Live από την Βαλένθια στο τιμόνι του νέου Prius

Γιώργος Βαρίνος
Οδηγούμε το Toyota Prius τέταρτης γενιάς στην Ισπανία και μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας από το καινοτόμο υβριδικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας.
Κανένας άλλος αυτοκινητοκατασκευαστής δεν ξεκίνησε να ασχολείται τόσο εντατικά και τόσο νωρίς με την υβριδική τεχνολογία, όσο η Toyota. Αυτή τη στιγμή διαθέτει η ιαπωνική μάρκα την πληρέστερη γκάμα τέτοιων μοντέλων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει ωστόσο το Prius, καθότι είναι το μοναδικό που εξελίχθηκε από την αρχή αποκλειστικά και μόνον ως υβριδικό. Βρισκόμαστε στη Βαλένθια της Ισπανίας, όπου συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Prius τέταρτης γενιάς και μετά το πρώτο test drive έχουμε σχηματίσει ήδη μία εικόνα του ιαπωνικού μοντέλου. Εννοείται βέβαια, ότι θα ακολουθήσει αμέσως μετά την επιστροφή μας στα πάτρια εδάφη μία αναλυτικότερη παρουσίαση. Σχεδιαστικά διατηρεί το νέο Toyota Prius σε γενικές γραμμές το σχήμα του απερχόμενου, αν και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA-C της εταιρείας, ενώ το μήκος του αυξήθηκε κατά οκτώ εκατοστά και φτάνει πλέον τα 4,54 μ. Πάντως είναι προφανείς οι σχεδιαστικές συγγένειες με το μοντέλο υδρογόνου Toyota Mirai, ενώ το υβριδικό σύστημα παρέμεινε ουσιαστικά αναλλοίωτο, όπως το γνωρίζαμε και από το Prius τρίτης γενιάς. Ετσι εφοδιάζεται και το νέο μοντέλο με μπαταρίες Νικελίου και όχι Ιόντων Λιθίου για εξοικονόμηση κόστους, ενώ η συνολική ισχύς του υβριδικού συστήματος έχει μειωθεί από τους 136 στους 122 ίππους. Προς το παρόν, θα κυκλοφορήσουν μόνον απλές υβριδικές εκδόσεις , που δεν θα μπορούν να φορτίζονται και από εξωτερικές πηγές ηλεκτρικής ενέργειας (βλέπε πρίζες), όμως περί τα τέλη του 2016 θα λανσαριστεί το νέο Toyota Prius και σε Plug-in εκδοχές. Στην πράξη τώρα. Το πράσινο μοντέλο της Toyota μπορεί να διανύσει έως δύο χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο και με ανώτατη ταχύτητα 70 χλμ./ώρα, ενώ έχει βελτιωθεί θεαματικά η κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα, το Toyota Prius αρκείται πλέον σε 3,0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. αντί 3,9 λίτρων του προηγουμένου, ενώ στην πόλη εμφανίζεται ακόμη πιο…τσιγκούνικο με 2,9 λίτρα ανά 100 χλμ. Ένα αντίστοιχης ισχύος ντιζελοκίνητο όχημα χρειάζεται κατά μέσο όρο γύρω στα 5 λίτρα πετρέλαιο για την ίδια απόσταση. Στο κόκπιτ με το σχεδόν φουτουριστικό ντιζάιν διατηρήθηκε η διάταξη του προηγούμενου πίνακα οργάνων με το κοντέρ στο κέντρο και το Head-Up Display να είναι πλέον έγχρωμο. Οι χώροι είναι καλοί εμπρός και πίσω, ενώ μεγάλωσε το πορτ-μπαγκάζ που διαθέτει 501 λίτρα όγκο. Περισσότερα σχετικά με τις οδηγικές μας εντυπώσεις, τις τιμές και τους εξοπλισμούς του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, σε λίγες ημέρες! Προς το παρόν, ας αρκεστούμε στο διασκεδαστικό βίντεο λανσαρίσματος του Prius τέταρτης γενιάς, το οποίο προσφέρεται πλέον –σύμφωνα με την Toyota- και για ληστείες!