Mercedes: H απόλυτη δυναστεία στη Formula 1 του σήμερα

Mercedes: H απόλυτη δυναστεία στη Formula 1 του σήμερα
H Mercedes αναδείχθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών για το 2021 και σημείωσε ένα ανεπανάληπτο ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1.

Η αυτοκρατορία δεν έπεσε, παραμένει ζωντανή παρά τις δυσκολίες, παρά τις αλλαγές στους κανονισμούς και τον σκληρό ανταγωνισμό. Η Mercedes-AMG Petronas Formula One Team είναι η πρωταθλήτρια κατασκευαστών της Formula 1 για τη φετινή σεζόν, σημειώνοντας ένα ιστορικό ρεκόρ. Το πρωτάθλημα νούμερο 8 τη φέρνει στην 3η θέση της σχετικής λίστας με τους περισσότερους τίτλους κατασκευαστών μαζί με τη McLaren και είναι μόνο πίσω από τη Williams που έχει 9 και τη Ferrari που κατέχει 16.

Για να το πετύχει αυτό έπρεπε να ξεπεράσει τη Red Bull Racing στο φετινό πρωτάθλημα. Έπειτα από 22 αγώνες, η τελική βαθμολογία έγραψε 613,5 βαθμούς για τους Γερμανούς και 585,5 βαθμούς για τους Αυστριακούς.

Η ιστορία της Mercedes στους αγώνες ταχύτητας ξεκίνησε από την προπολεμική εποχή, με την Benz να παίρνει μέρος στον πρώτο αγώνα στην ιστορία στο Παρίσι-Ρουέν το 1894. Το 1926 υπήρξε συγχώνευση των Mercedes και Benz και συμμετείχαν σε αγώνες στην Ευρώπη. Τη δεκαετία του ’50, η Mercedes συμμετείχε στη Formula 1 και στους αγώνες αντοχής, όμως η τραγωδία στο Λε Μαν το 1955 την ανάγκασε να αποχωρήσει από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για περισσότερα από 30 χρόνια.

Η επιστροφή έγινε στο Λε Μαν σε συνεργασία με τη Sauber, όπου το 1989 κατέκτησαν το μεγάλο αγώνα με τη C9. Τη δεκαετία του ’90 επέστρεψε ως προμηθευτής κινητήρων στη Formula 1 και θέσπισε μια συνεργασία με τη McLaren που διήρκησε σχεδόν μια 20ετία.

Η χρυσή ευκαιρία που άλλαξε την ιστορία της F1

Mercedes 2010

To 2009 η BrawnGP αναδύθηκε από τις στάχτες της Honda και έκλεψε την παράσταση στο πρωτάθλημα της Formula 1 εκείνη τη σεζόν. Ο επικεφαλής της ομάδας, Ρος Μπρον, είχε δηλώσει στην Αυστραλία πως το μέλλον της ομάδας ήταν εξασφαλισμένο. Μετά το τέλος εκείνης της χρονιάς, η Mercedes αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της ομάδας και έφερε το όνομά της στη Formula 1 για πρώτη φορά μετά από 45 χρόνια.

Στρέφοντας τα βλέμματα πάνω της, η Mercedes έπεισε τον Μίκαελ Σουμάχερ να επιστρέψει στη Formula 1 έπειτα από τρία χρόνια απουσίας, δίπλα στον νεαρό Νίκο Ρόσμπεργκ. Η επιστροφή δεν ήταν καθόλου εύκολη, καθώς το 2010 ως η πρωταθλήτρια ομάδα της προηγούμενης σεζόν δεν κατάφερε να κερδίσει κάποιον αγώνα, όμως σκόραρε αρκετούς βαθμούς.

Mercedes 2013

Η μέτρια απόδοση ήταν αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης που λάμβανε χώρα στο εργοστάσιο στο Μπράκλεϊ της Αγγλίας. Έχοντας χάσει αρκετό προσωπικό λόγω της αποχώρησης της Honda, οι προσλήψεις ήταν συχνό έως καθημερινό φαινόμενο για τη Mercedes. Επιπλέον επέλεξε να προσλάβει άτομα σε ηγετικές θέσεις στο τεχνικό και αεροδυναμικό τμήμα, διευρύνοντας τα ηγετικά της στελέχη χρόνο με το χρόνο.

