Test Drive Jeep Wrangler 4xe Sahara: Εξηλεκτρισμένο θηρίο (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Test Drive Jeep Wrangler 4xe Sahara: Εξηλεκτρισμένο θηρίο (vid)
Tο Wrangler 4xe αποτελεί πανάξιο συνεχιστή της ένδοξης κληρονομιάς της Jeep, πιο φιλικό στο δρόμο και το ίδιο επιβλητικό εκτός αυτού.

Οκτώ δεκαετίες μετά τη γέννηση του πρώτου Jeep, του θρυλικού Willys MA/MB του 1941 που καθόρισε την έννοια του 4x4, και 34 μετά το πρώτο Wrangler, η εμβληματική μάρκα μπαίνει στη νέα εποχή της αυτοκίνησης δίχως να γυρνά την πλάτη στις παραδοσιακές της αξίες. Και το Jeep Wrangler 4xe, ειδικά στην έκδοση Sahara που είχαμε στη διάθεσή μας, δείχνει με γερά πατήματα το δρόμο. Δίχως την παραμικρή δόση υπερβολής, διατηρεί ακέραια την ικανοποίηση της περιπέτειας τολμώντας να πάει εκεί που δεν πάνε οι άλλοι, όντας παράλληλα πιο φιλικό, πιο προηγμένο τεχνολογικά και εναρμονισμένο με το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας. Δίχως την παραμικρή έκπτωση στον άγριο χαρακτήρα του.

Ηλεκτρική καρδιά

Μετά τα Renegade και Compass ήρθε η σειρά εξηλεκτρισμού και του Wrangler, που πλέον είναι μεν εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον αλλά παραμένει δε, εξαιρετικά ισχυρό. Καρδιά του υβριδικού συστήματος είναι ένας 4κύλινδρος Turbo βενζινοκινητήρας 2 λίτρων της «οικογένειας» Global Medium Engine, που διαθέτει άμεσο ψεκασμό και στροβυλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας Twin Scroll, ο οποίος είναι απ’ ευθείας τοποθετημένος στην κυλινδοκεφαλή, ενώ το σύνολο διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης για το Turbo και την εισαγωγή αέρα.

wrangler

Συνδυάζεται με σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και συνεργάζεται δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο πρώτος, υψηλής τάσης ηλεκτροκινητήρας που συνδέεται μέσω ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του βενζινοκινητήρα αντικαθιστώντας και το συμβατικό δυναμό, βρίσκεται στον ίδιο χώρο. Εκτός από την συμπληρωματική παροχή ροπής στο θερμικό κινητήρα, αναλαμβάνει τη λειτουργία του συστήματος Stop & Start με τον πλέον ομαλό και άμεσο τρόπο και τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

wrangler

Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο και αντικαθιστά το κλασσικό μετατροπέα ροπής. Ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και τις οδηγικές συνθήκες, το σύστημα επιτρέπει τη μεταφορά ροπής στο κιβώτιο αποκλειστικά από το δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (καθιστώντας το Wrangler 4xe ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο) ή το συνδυασμό μεταφοράς ροπής από το βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα.

wrangler

Με ισχύ της τάξης των 380 ίππων και εντυπωσιακή ροπή που αγγίζει τα 637 Nm, είναι ξεκάθαρο πως μπορεί να κάνει τα πάντα! Ανάλογα τις ορέξεις επιλέγεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας του υβριδική συστήματος. Με το «Hybrid» έχεις τον βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας καυσίμου. Με το «Electric» το Wrangler 4xe Sahara κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με τη μέγιστη αυτονομία να ορίζεται στα 50 χιλιόμετρα. Η τρίτη επιλογή είναι η «eSave» κατά την οποία το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, φορτίζει τη μπαταρία.

wrangler

Θέλει λίγο χρόνο να συνηθίσεις την επιβράδυνση που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 0.25G αλλά σύντομα σε βάζει σε διαδικασία «γεμίσματος» όταν είσαι στην πόλη και δεν έχεις λόγο για γκάζια. Φυσικά, η φόρτιση γίνεται κυρίως στην πρίζα. Απαιτούνται λιγότερες από τρεις ώρες σε wallbox 7,4 kW για να γεμίσει πλήρως, χρόνος που ανεβαίνει στις 6+ ώρες σε οικιακή πρίζα. Μιλώντας για μπαταρίες, το υβριδικό σύστημα τάσης 400 V τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών 96 στοιχείων με χωρητικότητα 17,3 kWh. Αυτές βρίσκονται σε απόλυτα προστατευμένο σημείο κάτω από το πίσω κάθισμα.

