Formula 1: Κινδυνεύει να γίνει σαν ενιαίο πρωτάθλημα το 2023

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Κινδυνεύει να γίνει σαν ενιαίο πρωτάθλημα το 2023
Oλοένα και περισσότερες ομάδες εκφράζουν πλέον την ανησυχία τους για την περιοριστική φύση των νέων τεχνικών κανονισμών.

Η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα εποχή το 2022. Οι τεχνικοί κανονισμοί αλλάζουν πλήρως και μαζί τους η εμφάνιση των μονοθεσίων. Τα σχεδιαστικά τμήματα των ομάδων ξεκίνησαν το σχεδιασμό από λευκό χαρτί, με αρκετές να χαρακτηρίζουν τις αλλαγές ως τις μεγαλύτερες των τελευταίων 40 ετών.

Οι νέοι κανονισμοί έχουν διατυπωθεί έτσι ώστε τα μονοθέσια των ομάδων να μην έχουν τεράστια διαφορά απόδοσης. Αυτό θα δώσει επιπλέον ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα, με αρκετές ομάδες να είναι ιδιαίτερα κοντά μεταξύ τους. Όμως για να επιτευχθεί αυτό έπρεπε το τεχνικό επιτελείο να κάνει τους κανονισμούς ιδιαίτερα περιοριστικούς. Αυτό δεν δίνει πολλά περιθώρια στις ομάδες από πλευράς ελευθερίας. Αρκετές μάλιστα έχουν εκφράσει την ανησυχία τους πως από το 2023 όλα τα μονοθέσια θα μοιάζουν ιδιαίτερα μεταξύ τους.

Η Ferrari είναι μία εκ των ομάδων αυτών, με τον αγωνιστικό διευθυντή της, Λοράν Μεκίς, να εξηγεί: «Είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι γιατί όλα θα είναι εντελώς διαφορετικά σε σχέση με το 2021Αλλά το πόσο διαφορετικά θα είναι μεταξύ τους τα μονοθέσια; Θα το δούμε αυτό. Πιστεύω πως την πρώτη χρονιά θα δούμε αρκετές διαφορές, δεν θα είναι πολύ άσχημα. Αλλά πιστεύω πως πρέπει να αναρωτηθούμε όταν 6 μήνες ή ακόμα χειρότερα, όταν έχει περάσει ένας χρόνος και θα έχουμε όλοι ανασχεδιάσει τα μονοθέσια για το 2023, θα έχουμε όλοι τα ίδια μονοθέσια; Δεν λέω πως οι κανονισμοί δεν είναι αρκετοί. Αυτό που λέω είναι ας περιμένουμε να δούμε το 2023 να δούμε αν θα υπάρχουν αρκετές διαφορές ανάμεσα στα μονοθέσια των ομάδων».

F1 2022 car

Οι φοβίες αυτές για το πόσο πανομοιότυπα θα είναι τα νέα μονοθέσια υπήρξαν από τότε που ανακοινώθηκαν οι νέοι κανονισμοί. Οι ομάδες ξεκίνησαν από νωρίς το σχεδιασμό τους, ενώ αρκετές επέλεξαν να θυσιάσουν τη σεζόν του 2021 ώστε να επικεντρωθούν στο 2022.

Ο πρώην επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης είχε δηλώσει για τους νέους κανονισμούς: «Πιστεύω πως θα μπορείτε όλοι να αναγνωρίζεται τις διαφορές. Ακόμα και τα μονοθέσια του 2021 έμοιαζαν αρκετά μεταξύ τους».

Η νέα σεζόν της Formula 1 ξεκινά με το πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών στις 23-25 Φεβρουαρίου στην Ισπανία. Θα ακολουθήσει το δεύτερο τεστ στο Μπαχρέιν στις 10-12 Μαρτίου, μία εβδομάδα πριν την επίσημη έναρξη της σεζόν.

Δείτε τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα να αναλύουν τη σεζόν της Formula 1 για το 2021.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!