H Mercedes έχει μόνο να χάσει αν πάει στο Εφετείο

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
H Mercedes έχει μόνο να χάσει αν πάει στο Εφετείο
Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει το ενδεχόμενο η Γερμανική ομάδα να τραβήξει κι άλλο το σκοινί σχετικά με τον χαμένο τίτλο της F1.

Πλησιάζει η ώρα που θα ολοκληρωθεί το χρονικό περιθώριο που έχει η Mercedes-AMG Petronas να εφεσιβάλλει τις αποφάσεις των αγωνοδικών του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, πηγαίνοντας το θέμα στο Διεθνές Εφετείο της FIA.

Καταθέτοντας επίσημα την πρόθεσή της, κέρδισε χρόνο για να δει τα πράγματα πιο ψύχραιμα, να στοιχειοθετήσει επαρκώς τα επιχειρήματά της και αν θεωρεί πως μπορεί να διεκδικήσει αλλαγή δεδομένων σε ό,τι αφορά στην τελική έκβαση του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2021, τότε να τραβήξει το σκοινί όσο πάει.

Lewis Hamilton

Σίγουρα τούτη την ώρα, ο μέσος υποστηρικτής του Λούις Χάμιλτον, θέλει όσο τίποτα το θρίλερ στην πίστα να εξελιχθεί σε ένα θρίλερ δικαστικό, εξαντλώντας κάθε πιθανότητα να αποκατασταθεί η «δικαιοσύνη» την οποία υποστηρίζει πως ισοπεδώθηκε την περασμένη Κυριακή. Όμως αυτή είναι η άποψη του υποστηρικτή – του ανθρώπου που είδε να χάνει η ομάδα και ο οδηγός του λόγω μίας αμφισβητούμενης απόφασης.

Όμως στην πραγματικότητα, ζωηρώς αμφιβάλλω αν οι άμεσοι εμπλεκόμενοι θέλουν ή πρέπει να δώσουν συνέχεια στο θέμα. Και θα εξηγήσω το γιατί ξεκινώντας από την μόνιμη πια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές Mercedes.

Lewis Hamilton

Έχει τον όγδοο τίτλο στην τσέπη, επίτευγμα μοναδικό στα 72 χρόνιας ύπαρξης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έχει χάσει και τις δύο ενστάσεις που έκανε μετά το τέλος του αγώνα των Εμιράτων. Η πρώτη γιατί μάλλον έγινε απλά για να… φουσκώσει ο φάκελος των επιχειρημάτων μιας και τα «παιχνίδια» πίσω από το safety car είναι κάτι στο οποίο ο Χάμιλτον έχει εμπλακεί πολλάκις και είναι συνήθης πρακτική.

Η δεύτερη γιατί οι αγωνοδίκες βασίστηκαν σε ένα άρθρο των αγωνιστικών κανονισμών που ουσιαστικά βάζει τέλος στη κουβέντα. Ο διευθυντής αγώνα έχει τη δικαιοδοσία να τροποποιήσει τις διαδικασίες πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας κατά το δοκούν.

Abu Dhabi GP

Επιπρόσθετα, οι αγωνοδίκες της FIA βρέθηκαν στην άχαρη θέση να εξετάζουν τη νομιμότητα μίας επιλογής της… FIA. Και το Διεθνές Εφετείο, επίσης της FIA είναι. Στα δικά μου μάτια φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να έχει τύχη η Mercedes όταν επί της ουσίας ζητά από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να παραδεχθεί πως έκανε λάθος. Γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως πληθαίνουν οι ψίθυροι από τη Γερμανία, που λένε πως η «μαμά» Daimler προτιμά να τελειώσει το σίριαλ εδώ.

Στα παραπάνω μπλέκονται διοικητικά συμβούλια, εταιρείες, συμφέροντα, είναι πολυσχιδές το πρόβλημα. Αντίθετα αν σταθούμε στον Χάμιλτον, το πράγμα είναι πιο απλό. Είμαι σίγουρος πως ο Λούις δεν θέλει να τραβήξει η ιστορία, δεν θέλει να πάρει το πρωτάθλημα «στα χαρτιά», όσο κι αν νιώθει (δικαίως σε μεγάλο βαθμό) πως του το πήραν μέσα από τα χέρια του με άδικο τρόπο.

Lewis Hamilton Max Verstappen

Είναι τόσο σπουδαίος και έδειξε τέτοιο μεγαλείο μετά από αυτή τη συζητήσιμη ήττα, που θαρρώ πως έχει ήδη στρέψει κάθε κομμάτι του ταλαντούχου είναι του, στην προετοιμασία για την επόμενη χρονιά. Τον τελευταίο μεγάλο στόχο, να ανακτήσει τα σκήπτρα. Τα αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη. Να κλείσει αυτή τη λαμπερή καριέρα προσθέτοντας στην κορυφή της το όγδοο και πιο λαμπρό της άστρο.

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG Petronas, Getty Images

Mπορείτε να ακούσετε το Podgazzt και εδώ στο Spotify

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.