Φιλικό στο περιβάλλον μα και στο δρόμο

Πριν από μερικά χρόνια, το σενάριο να κυκλοφορείς στο δρόμο με ένα θηριώδες σε όψη και ουσία όχημα και να βολτάρεις με μέση κατανάλωση στα 3.5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, θα φάνταζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Να όμως που είναι πια πραγματικότητα, με τις εκπομπές CO2 μειωμένες κατά 70%. Όταν το αντικρίσαμε τρομάξαμε – «πού θα το οδηγήσεις αυτό μέσα στην πόλη;», ήταν η εύλογη απορία.

wrangler

Όμως, παρότι έξω από τα… νερά του όταν βρίσκεται σε άσφαλτο και αστικό τοπίο, έχοντας άκαμπτο άξονα εμπρός και πίσω, το Wrangler 4xe Sahara δείχνει διάθεση εγκλιματισμού. Το σχεδόν 5 μέτρων αμάξωμα δεν βολεύεται σε στενούς δρόμους και δεν αποτελεί ό,τι καλύτερο στο παρκάρισμα εντός πόλης λόγω του τεράστιου όγκου του, κάνει ωστόσο φιλότιμες προσπάθειες να μη σου χαλάσει χατίρια όταν του ζητάς τα βασικά. Ειδικά αν κινείσαι αμιγώς ηλεκτρικά, άρα και αθόρυβα. Αυτό από μόνο του είναι ένα point zero σχετικά με δεδομένα που υπήρχαν στο μυαλό και καταρρέουν όσο η τεχνολογία προχωράει. Βόλτες σε stealth mode. Με ένα τέτοιο τέρας – απλά απίστευτο.

wrangler

Αν πάλι θελήσεις το Wrangler 4xe να σου δείξει τα δόντια του, η πανίσχυρη καρδιά του μπορεί να εξασφαλίσει εντυπωσιακές τιμές όπως επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα/ώρα σε 6.4 δευτερόλεπτα! Παρότι ζυγίζει πάνω από 2 τόνους! Και αν θελήσεις να ξεδιπλώσει τα μεγάλα ατού του, αρκεί να αφήσεις την πόλη πίσω σου. Βέβαια όλη αυτή η δύναμη έχει κι ένα τίμημα, αφού όσο βυθίζεις το πόδι στο δεξί πεντάλ, τόσο ανεβαίνουν και τα ντεσιμπέλ στη καμπίνα.

Παραδοσιακό στην όψη

Αν ισχύει αυτό που λένε, πως η πρώτη εντύπωση είναι το ήμισυ του παντός, δεν μπορείς παρά να γουρλώσεις τα μάτια αντικρίζοντας το Wrangler 4xe Sahara. Διαθέσιμο αποκλειστικά στην 5θυρη διαμόρφωση, με διαστάσεις 4.882x1.894x1.838 mm, δεν μπορεί με τίποτα να περάσει απαρατήρητο. Η υβριδική του φύση αποκαλύπτεται μόνο από τα λογότυπα 4xe, τις μπλε στιλιστικές λεπτομέρειες και την ύπαρξη δεύτερης τάπας, για την φόρτιση.

wrangler

Τα υπόλοιπα, πληθωρικά όσο πάει, με το γνώριμο τετραγωνιζέ σουλούπι που αγνοεί επιδεικτικά θυσιάζοντας όποια σκέψη βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης στο βωμό της διαχρονικότητας στην εμφάνιση του μοντέλου. Δεν έχει καμία διάθεση να σε σαγηνέψει με καμπύλες. Είναι «πολεμικού» χαρακτήρα, ένας μονομάχος που «φωνάζει» τις αστείρευτες δυνατότητές του με κάθε τρόπο. Στέκει 25.3 εκατοστά από το έδαφος με αποτέλεσμα να πρέπει σχεδόν να σκαρφαλώσεις για να περάσεις στη καμπίνα. Δύσκολα θα βρεις πιο μπρουτάλ μοντέλα εκεί έξω.