Το 2011 ήταν μια απογοητευτική σεζόν, έχοντας ένα τολμηρό αεροδυναμικό concept που λειτουργούσε σε συγκεκριμένες πίστες. Το 2012 τα πράγματα βελτιώθηκαν, δίχως όμως να υπάρξουν δραματικές αλλαγές. Ωστόσο ήρθε η πρώτη νίκη στο GP Κίνας από τον Ρόσμπεργκ, ενώ στο GP Μονακό ο Γερμανός διπλασίασε τις επιτυχίες της σεζόν, έχοντας την pole position.

Στο τέλος της σεζόν, είδαμε την οριστική αποχώρηση του Μίκαελ Σουμάχερ από τους αγώνες, με τη θέση του να παίρνει ο Λιούις Χάμιλτον που ήρθε από τη McLaren. Το 2013 η Mercedes σημείωσε 3 νίκες και κατέκτησε τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η αυγή μιας νέας αυτοκρατορίας

Mercedes 2014

Το 2014 η Formula 1 άλλαξε σελίδα και εισήλθε στην υβριδική της εποχή. Το σπορ άλλαξε εικόνα, με τους υβριδικούς V6 turbo κινητήρες να αντικαθιστούν τους ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες. Η αλλαγή ήταν στοίχημα για τη Formula 1, με τη Mercedes να ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η γερμανική φίρμα αγόρασε εταιρείες ώστε να εξελίξουν κομμάτια από το κινητήριο σύνολο. Στους πάγκους δοκιμών στο εργοστάσιο του Μπρίξουορθ είχε από νωρίς βάλει μοντέλα κινητήρων. Η προετοιμασία της ήταν μήνες μπροστά από τον ανταγωνισμό κι αυτό φάνηκε από την πρώτη στιγμή.

Οι Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ κυριάρχησαν το 2014, χαρίζοντας το πρωτάθλημα κατασκευαστών με τρεις αγώνες να απομένουν για το τέλος της σεζόν. Ο Βρετανός κατέκτησε το δεύτερο πρωτάθλημά του στη Formula 1, με τη γερμανική ομάδα να κερδίζει τους 16 από τους 19 αγώνες.

Mercedes 2016

Η ιστορία επαναλήφθηκε το 2015, όμως αυτή τη φορά ο Χάμιλτον κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο νωρίτερα. Για δεύτερη σερί σεζόν, η Mercedes κατέκτησε 16 νίκες σε 19 αγώνες. Το 2016 ήταν αρκετά διαφορετικό, με τη μάχη των Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ να παίρνει μια διαφορετική τροπή. Οι σχέσεις των δύο ήταν πλέον εχθρικές και στο GP Άμπου Ντάμπι το πρωτάθλημα άλλαξε χέρια υπέρ του Γερμανού.

Λίγα 24ωρα μετά τη νίκη του στο πρωτάθλημα, ο Ρόσμπεργκ αποχώρησε από τη Formula 1, όμως η ιστορία δεν άλλαξε. Η Mercedes ήταν η κυρίαρχη δύναμη κερδίζοντας 19 από τους 21 αγώνες και κανείς δεν έδειχνε δυνατός να τη σταματήσει.

Το 2017 είδαμε τεράστιες αλλαγές στους αεροδυναμικούς κανονισμούς, που άλλαξαν σημαντικά την εμφάνιση των μονοθεσίων. Πλέον έχοντας τεράστια κάθετη δύναμη, είδαμε τα ταχύτερα μονοθέσια στην ιστορία να αγωνίζονται στο πρωτάθλημα. Η Mercedes αυτή τη φορά δεν ήταν μόνη της, αλλά είχε ως άμεσο ανταγωνιστή τη Ferrari.

O Λιούις Χάμιλτον ως ο πρώτος οδηγός στην ομάδα είχε απέναντί του τον Σεμπάστιαν Φέτελ στα κόκκινα. Οι δυο τους έδωσαν τεράστιες μάχες καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν, όμως στο δεύτερο μισό της, ο Βρετανός αποδείχθηκε ανώτερος και έφτασε στον τίτλο.

