WRC – Ράλλυ Σουηδίας: Νικητής ο Ροβάνπερα (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC – Ράλλυ Σουηδίας: Νικητής ο Ροβάνπερα (vid)
Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota Gazoo Racing WRT επικράτησε στον δεύτερο γύρο του 2022.

Μετά τα Ράλλυ Εσθονίας και Ακρόπολις του 2021, ο Κάλε Ροβάνπερα πανηγύρισε την τρίτη νίκη της καριέρας του στο WRC. Μάλιστα, τερματίζοντας στην κορυφή της κατάταξης του δεύτερου γύρου του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ του 2022, ο Φινλανδός πέρασε πρώτος και στη βαθμολογία!

Ο οδηγός της Toyota Gazoo Racing WRT, ξεκίνησε το τρίτο και τελευταίο σκέλος του Ράλλυ Σουηδίας με προβάδισμα 18.3 δευτερολέπτων έναντι του teammate του Έλφιν Έβανς (που έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων το βράδυ του Σαββάτου γιατί μετά από την έξοδό του στην τελευταία ειδική του σκέλους δεν επέστρεψε στη διαδρομή με τρόπο που να εναρμονίζεται με τους κανονισμούς) και 21.7 δευτερολέπτων έναντι του Τιερί Νεβίλ της Hyundai Motorsport.

Το λάθος του Έβανς

Τα πράγματα έγιναν ακόμα ευκολότερα για τον Ροβάνπερα μόλις μερικά χιλιόμετρα μετά την έναρξη της πρώτης ειδικής διαδρομής της ημέρας, λόγω της εγκατάλειψης του Έβανς.

Ο Ουαλός πίεζε για να καλύψει το χαμένο έδαφος και σε μία γρήγορη αριστερή καμπή έχασε τον έλεγχο, έπεσε πάνω σε όγκο χιονιού κι αυτό προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στο Toyota Yaris Rally1, οδηγώντας τον σε εγκατάλειψη..

Δείτε το ατύχημα του στο video που ακολουθεί…

Με τον Έβανς εκτός, ο Νεβίλ ήταν ο μόνος που θα μπορούσε να αγχώσει τον Ροβάνπερα αλλά μετά το εφιαλτικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο για τη Hyundai, δεν ήταν διατεθειμένος να πάρει ρίσκα και αρκέστηκε στη δεύτερη θέση.

Πίσω του ήταν δύο ακόμα Yaris, με τον Εσάπεκα Λάπι να ανεβαίνει για έβδομη φορά στην καριέρα του στο βάθρο και τον Τακαμότο Κατσούτα που είχε ένα εξαιρετικό τριήμερο στο λευκό τοπίο της Σουηδίας.

Δεν πανηγύρισε λόγω πολέμου

Ο Ροβάνπερα που ήταν δεύτερος στην power stage, πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας. Ωστόσο, παρότι η πρώτη επιτυχία του σε τέτοιες συνθήκες ήταν πολύτιμη, δεν την πανηγύρισε.

Ο 21χρονος δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος, δεν περίμενα πως θα είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί, ειδικά εκκινώντας πρώτοι τις ειδικές την Παρασκευή. Όμως δεν νιώθω διάθεση να πανηγυρίσω τώρα, που είναι πολύ δύσκολη στιγμή για τους πολίτες στην Ουκρανία. Ελπίζω να βρουν τη δύναμη και την ελπίδα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές».

Κάλε Ροβάνπερα

Η τελική κατάταξη

1 Ροβάνπερα (Toyota) 2h10m44.9s
2 Νεβίλ (Hyundai) +22.0s
3 Λάπι (Toyota) +30.6s
4 Κατσούτα (Toyota) +2m19.4s
5 Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +3m20.4s
6 Σόλμπεργκ (Hyundai) +5m39.4s
7 Μίκελσεν (Škoda) +7m11.1s
8 Βεϊμπί (Volkswagen) +7m34.3s
9 Χούτουνεν (M-Sport Ford) +8m14.2s
10 Κάουρ (Volkswagen) +8m24.8s

Η βαθμολογία των οδηγών

1 Ροβάνπερα 46
2 Νεβίλ 32
3 Λεμπ 27
4 Γκρίνσμιθ 20
5 Οζιέ 19
6 Κατσούτα 18
7 Μπριν 16
8 Λάπι 15
9 Μίκελσεν 12
10 Σόλμπεργκ 8

Όιτ Τάνακ

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

1 Toyota Gazoo Racing 83
2 M-Sport Ford 59
3 Hyundai Motorsport 47
4 TGR Next Generation 22

Ο επόμενος γύρος

Η τρίτη μονομαχία του 2022 είναι η πρώτη που αφορά αποκλειστικά ασφάλτινο τερέν. Ο λόγος για το Ράλλυ Κροατίας, που διεξάγεται στα περίχωρα του Ζάγκρεμπ, στις 21 με 24 Απριλίου.

Περιλαμβάνει 20 ειδικές διαδρομές που απλώνονται σε 291.84 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!