Διπλός χαρακτήρας

Ο εσωτερικός κόσμος του Jeep Wrangler 4xe Sahara έχει πολυσχιδή χαρακτήρα. Από τη μία κοιτάς την οροφή και νιώθεις κάπως με την απουσία ένδυσης αλλά όταν έρθει η ώρα της περιπέτειας, φεύγουν τα πάνελ και το Wrangler γίνεται ένα με την άγρια φύση. Όμως όλα τα υπόλοιπα είναι ποιοτικά και σύγχρονα. Με άριστη συναρμογή, μαλακά πλαστικά και ανθεκτικά υλικά αλλά ψεγάδι την απουσία αρκετών χώρων για μικροαντικείμενα.

wrangler

Συναντάμε ωστόσο όλες τις τεχνολογικές ανέσεις που απαιτεί η αυτοκίνηση του σήμερα. Με σύστημα πολυμέσων-πλοήγησης Uconnect με οθόνη αφής των 8,4’’, το οποίο προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με συσκευές κινητών τηλεφώνων μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto. Μέσω του Uconnect, ελέγχεις την κατάσταση του αυτοκινήτου, αλλά και λειτουργείες του –όπως π.χ. το κλείδωμα-ξεκλείδωμα των θυρών- από απόσταση μέσω του κινητού του τηλεφώνου. Στον πίνακα οργάνων βρίσκεται μία ακόμα οθόνη, αυτή τις 7’’, με όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τις λειτουργίες του οχήματος.

wrangler

Το ηχοσύστημα της Alpine με τα 8 ηχεία και το subwoofer των 552W προσφέρει ήχο υψηλής πιστότητας, ενώ γεμάτη είναι και η τεχνολογική φαρέτρα σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας. Εφοδιάζεται με την πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ADAS – μεταξύ των οποίων συναντάμε σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, ενεργό cruise control κ.α. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 533 lt (για χάρη του θυσιάστηκε μέρος της ευρυχωρίας που θα περίμενε κανείς στην πίσω σειρά καθισμάτων) που μπορεί να εκτοξευτεί στα 1910 lt αν «πέσει» η πλάτη των καθισμάτων.

Οδοστρωτήρας

Μετά από 800 λέξεις, ήρθε η ώρα να περάσουμε και στην πραγματική ουσία – διάολε Wrangler οδηγήσαμε, καλές οι βόλτες, οι επιδόσεις, τα τεχνολογικά καλούδια στον τομέα του Infotainment αλλά ένα τέτοιο μοντέλο το παίρνεις καθαρά για την… περιπέτεια. Για τα ζόρια. Ποια ζόρια δηλαδή, το Wrangler 4xe Sahara τα κάνει όλα να φαντάζουν εύκολα όντας ένας γνήσιος και επαρκής διάδοχος των προγόνων του. Διαθέτει πιστοποίηση Trail Rated, σύστημα τετρακίνησης Selec-Trac (στην έκδοση Rubicon έχει προτιμηθεί το Rock-Trac), νέας γενιάς άξονες Dana, σύστημα εμπλοκής των εμπρός και πίσω τροχών Tru-Lok, πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Trac-Lok, αλλά και η δυνατότητα ηλεκτρονικής αποσύνδεσης της εμπρόσθιας αντιστρεπτικής ράβδου, για την απόλυτη ελευθερία άρθρωσης.

wrangler

Όπως είπαμε νωρίτερα, οι μπαταρίες είναι πλήρως προστατευμένες, με αποτέλεσμα το μοντέλο της Jeep να μπορεί να περάσει υδάτινα κολλήματα βάθους ακόμα και 76 εκατοστών. Όμως δεν… κολυμπάει μόνο όταν χρειαστεί – σκαρφαλώνει κιόλας! Σε αυτό, αρωγός είναι φυσικά η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αλλά και τις γωνίες προσέγγισης (36.6 μοίρες), διαφυγής (31.8 μοίρες) και ράμπας (21.4 μοίρες). Χάρη στα παραπάνω, το Wrangler 4xe δεν είναι μόνο το χαμηλότερου κόστους χρήσης Wrangler που κατασκευάστηκε ποτέ αλλά και τον πιο ικανό! Καλύπτεται δε από 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χιλιόμετρα, αντίστοιχης ισχύος υπηρεσία οδικής βοήθειας, ενώ οι μπαταρίες έχουν 8ετη κάλυψη επίσης με ισχύ έως τις 160.000 χιλιόμετρα.

wrangler

Παράλληλα, οι χαμηλές εκπομπές ρύπων (79 g/km βάσει WLTP) εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Έτσι, το ετήσιο όφελος χρήσης σε σχέση με τα συμβατικά Wrangler ξεπερνά τα 2.000 ευρώ σε ετήσια βάση. Ένας ακόμα λόγος να επιλέξεις την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Sahara που έχει ως τιμή απόκτησης τις 78.900 ευρώ. Δεν είναι λίγα αλλά για έναν συνειδητοποιημένο αγοραστή που έχει την οικονομική ευχέρεια αλλά κυρίως, την όρεξη για περιπέτεια, προσφέρει ένα πακέτο που δεν έχει προσφερθεί ποτέ ξανά από Wrangler!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!