Μέσω Κίνας, αναβιώνει η MG στην Ευρώπη

Πέτρος Πιτσίνης
Ακόμα μια ιστορική ευρωπαϊκή εταιρεία διασώζεται χάρη στα κινεζικά κεφάλαια και θα λανσαριστεί εκ νέου στη γηραιά ήπειρο από το 2019.

Η ιστορική βρετανική εταιρεία MG (Morris Garage), που ξεκίνησε να κατασκευάζει κυρίως σπορ αυτοκίνητα το 1924, ακολούθησε την πτώση της άλλοτε κραταιής βρετανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου προς το τέλος του 20ου αιώνα. Μετά από αλλεπάλληλες εξαγορές και πτωχεύσεις, έφτασε στα χέρια της κινεζικής SAIC το 2007.

Το 2011, η MG επανήλθε στη Βρετανία πάντα μέσω Κίνας, ωστόσο η επιτυχία της δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική, καθώς τα μοντέλα της βασίζοντας ακόμα στα Rover των αρχών του 2000.

Έχοντας ωστόσο στα χέρια της ένα τόσο δυνατό όνομα, ειδικά στην κεντρική Ευρώπη, η μητρική εταιρεία προχωρά σε αναδιοργάνωση της γκάμας των μοντέλων της και από το 2019, επιστρέφει δυναμικά. Αυτή θα είναι η χρονιά κατά την οποία η MG θα λανσαριστεί εκ νέου σε όλη την Ευρώπη.

Live Στοίχημα σε NBA & Bundesliga με Live Stream στη Novibet (21+).

Ο Πήτερ Γκάμπριελ (καμία σχέση με το διάσημο μουσικό), υπεύθυνος για τον ευρωπαϊκό κλάδο της MG στην SAIC, συνέκρινε μάλιστα την MG με την Alfa Romeo, όσον αφορά την ισχύ της μάρκας στο θυμικό των Ευρωπαίων οδηγών: «Η MG είναι σαν την Alfa Romeo. Είναι πολύ δύσκολο να χαθεί η ουσία της μάρκας. Είναι δύσκολο να ξεχαστούν όλα τα υπέροχα μοντέλα του παρελθόντος».

Ακριβώς λοιπόν όπως η ινδική Tata Motors έβαλε πόδι στην Ευρώπη μέσω ενός ακόμα θρυλικού βρετανικού ονόματος, της Land Rover, έτσι και η SAIC θα χρησιμοποιήσει ως αιχμή του δόρατος την MG. Το ζήτημα όμως δεν είναι μόνο το όνομα. Οι οδηγοί μπορεί να αναπολούν τις παλιές καλές στιγμές των σπορ MG, ταυτόχρονα όμως δεν τρώνε κουτόχορτο. Έτσι, θα πρέπει τα νέα μοντέλα της MG να αναβιώσουν όχι μόνο το όνομα, αλλά και τα στοιχεία απόδοσης και μοναδικότητας που έκαναν τα βρετανικά σπορ μοντέλα αγαπητά.

Όπως έχουν δείξει άλλες κινεζικές εταιρείες, όπως η Geely με την Volvo για παράδειγμα, η δύναμη του ονόματος μαζί με ένα αντίστοιχα καλό προϊόν, μπορούν να επαναφέρουν στο δρόμο της επιτυχίας μάρκες και εταιρείες, που στο παρελθόν έφτασαν στα πρόθυρα της εξαφάνισης. Ας ελπίσουμε ότι και η MG θα είναι μια τέτοια περίπτωση.