Formula 1: Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές στα μονοθέσια του 2022 (vid)

Κώστας Παστρίμας
Formula 1: Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές στα μονοθέσια του 2022 (vid)
Η νέα εποχή της Fomula 1 φέρνει εντελώς νέα μονοθέσια και σας παρουσιάζουμε τις σημαντικότερες αλλαγές σε αυτά.

Το 2022 είναι χρονιά καμπής για τη Formula 1. Οι μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς έχουν αποτέλεσμα τα φετινά μονοθέσια να είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό διαφορετικά από τα περσινά. Οι ομάδες έχουν κατασκευάσει τα νέα τους μονοθέσια και τα δοκιμάζουν ήδη στην πίστα της Βαρκελώνης.

Οι σημαντικότερες από αυτές τις αλλαγές περιγράφονται παρακάτω.

Τροχοί και ελαστικά

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες αλλαγές στη φετινή σεζόν της Formula 1 είναι οι μεγαλύτερου μεγέθους τροχοί και ελαστικά. Οι Formula 1 έχει υιοθετήσει πλέον ζάντες 18 ιντσών και τα ελαστικά έχουν μικρότερο ύψος στο πλάι. Αυτό σημαίνει ότι σε υψηλές ταχύτητες θα έχουν μικρότερη παραμόρφωση και η ροή αέρα γύρω από το υπόλοιπο μονοθέσιο γίνεται πιο εύκολη στη διαχείριση. Το τρόπος εκμετάλλευσης της ροής αέρα είναι από τα πιο σημαντικά ζητήματα της νέας γενιάς μονοθεσίων και αυτό το βλέπουμε από τα στοιχεία που είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό των τροχών και εκτείνονται μέχρι το επάνω μέρος τους. Ο λόγος που βρίσκονται εκεί είναι για να ελέγχουν τον ακάθαρτο αέρα που έρχεται από την εμπρός αεροτομή, ώστε να μην διοχετεύεται απευθείας στο μονοθέσιο που ακολουθεί. Αυτό σημαίνει πως ένα μονοθέσιο μπορεί να ακολουθεί ένα άλλο σε μικρότερη απόσταση,. Στους τροχούς πλέον βλέπουμε καλύμματα στις ζάντες, που υπάρχουν για ακριβώς τον ίδιο λόγο.

3D Floor

Όσο προχωράμε στο υπόλοιπο μονοθέσιο, παρατηρούμε ορισμένες από τις πιο σημαντικές αλλαγές. Πρόκειται για μια εντελώς νέα φιλοσοφία σχεδιασμού για το πώς παράγεται η κάθετη δύναμη των μονοθεσίων από το πάτωμά τους. Τα πολύπλοκα bardgeboards έχουν αντικατασταθεί από εισόδους τούνελ (τα λεγόμενα Venturi Tunnels) που οδηγούν στο κάτω μέρος του μονοθεσίου. Η Formula 1 αποκαλεί αυτήν τη διάταξη 3D Floor. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να μετατρέπει το κάτω μέρος του μονοθεσίου σε μια τεράστια πτέρυγα. Με τον τρόπο αυτόν, τα μονοθέσια πλέον επηρεάζονται λιγότερο από τον ακάθαρτο αέρα που έρχεται από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Αυτό σημαίνει πως στην πίστα θα μπορούν να κινούνται σε κοντινή απόσταση και παράλληλα θα οδηγήσει σε περισσότερα προσπεράσματα.

Ασφάλεια

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στη Formula 1 είναι το Halo, καθώς το σπορ προσπαθεί συνεχώς για τη βελτίωση της ασφάλειας. Το 2022 υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες σε αυτόν τον τομέα. Μία από τις πιο εμφανείς είναι τα ρύγχη των μονοθεσίων. Πλέον θα μπορούν να αντέχουν μεγαλύτερες δυνάμεις σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης. Το πλαϊνό μέρος των μονοθεσίων θα είναι επίσης πιο ανθεκτικό όταν ασκούνται ακόμη μεγαλύτερες δυνάμεις. Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό είναι πως τα μονοθέσια σε περίπτωση πολύ μεγάλου ατυχήματος μπορούν «σπάσουν» με ελεγχόμενο τρόπο σε δύο μέρη. Για παράδειγμα το σασί και η μονάδα ισχύος θα διαχωριστούν με διαφορετικό τρόπο ώστε να μη μείνει εκτεθειμένο το ντεπόζιτο καυσίμου όπως στο ατύχημα του Ρομέν Γκροζάν πριν από 2 χρόνια.

Βιοκαύσιμα

Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει μία συναρπαστική αλλαγή στη μονάδα ισχύος. Από τεχνικής άποψης δεν έχουν αλλάξει πολλά, όμως η διαδικασία ομολογκαρίσματος διαφέρει σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η μεγαλύτερη αλλαγή από όλες είναι στο καύσιμο των V6 κινητήρων. Είναι το καύσιμο Ε10, δηλαδή το 10% του συνολικού καυσίμου των μονοθεσίων θα προέρχεται από οργανικές πηγές. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά βιοκαυσίμων, κάτι που σημαίνει πως είναι πολύ πιο βιώσιμα.

Σχεδιασμός Αεροτομών

Άλλη μία πολύ σημαντική αλλαγή στα νέα μονοθέσια είναι ο σχεδιασμό της εμπρός και της πίσω αεροτομής, με στόχο τα μονοθέσια να μπορούν να κινούνται πιο κοντά μεταξύ τους. Οι ακμές της πίσω πτέρυγας είναι χαρακτηριστικά στρογγυλεμένες. Τα μονοθέσια του 2022 θα έχουν DRS αλλά δεν γνωρίζουμε το πόσο αποτελεσματικό θα είναι. Η εμπρός αεροτομή διαφέρει πολύ από οτιδήποτε έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Είναι τοποθετημένη πιο ψηλά από το έδαφος και έτσι θα είναι λιγότερο ευαίσθητη στον ακάθαρτο αέρα, για να μπορούν τα μονοθέσια να κινούνται πιο κοντά το ένα στο άλλο και να δημιουργηθούν περισσότερες μάχες στους αγώνες.

Για να καταλάβουμε όμως καλύτερα τις φετινές αλλαγές, η Formula 1 ετοίμασε ένα επεξηγηματικό βίντεο με τις πέντε σημαντικότερες, με τον Σαμ Κόλινς να μας τις παρουσιάζει μέσα σε 5 μόλις λεπτά.

Φωτογραφία: Formula 1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!