Έρχεται Ελλάδα το νέο Renault Kadjar

Πέτρος Πιτσίνης
Το νέο μεσαίο crossover της Γαλλικής εταιρείας φτάνει και στη χώρα μας, με σύγχρονο ντιζάιν, πλούσιες σε εξοπλισμό εκδόσεις και αποδοτικούς κινητήρες.

Υψηλά επίπεδα τεχνολογίας, ποιότητας και εξοπλισμού χαρακτηρίζουν το νέο Kadjar, το μοντέλο που θα εκπροσωπήσει τη Renault στη δύσκολη κατηγορία των μεσαίων crossover. Η εμφάνισή του είναι σύγχρονη και στα πρότυπα των νέων Renault, με μυώδεις γραμμές και δυναμικό στυλ. Με 4.45 μέτρα μήκους και 1.85 μέτρα πλάτους εξασφαλίζει άνετους εσωτερικούς χώρους χωρίς να χάνει σε ευελιξία, ενώ η απόσταση των 200 χιλιοστών από το έδαφος του δίνουν τα απαραίτητα εφόδια για κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Το εσωτερικό του έχει μοντέρνα εικόνα και χαρακτηρίζεται από την άνεση που προσφέρει, όμως την παράσταση κλέβουν οι δύο μεγάλες οθόνες που δεσπόζουν στην καμπίνα, η μια στην κεντρική κονσόλα για την προβολή των ενδείξεων του συστήματος πολυμέσων και η άλλη στον πίνακα οργάνων. Ο πολυμορφικός χαρακτήρας του KADJAR είναι φιλικός προς τον χρήστη και στο εσωτερικό. Μέσω των λαβών που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, το σύστημα EasyBreak αυτόματα ξεκλειδώνει και αναδιπλώνει τα διαιρούμενα (60/40) πίσω καθίσματα. Παράλληλα το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί δημιουργώντας ένα μικρό τραπέζι. Αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει επίσης τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος μεγαλύτερο από 2.5 μέτρα. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τη δυνατότητα δύο διαφορετικών διαμορφώσεων: υψηλή θέση και εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων και χαμηλή θέση για μέγιστη χωρητικότητα 527 λίτρα. Το πορτμπαγκάζ μπορεί επίσης να χωριστεί σε δύο ή τρία τμήματα για βολική και ασφαλή μεταφορά αποσκευών.

Στο κομμάτι των κινητήρων, το Kadjar μπορεί να εφοδιαστεί με δύο πετρελαιοκινητήρες και ένα βενζινοκινητήρα. Ξεκινώντας με τους πρώτους, υπάρχει ο dCi 110 με την ιπποδύναμη να δηλώνεται στο όνομα του μοτέρ. Προσφέρει ροπή 260 Nm και χάρη στις τεχνολογικές του καινοτομίες, αρκείται σύμφωνα με το εργοστάσιο σε 3,8 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο και εκπέμπει 99 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο που διανύει. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο ισάριθμων ταχυτήτων, όμως διατίθεται αποκλειστικά ως εμπροσθιοκίνητο. Από την άλλη, ο dCi 130 μπορεί να εφοδιαστεί και με τετρακίνηση, ενώ το μηχανικό εξάρι σασμάν είναι η μοναδική επιλογή. Με 320 Nm ροπής και 130 ίππους προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, με την κατανάλωση που μέτρησε η Renault να βρίσκεται στα 4,3 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 113 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Ο κινητήρας βενζίνης TCe των 130 ίππων είναι η τρίτη επιλογή και αποδίδει 130 άλογα με 205 Nm ροπής. Χρησιμοποιεί το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Renault, αρκείται σε 5,6 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 126 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Η Renault εκτιμά ότι τα περισσότερα μοντέλα που θα βρουν τους νέους τους ιδιοκτήτες στην Ελλάδα θα φορούν τον πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων, ο οποίος ξεκινά από τα 22.340€. Σύντομα, η εισαγωγική εταιρεία θα γνωστοποιήσει και τις τιμές των ισχυρότερων εκδόσεων. Παρακάτω, ακολουθούν μερικά από τα κυριότερα συστήματα ασφαλείας και βοηθημάτων του οδηγού που συνοδεύουν το νέο Renault Kadjar.

Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS):

Αυτό το σύστημα είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140χλμ./ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης με το αυτοκίνητο που προπορεύεται. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει ή η αντίδραση του/της είναι μη επαρκής, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μειωθεί το αντίκτυπό της.

Σύστημα Προειδοποίησης Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας:

Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 70χλμ./ώρα και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πατάει διαχωριστική λωρίδα χωρίς να το θέλει (π.χ. σε περίπτωση υπνηλίας). Με αυτό τον τρόπο το αυτοκίνητο προειδοποιεί τον οδηγό όταν κινδυνεύει να θέσει το αυτοκίνητο εκτός πορείας.

Προειδοποίηση Τυφλής Γωνίας:

Το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό μέσω οπτικών ενδείξεων στους εξωτερικούς καθρέπτες στην περίπτωση που κάποιο άλλο όχημα βρίσκεται στην περιοχή της τυφλής γωνίας, επιτρέποντας καθ’ αυτό τον τρόπο ασφαλέστερες προσπεράσεις.

Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Easy Park Assist):

Αφού βοηθήσει τον οδηγό να αναγνωρίσει τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης (μέσω υπολογισμού του διαθέσιμου χώρου), το Easy Park Assist αναλαμβάνει τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης κατά τη διάρκεια των ελιγμών παρκαρίσματος. Το σύστημα διαθέτει τρεις διαφορετικές λειτουργίες παρκαρίσματος: σε παράλληλη θέση, σε κάθετη θέση και σε θέση υπό γωνία. Η κεντρική οθόνη απεικονίζει όλες τις σχετικές με τον ελιγμό πληροφορίες (γραφική απεικόνιση του ελιγμού, κάμερα οπισθοπορίας και αισθητήρες). Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός ελέγχει απόλυτα το «γκάζι» και το φρένο κατά τη διάρκεια του ελιγμού.

Βοηθήματα παρκαρίσματος εμπρός, πίσω και στο πλάι:

Το σύστημα βοηθά τον οδηγό στο να ολοκληρώσει τον ελιγμό στάθμευσης χωρίς απρόοπτα. Αισθητήρες υπερήχων παρέχουν προστασία 360°, ειδοποιώντας κατάλληλα τον οδηγό ώστε αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση κατά τη διάρκεια των ελιγμών.

Κάμερα Οπισθοπορείας:

Όταν το όχημα κάνει όπισθεν η κάμερα μεταδίδει εικόνα στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Στην εικόνα προστίθεται και τεχνητή σκιά που δείχνει την πορεία του οχήματος ώστε να διευκολυνθεί ο ελιγμός.

Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης Σε Ανηφόρα (Hill Start Assist):

Μέσω αυτού του συστήματος το αυτοκίνητο αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα για έως 3δλ., σε ανηφόρες με κλίση άνω του 5%, έτσι ώστε να αποτρέψει την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω και να διευκολύνει τη διαδικασία εκκίνησης για τον οδηγό.

Αναγνώριση Πινακίδων Ορίων Ταχύτητας:

Το συγκεκριμένο σύστημα αναγνωρίζει τις πινακίδες με τα αντίστοιχα όρια ταχύτητας, προειδοποιεί τον οδηγό και προτείνει τη συγκεκριμένη ταχύτητα για τον περιοριστή ταχύτητας.

Cruise control με speed limiter:

Το cruise control διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ ο περιοριστής ταχύτητας (speed limiter) αποτρέπει την ακούσια υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου.