Peugeot 9X8: H νέα εποχή αγώνων αντοχής φέρνει επαναστατικούς σχεδιασμούς (vid)

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Peugeot 9X8: H νέα εποχή αγώνων αντοχής φέρνει επαναστατικούς σχεδιασμούς (vid)
Η Peugeot προχώρησε στην πλήρη αποκάλυψη των τεχνικών χαρακτηριστικών του εκκεντρικού και εντυπωσιακού 9X8 Hypercar που θα κάνει ντεμπούτο φέτος στο WEC και τις 24 Ώρες Λε Μαν.

H Peugeot Sport ετοιμάζεται για το μεγάλο του ντεμπούτο στο WEC μέσα στο 2022 με το νέο και εντυπωσιακό 9X8 Hybrid Hypercar. Η γαλλική φίρμα επιστρέφει στα μεγάλα σαλόνια των αγώνων αντοχής και συγκεκριμένα στην κατηγορία Hypercar και θα διεκδικήσει τη νίκη τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), αλλά και στις 24 Ώρες Λε Μαν. Όμως δεν επιστρέφει απλά στο πρωτάθλημα αλλά το κάνει με ένα αγωνιστικό που όμοιό του δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στους αγώνες. Το 9X8 Hybrid Hypercar ξεχωρίζει με την εμφάνισή του και τώρα η Peugeot έδωσε ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο της «λιοντάρι».

Μηχανικοί και σχεδιαστές συνεργάστηκαν στενά για να επιτύχουν μια σύγκλιση μεταξύ στιλ και τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού οχήματος. Ο Διευθυντής σχεδίασης της Peugeot, Ματίας Χοσάν, δήλωσε: «Το επίπεδο της συζήτησης ήταν απολύτως άνευ προηγουμένου. Ήμασταν σε επαφή με την ομάδα της Peugeot Sport και πραγματικά δουλέψαμε χέρι-χέρι μαζί τους».

Η εμπλοκή της Peugeot στον μηχανοκίνητο αθλητισμό οφείλεται πρωτίστως στο γεγονός ότι οι αγώνες είναι ένα εργαστήριο ιδεών και ένας φανταστικός επιταχυντής καινοτομίας.

O σχεδιασμός του μέλλοντος στους αγώνες του σήμερα

Peugeot 9X8 Hypercar

Ως απόλυτος πρεσβευτής της Peugeot Design και μια έμπνευση για μελλοντικές εξελίξεις, το Hybrid Hypercar 9X8 ανήκει στην τάση που έχει οριστεί για τα αυτοκίνητα της γκάμας, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου Peugeot 308. Το Peugeot 9x8 έφερε για πρώτη φορά το νέο σήμα «Lion Head», το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2021 πριν εμφανιστεί στο 308.

O Χοσάν συμπληρώνει: «Η τεχνολογία του Peugeot 9x8 είναι εξ ολοκλήρου μια δημιουργία της Peugeot Sport και αυτό έπρεπε να το δείξουμε στη σχεδίασή μας. Χωρίς κανένα συμβιβασμό στις επιδόσεις, θέλαμε να του δώσουμε μια μοναδική συμπεριφορά, αλλά και να διατηρήσουμε την ιδέα ενός βελτιωμένου αμαξώματος, που έρχεται σε αντίθεση με τα πολύ γεωμετρικά αυτοκίνητα αντοχής της προηγούμενης γενιάς».

Ένα άλλο χαρακτηριστικό της τεχνογνωσίας και του στιλ της Peugeot είναι εμφανές στην καμπίνα του 9Χ8, η οποία βασίζεται στο χαρακτηριστικό i-Cockpit της μάρκας. Ακριβώς όπως για ένα πρότζεκτ σειράς μοντέλων παραγωγής, η φροντίδα που δόθηκε στην εσωτερική σχεδίαση συνδυάστηκε με το απαιτητικό επίπεδο προϋποθέσεων για το εξωτερικό: ο οδηγός και οι θεατές μπροστά από τις οθόνες τους πρέπει να αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε ένα Peugeot χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία. Επιπλέον, ολόκληρο το cockpit του 9x8 σχεδιάστηκε για να παρέχει τον υψηλότερο βαθμό εργονομίας και διαισθητικότητας για τους οδηγούς.

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αυτού του αγωνιστικού και αυτό που για πολλούς το συνοψίζει, είναι η απουσία της πίσω αεροτομής, που του προσδίδει τη μοναδική του μορφολογία. Η πίσω αεροτομή εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αγώνες αντοχής στις 24 Ώρες Λε Μαν το 1967 και έκτοτε έγινε το διαρκές πρότυπο. Από το 1971, λίγο παραπάνω από 50 χρόνια πριν, κανένα αυτοκίνητο δεν έχει κερδίσει χωρίς πίσω φτερό. Αυτό δείχνει το... θράσος και την εφευρετικότητα των σχεδιαστών και μηχανικών της Peugeot.

Όταν δημιουργήθηκε το Peugeot 9X8, καταβλήθηκε τεράστια προσπάθεια στο πίσω μέρος του οχήματος. Η ομάδα σχεδιασμού ακολούθησε το αρχικό σκίτσο ενός κάπως «ρευστού» αυτοκινήτου, εμφανίστηκε μια ελαφρώς μυτερή καμπίνα, μαζί με το πολύ ιδιαίτερο κάλυμμα που βλέπουμε σήμερα πάνω από τον πίσω τροχό.

Εξηλεκτρισμένη τεχνολογική κατεύθυνση

Peugeot 9X8 Hypercar

Η Peugeot έχει ήδη κερδίσει στο Λε Μαν με δύο αυτοκίνητα δύο διαφορετικών γενιών: Η πρώτη νίκη ήρθε χάρη στο 905 με κινητήρα βενζίνης V10 το 1992 και το 1993 επανέλλαβε την επιτυχία αυτή. Η δεύτερη νίκη ήρθε χάρη στο 908 με κινητήρα ντίζελ V12 HDi-FAP το 2009. Για άλλη μια φορά, η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε το Peugeot 9X8 σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τη φίρμα.

Για την τετρακίνητη υβριδική κίνησή του, το 9X8 έχει ορισμένες ομοιότητες με αρκετά μοντέλα της γκάμας της, όπως το 3008 ή το 508. Συνδυάζει έναν V6 2,6 λίτρων διπλού υπερτροφοδότη 680 ίππων κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πίσω μέρος και παράλληλα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια 200 kW ή 270 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο εμπρός μέρος του Hypercar.

O Xοσάν τόνισε σχετικά με την τεχνολογική κατεύθυνση σχετθξλα με το 9X8: «Θέλαμε να σηματοδοτήσουμε αυτήν την τεχνολογική και πολιτιστική αλλαγή με μια νέα χρωματική υπογραφή, την οποία ονομάσαμε (Kryptonite) Κρυπτονίτη. Το είχαμε ήδη λανσάρει λίγο πριν το Hybrid Hypercar 9X8, στο νέο μας μοντέλο της σειράς, επίσης υβριδικό: το 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Μοιράζεται πολλά χαρακτηριστικά τεχνολογίας με το Peugeot 9X8, εκτός από το χρώμα του. Με λίγες εβδομάδες διαφορά το ένα από το άλλο, και τα δύο έφεραν τη μάρκα PEUGEOT στην εποχή των ηλεκτρικών υψηλών επιδόσεων».

To νέο 9X8 Hypercar αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στις 6 Ώρες του Σπα το πρώτο σαββατοκύριακο του Μαΐου, ενώ τον Ιούνιο θα διαγωνιστεί στις 24 Ώρες Λε Μαν. Στα τέλη Δεκεμβρίου πραγματοποίησε μάλιστα το πρώτο του τεστ στην πίστα της Αραγκόν στην Ισπανία. Οι αγώνες αντοχής αποκρούν τεράστιο ενδιαφέρον με τη νέα γενιά αγωνιστικών που έχει προσελκύσει μάρκες όπως οι: Toyota, Alpine, Audi, Porsche, McLaren, BMW, Honda/Acura, Cadillac, Lamborghini και Glickenhaus.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!