής μάρκας για την τεράστια παράδοση, που έχει στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ωστόσο με το Eclipse Cross μπαίνει η Mitsubishi σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία της προσεγγίζει το κεφάλαιο SUV με μία lifestyle λογική. Από τη συγκεκριμένη λογική προέκυψε το trendy Coupe – SUV Eclipse Cross, που αυτοπεριγράφεται με την ίδια την ονομασία του, καθώς το Eclipse παραπέμπει στο ομώνυμο Coupe της Mitsubishi από τη δεκαετία του 90 και το Cross σε Crossover και εκτός δρόμου.

Σχεδιασμός, εσωτερικό

Το πεντάθυρο μοντέλο μας εντυπωσίασε οπτικά με τις γραμμές και το σχήμα του αμαξώματος, που διαθέτει 4,41 μ. μήκος, 1,81 μ. πλάτος και 1,69 μ. ύψος, ενώ απέχει και αρκετά από το έδαφος, αν και δεν κάθεσαι μέσα τόσο ψηλά, όσο σε άλλα SUV. Το μπροστινό τμήμα του τονίζει το δυναμικό προφίλ του Eclipse Cross, το πίσω μέρος αποτελεί μία σχεδιαστική σύνθεση από Honda CR-V και ολίγον Volvo XC40, η οποία αρέσει πάντως αισθητικά. Στα highlight περιλαμβάνεται και η νέα βαφή έξι επιστρώσεων σε κόκκινο χρώμα, που ενδέχεται στο μέλλον να επεκταθεί και σε άλλες αποχρώσεις.

Στην Ισπανία ξεκινήσαμε το test drive του Eclipse Cross λίγο ανορθόδοξα, παίρνοντας αρχικά θέση στα πίσω καθίσματα και όχι στο τιμόνι, καθώς αυτή είναι η αχίλλειος φτέρνα σε πολλά Coupe – SUV λόγω της κλίσης της οροφής. Όχι όμως και στο μοντέλο της Mitsubishi με το μεταξόνιο των 2,67 μ., όπου βολευτήκαμε άνετα, ενώ τα διαιρούμενα και κυλιόμενα έως 20 εκατοστά καθίσματα της δεύτερης σειράς φροντίζουν σε κάθε περίπτωση για ευχάριστες μετακινήσεις. Ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων αυξομειώνεται και ο χώρος αποσκευών μεταξύ 359 και 1.159 λίτρων.

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται βασιλικά απέναντι από ένα κόκπιτ με αφρώδη, ποιοτικά πλαστικά και χαριτωμένες σχεδιαστικές πινελιές, όπως το κοντέρ και το στροφόμετρο με κλασικούς, μηχανικούς δείκτες, την προεξέχουσα οθόνη του συστήματος πολυμέσων σε σχήμα tablet, αλλά και διακοσμητικά από μέταλλο. Moναδική παραφωνία η προβολή του head up display σε πλαστική οθόνη για εξοικονόμηση κόστους και η λειτουργία του GPS μόνον μέσω Smartphone, που αποδείχθηκε κάποια στιγμή προβληματική στη διάρκεια του test drive μας στην Ισπανία.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά

Eκεί είχαμε στη διάθεσή μας την τετρακίνητη έκδοση (θα υπάρχουν και εμπροσθοκίνητες) με τον μοναδικό κινητήρα, με τον οποίο εφοδιάζεται το ιαπωνικό Coupe – SUV προς το παρόν. Θα ακολουθήσει την άνοιξη και ένας πετρελαιοκινητήρας 2,2 λίτρων, που δεν θα εισάγεται ωστόσο στην Ελλάδα. Ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 163 ίππους και στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυαζόταν με ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT. Η γενικότερη εντύπωση που αποκομίσαμε ήταν θετική, αφού ο τετρακύλινδρος προσφέρεται για χαλαρές μετακινήσεις, δεν θορυβεί ενοχλητικά και επιτρέπει σβέλτες προσπεράσεις χάρη στην εμφάνιση της μέγιστης ροπής στρέψης των 250 Nm ήδη από τις 1.800 σ.α.λ. και για ένα μεγάλο φάσμα στροφών. Σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνονται και οι επιταχύνσεις από στάση έως 100 χλμ./ώρα με 9,3’’ και 9,8’’ αντίστοιχα για τις εμπροσθοκίνητες και για τις τετρακίνητες εκδόσεις.

Εξάλλου το σύστημα τετρακίνησης μετέδιδε μία αίσθηση σιγουριάς στα στροφιλίκια της διαδρομής μεταξύ Βαρκελώνης και Τζιρόνα, όπου το αμάξωμα εμφάνιζε μόνον μικρές κλίσεις, αν και το αντίτιμο μεταφραζόταν σε σχετικά μέτριο φιλτράρισμα των κραδασμών. Το Mitsubishi Eclipse Cross αναμένεται στη χώρα μας περί τα τέλη Φεβρουαρίου με –απολύτως ενδεικτικές- τιμές εκκίνησης για τις εμπροσθοκίνητες εκδόσεις γύρω στις 24.000 με 25.000 ευρώ. Αν επαληθευτούν, τότε θα βρίσκεται τιμολογιακά αισθητά πάνω από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού, όπως εξάλλου μας έχει συνηθίσει η ελληνική αντιπροσωπεία της μάρκας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Tετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης, 1,5 λίτρα χωρητικότητα, μέγιστη ισχύς 163 ίπποι, μέγιστη ροπή στρέψης 250 Nm μεταξύ 1.800 και 4.500 σ.α.λ., εμπροσθοκίνηση ή τετρακίνηση, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο CVT, μήκος/πλάτος/ύψος 4,41/1,81/1,69 μ., μεταξόνιο 2,67 μ., όγκος χώρου αποσκευών 359 έως 1.159 λίτρα.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,3’’ (9,8’’ οι εκδόσεις 4Χ4), τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,7 lt αμόλυβδη ανά 100 χλμ. (7,0 τα τετρακίνητα), 154 γρ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!