Aston Martin DBX707: Το πιο ισχυρό πολυτελές SUV (vid)

Κώστας Παστρίμας
Aston Martin DBX707: Το πιο ισχυρό πολυτελές SUV (vid)
Η Aston Martin DBX με τη βελτιωμένη έκδοση του V8 της Mercedes-AMG αποδίδει 707 ίππους.

Πιστή στο… ραντεβού της, η Aston Martin παρουσίασε την 1η Φεβρουαρίου την κορυφαία έκδοση της DBX. Το πρώτο SUV στην ιστορία της βρετανικής μάρκας μεταμορφώνεται σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, καθώς οι αισθητικές διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα και το εσωτερικό συνοδεύονται από σειρά επεμβάσεων στα μηχανικά του μέρη, αλλά και στα ηλεκτρονικά συστήματα. Η παραγωγή της DBX707 θα αρχίσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2022, με την έναρξη των πωλήσεων να ακολουθεί την άνοιξη.

aston martin dbx

Σε αντίθεση με πρόσφατα δημοσιεύματα στον ευρωπαϊκό ειδικό Τύπο, η Aston Martin δεν τοποθέτησε το γράμμα «S» για να σηματοδοτήσει τη σπορ έκδοση του SUV της. Ο αριθμός 707 παραπέμπει στην μέγιστη ισχύ που προσφέρει ο V8, χωρητικότητας 4 λίτρων, της Mercedes-AMG. Ο κινητήρας με διπλό turbo εξελίχθηκε ειδικά για την Aston Martin DBX707, αποδίδοντας επιπλέον 157 ίππους, σε σχέση με την «απλή» DBX.

Το πιο ισχυρό SUV… με αποδείξεις

Οι 707 ίπποι επιτρέπουν στην Aston Martin να «βαφτίζει» το νέο της μοντέλο ως «το ισχυρότερο premium SUV στον κόσμο». Όντως υπερέχει σε αυτόν τον τομέα της Lamborghini Urus (650 ίπποι), της Porsche Cayenne Turbo GT (640 ίπποι) και της Bentley Bentayga Speed (635 ίπποι).

aston martin dbx

Προκειμένου να διαχειριστεί την ροπή που αγγίζει τα 900 Nm (700 Nm στην περίπτωση της DBX), η Aston Martin επέλεξε το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, υγρού συμπλέκτη. Το νέο κιβώτιο επιτρέπει πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων συγκριτικά με το κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Η βρετανική μάρκα υπόσχεται ότι ο οδηγός της DBX707 θα αισθάνεται την αμεσότητα του κιβωτίου σε κάθε αλλαγή σχέσης. Η συνεργασία του ισχυρότερου κινητήρα με το κιβώτιο έχει έντονη επίδραση στην επιτάχυνση, με τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα.

Ηλεκτρονικά και ανάρτηση στην υπηρεσία των επιδόσεων

Στον εξοπλισμό της DBX707 περιλαμβάνεται νέα έκδοση του ηλεκτρονικού πίσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (e-diff), με ανανεωμένη (κοντύτερη) τελική σχέση μετάδοσης 3,27, σε σχέση με την 3,07 της DBX V8. Έτσι βελτιώνεται η επιτάχυνση του πολυτελούς SUV στις χαμηλές σχέσεις. Η κατανομή ροπής εμπρός και πίσω παραμένει πλήρως αυτόματη, με δυνατότητα έως και το 100% της ροπής να περνά στον πίσω άξονα.

aston martin dbx

Για να επιβραδύνει αστραπιαία και με ασφάλεια, η DBX707 εφοδιάζεται με carbon κεραμικά φρένα. Οι δίσκοι έχουν διάμετρο 420 χιλ. εμπρός - 390 χιλ. πίσω και συνοδεύονται από εξαπίστονες δαγκάνες. Για την ψύξη των φρένων χρησιμοποιείται αέρας που προέρχεται τόσο από την κύρια εισαγωγή όσο και από το πάτωμα.
Επαναρυθμισμένη είναι η αερανάρτηση που συναντάμε στην DBX V8, ώστε στην περίπτωση της DBX707 να προσφέρει ακόμη καλύτερο κράτημα στο όριο. Στην εντυπωσιακή εμφάνιση συμβάλλουν οι στάνταρ τεράστιοι τροχοί των 22 ιντσών (υπάρχει προαιρετικά η δυνατότητα επιλογής ακόμη μεγαλύτερων, με 23 ίντσες).

aston martin dbx

«Η DBX αντιπροσώπευε από την πρώτη στιγμή τις αξίες της Aston Martin στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και της σχεδίασης. Τώρα με την DBX707 θέσαμε νέα όρια, ώστε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που θέτει νέα στάνταρ, τόσο σε επιδόσεις όσο και στην επιθυμία για την απόκτησή του. Το ταχύτερο, πιο ισχυρό και με την καλύτερη αίσθηση SUV, εκτοξεύει την Aston Martin στην κορυφή της κατηγορίας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της βρετανικής μάρκας (και πρώην CEO της Mercedes-AMG), Τομπίας Μόερς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!