Επιπλέον, το μονοθέσιο της Mercedes αποδείχθηκε το καλύτερο και αξιόπιστο και έδωσε στη γερμανική ομάδα τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο της. Η ιστορία επαναλήφθηκε το 2018, όπου η Ferrari ήταν ακόμα πιο δυνατή, αλλά η Mercedes αποδείχθηκε η καλύτερη ομάδα με τον καλύτερο οδηγό. Ο Χάμιλτον έφτασε τα 5 πρωταθλήματα στην καριέρα του, ισοφαρίζοντας τον Χουάν-Μανουέλ Φάντζιο και παράλληλα έθετε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Mercedes 2017

Το 2019 και το 2020 η κυριαρχία συνεχίστηκε δίχως να απειλείται από άλλη ομάδα. Παρά τις συνεχείς αλλαγές στο εσωτερικό της, με σημαντικά στελέχη να δίνουν τη θέση τους σε άλλα, το μονοθέσιο ήταν ένα επίπεδο πάνω από τα υπόλοιπα. Ο Χάμιλτον κατάφερνε να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιό του, αποδεικνύοντας το πόσο μεγάλος οδηγός είναι και στις 15 Νοεμβρίου του 2020 έγραψε ιστορία με το 7ο πρωτάθλημά του στη Formula 1 ισοφαρίζοντας τον Σουμάχερ.

Το 2021 ήταν μια νέα σεζόν, με διαφορετικά δεδομένα. Οι κανονισμοί για τα νέα μονοθέσια πήραν παράταση ενός έτους, και οι αεροδυναμικοί κανονισμοί άλλαξαν ελάχιστα, κάτι που επηρέασε τη Mercedes. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις, οι αλλαγές που έγιναν από την FIA κόστισαν ση Mercedes πάνω από ένα δευτερόλεπτο σε απόδοση.

Mercedes 2019

Παρά το γεγονός αυτό, η γερμανική ομάδα απέδειξε γιατί είναι η καλύτερη ομάδα στην ιστορία της Formula 1. Αντέδρασε άμεσα και κατάφερε πολύ γρήγορα να μειώσει τη διαφορά 0,7 δευτ. που είχε από τη Red Bull στις χειμερινές δοκιμές. Λόγω του Budget Cap και των πολλών περιορισμών εξέλιξης, όλη η προσοχή είχε στραφεί στο 2022 και το μονοθέσιο της φετινής σεζόν υπέστη ελάχιστες αλλαγές. Μόλις ένα μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο φορέθηκε στην W12 και αυτό ήταν στο μέσον της σεζόν. Επιλέγοντας το δύσκολο δρόμο, η αρμονική συνεργασία οδηγών, μηχανικών και στελεχών, πήγαν το πρωτάθλημα μέχρι τέλους. Στο Άμπου Ντάμπι, ο τίτλος των οδηγών κρίθηκε με αμφιλεγόμενο τρόπο, όμως αυτός των κατασκευαστών πήγε στη Mercedes.

Mercedes 2021

Ο συνδυασμός Χάμιλτον-Mercedes αποδείχθηκε ένας από τους καλύτερους στην ιστορία της Formula 1. Χρειάστηκε μια αμφιλεγόμενη απόφαση ώστε να στερήσει ακόμα ένα double στους Γερμανούς. Καμία άλλη ομάδα δεν έχει καταφέρει στην ιστορία να πάρει 8 συνεχόμενους τίτλους. Ακόμα και η Ferrari με την dream team και οδηγό τον Σουμάχερ πήραν έξι τίτλους κατασκευαστών.

Το 2022 ξημερώνει μια νέα εποχή για τη Formula 1 και τίποτα δεν μπορεί να μας προετοιμάσει για αυτό που θα δούμε. Όμως αν δεν βάζουμε στο παιχνίδι του πρωταθλήματος τη Mercedes, είμαστε τουλάχιστον αφελής.

Μπορείτε να ακούσετε και το PodGazzt στο Spotify πατώντας εδώ.

Imag credit: Mercedes-AMG, Daimler

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!