Περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ και για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα 8ετίας

Κώστας Μπιτσικώκος
Περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ και για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα 8ετίας
Παραμένει η απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων τεχνολογίας Euro 1, Euro 2, Euro 3 και τέλος 3.000 ευρώ για τα Euro 4.

Με την ψήφιση από την ολομέλεια της Βουλής της τροπολογίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επεκτείνεται και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 8-10 ετών (Euro 5b) η υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους 1.000 ευρώ προκειμένου να εισαχθούν από το εξωτερικό. Δόθηκε πάντως προθεσμία έως και την 1η Μαρτίου 2022 για την εισαγωγή στην Ελλάδα των μεταχειρισμένων Euro 5b, χωρίς να επιβληθεί το τέλος των 1.000 ευρώ.

Η τροπολογία που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, προβλέπει την επέκταση υποχρέωσης καταβολής περιβαλλοντικού τέλους στα παλαιά, ρυπογόνα οχήματα. Συγκεκριμένα, επιβάλλεται – επιπλέον του τέλους ταξινόμησης – έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 5b (ηλικίας 8-10 ετών). Το ίδιο ποσό ίσχυε ήδη στα Euro 5a, ενώ στα Euro 4 το περιβαλλοντικό τέλος ανέρχεται σε 3.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι με τον ίδιο νόμο απαγορεύεται η εισαγωγή και ταξινόμηση παλαιών αυτοκινήτων, προδιαγραφών Euro 1, Euro 2 και Euro 3. Από την απαγόρευση εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν ως ιστορικά.

Δεν καταλαμβάνονται από υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους τα οχήματα που υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5b, για τα οποία έχει υποβληθεί κατά δημοσίευση του παρόντος Δήλωση Άφιξης Οχήματος (ΔΑ.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!